A1 od Torunia do Kowala została podzielona na 3 odcinki:
1. Czerniewice – Odolion (11,4 km)
2. Odolion – Brzezie (23 km)
Otwarcie ofert na budowę odcinków 1 i 2 nastąpiło 01.04.2010 r. Oferty (10) złożyły konsorcja firm m.in.: hiszpańskich, niemieckich, polskich, czeskich, austriackich i irlandzkich. Kosztorys przewidywał, że wartość kontraktu wyniesie 1 601 mln zł.
Wykonawcą odcinków 1 i 2 zostało irlandzko - polskie konsorcjum, z liderem SRB Civil Engineering Ltd, które złożyło najniższą ofertę – 934 mln zł.
3. Brzezie – Kowal (29,5 km)
Otwarcie ofert na budowę odcinka 3 nastąpiło 22.03.2010 r. Oferty (9) złożyły konsorcja firm hiszpańskich, portugalskich, niemieckich, polskich i austriackich. Kosztorys przewidywał, że wartość kontraktu wyniesie 1 371 mln zł.
Wykonawcą odcinka jest polsko – irlandzkie konsorcjum, z liderem PBG S.A., które złożyło najniższą ofertę – 857 mln zł.
Terminy realizacji autostrady A 1 Toruń - Kowal (wszystkich 3 odcinków):
Planowany początek prac: lipiec 2010 r.
Oddanie do ruchu: 2012 r.
Informacje techniczne:
Odcinek 1: Czerniewice - Odolion:
przekrój drogi 2x2,
liczba obiektów ( wiadukty, przejścia dla zwierząt itd. ) – 13.
Odcinek 2: Odolion – Brzezie:
przekrój drogi 2x2,
liczba obiektów -18.
Odcinek 3: Brzezie – Kowal:
przekrój drogi 2x2,
liczba obiektów – 27.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
17.06.2010r.