Przebudowa mostu stałego m-ci Przędzel
Przebudowa mostu stałego przez rzekę Stróżanka w m-ci Przędzel w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik – Przemyśl, w km 65+075
PRZEBUDOWA MOSTU STAŁEGO PRZEZ RZEKĘ STRÓŻANKA W M-CI PRZĘDZEL W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 77 LIPNIK – PRZEMYŚL, W KM 65+075 |
1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Ze względu na zły stan techniczny, postępującą degradację elementów wyposażenia i niewystarczającą nośność obiekt wymagał przebudowy. Nowy most ma nośność klasy A (50 ton + STANAG). Po przez realizację zadania zwiększyło się bezpieczeństwo użytkowników poruszających się po obiekcie: poszerzono jezdnie, wykonano chodniki i odgrodzono od jezdni barierami ochronnymi.
2. REALIZATORZY KONTRAKTU
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów |
INSPEKTOR NADZORU: |
mgr inż. Piotr Kopczyk – „BIK Kopczyk”, ul. Rejtana 10, 35-310 Rzeszów |
KIEROWNIK PROJEKTU: |
mgr inż. Marek Sowa |
PROJEKTANT: |
mgr inż. Zbigniew Jajuga - Pracownia Projektowa "Mosty Łódź" S.A. ul. Bratysławska 52, 94-112 Łódź |
KIEROWNIK BUDOWY: |
mgr inż. Andrzej Zachwieja |
WYKONAWCA: |
Przedsiębiorstwo Budowlane „Stalmost” Sp. z o.o. ul. 1 Sierpnia 12 37-450 Stalowa Wola |
3. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW
DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA: |
12,59 m |
KONSTRUKCJA NOŚNA: |
Ustrój nośny belkowy wolnopodparty, z prefabrykatów strunobetonowych „KUJAN” |
POSADOWIENIE: |
Przyczółki obiektu posadowione są na 20 palach żelbetowych o wymiarach 35x35 cm oraz na dodatkowych palach FSC o średnicy ø 60cm |
NOŚNOŚĆ: |
Klasa A, wg PN-85/S-10030 |
4. ZDJĘCIA Z BUDOWY
| rozładunek przepustu z blachy falistej do budowy objazdu tymczasowego |
|
|
| objazd Tymczasowy - widok z boku |
|
| wbijanie pali pod przyczółek |
|
|
| betonowanie przyczółka |
|
| układanie belek typu "Kujan" |
|
|
| betonowanie płyty pomostu |
|
| rozkładanie nawierzchni na moście i dojazdach |
|
|
| obiekt po przebudowie |
|
5. TERMIN ZAKOŃCZENIA ROBÓT: GRUDZIEŃ 2007 R.
6. WARTOŚĆ INWESTYCJI: 2.870 TYS. ZŁ |