Bezkolizyjny węzeł, dwie jezdnie z dwoma pasami w obu kierunkach, 5 wiaduktów drogowych, ekrany akustyczne i zadowolenie kierowców. Zakończyły się prace na ponad 12 km Drogi Ekspresowej S5 i S10 Stryszek – Białe Błota.
Przez prawie 2 lata na budowie pół tysiąca pracowników i ponad dwieście maszyn. Prace prowadzone przez całą dobę i siedem dni w tygodniu. Na efekty tak intensywnych prac nie było trzeba długo czekać. W grudniu oddaliśmy do użytku węzeł w Białych Blotach i drogę ekspresową. Teraz zakończyliśmy prace na wszystkich drogach serwisowych ( biegnących równolegle do S-ki ).
W ciągu niespełna dwóch lat całkowicie zmienił się podbydgoski krajobraz. Wśród okolicznych lasów pojawił się potężny węzeł drogowy a także cztery pasy ruchu, drogi dojazdowe, przejazdy gospodarcze i wiadukty nad trasą. Prace objęły budowę przepustów, oświetlenia, chodników i zatok autobusowych. W trakcie robót wymieniono też ponad pół miliona metrów sześciennych ziemi. Co ciekawe tak wielką inwestycję realizowano pod ciągłym ruchem dzięki budowie największego w Europie tymczasowego ronda.
Obecnie na całym odcinku drogi ekspresowej nie ma żadnych utrundnień.
Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie budowy:
www.wezel-stryszek-bialeblota.pl
07.06.2010