Poprawia się stan dróg krajowych.
W pierwszym półroczu każdego roku, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – Departament Studiów w Warszawie publikuje raport o stanie technicznym nawierzchni sieci dróg krajowych. Opracowywany jest on na podstawie danych zbieranych dzięki prowadzonym systematycznie pomiarom cech eksploatacyjnych nawierzchni w ramach tzw. Systemu Oceny Stanu Nawierzchni (SOSN).

Obok raportu, którego zakres obejmuje wszystkie drogi krajowe w Polsce, GDDKiA Oddział w Bydgoszczy publikuje również raport szczegółowy dotyczący stanu nawierzchni administrowanej sieci dróg krajowych na terenie Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
W Systemie Oceny Stanu Nawierzchni zbierane są dane o następujących cechach eksploatacyjnych nawierzchni:
- stanie spękań
- równości podłużnej,
- głębokości kolein,
- stanie powierzchni,
- właściwościach przeciwpoślizgowych.

Zaznaczyć należy, że system zajmuje się wyłącznie oceną nawierzchni dróg. Nie znajdziemy więc w nim informacji nt. stanu odwodnienia czy kondycji obiektów inżynierskich, znajdujących się w ciągu drogi. Stan techniczny tych elementów oceniany jest odpowiednio w Systemie Oceny Stanu Poboczy i Odwodnienia Dróg (SOPO) oraz w Systemie Gospodarki Mostowej (SGM).

Poniżej przedstawiono wykresy ilustrujące aktualny stan techniczny sieci dróg krajowych na terenie działania GDDKiA - Oddział w Bydgoszczy wg stanu na koniec 2009 roku.


marcin333.jpg



Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy zarządza siecią dróg krajowych na terenie woj. Kujawsko-Pomorskiego o łącznej długości 920,830 km (949,131 km – z II jezdniami).
Opracowanie nie obejmuje jednak odcinka autostrady A-1, gdyż za przeprowadzenie kampanii pomiarowej oraz przekazanie danych do GDDKiA Departamentu Studiów odpowiada koncesjonariusz.

14.05.2010