Przebudowa istniejącego mostu przez rz. Wisła w m-ci Nagnajów, w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom – Barwinek, w km 126+729
PRZEBUDOWA ISTNIEJĄCEGO MOSTU PRZEZ RZ. WISŁA W M-CI NAGNAJÓW, W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 9 RADOM – BARWINEK, W KM 126+729 |
1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Przebudowa mostu polega m.in. na wzmocnieniu istniejących dźwigarów kratowych, wymianie płyty pomostu i adaptacji istniejących podpór. Geometria obiektu pozostaje bez zmian. Po przebudowie nośność obiektu wynosić będzie 50 ton (klasa A).
2. REALIZATORZY KONTRAKTU
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów |
INSPEKTOR NADZORU: |
mgr inż. Piotr Kopczyk „BIK Kopczyk” ul. Rejtana 10 35-310 Rzeszów |
KIEROWNIK PROJEKTU: |
mgr inż. Marek Sowa |
PROJEKTANT: |
dr inż. Tomasz Siwowski Pracownia Projektowa „PROMOST CONSULTING” ul. Słowackiego 20, 35-060 Rzeszów |
KIEROWNIK BUDOWY: |
mgr inż. Andrzej Socha |
WYKONAWCA: |
„TEERAG - ASDAG Aktiengesellschaft” „TEERAG – ASDAG” Polska Sp. z o.o., ul. Wybrzeże Gdyńskie 6a 01 – 531 Warszawa „INTOP” Tarnobrzeg Sp. z o.o., ul.Sienkiewicza 145 m 39 – 400 Tarnobrzeg |
3. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW
DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA: |
426,00 m |
KONSTRUKCJA NOŚNA: |
pięcioprzęsłowa, bezsłupkowa, dwudźwigarowa kratownica stalowa z jazdą dołem |
POSADOWIENIE: |
10,0 m + 72,0 m + 3x90,0 m + 72,0 m |
NOŚNOŚĆ: |
klasa A, wg PN-85/S-10030 |
4. ZDJĘCIA Z BUDOWY
| widok na most objazdowy |
|
|
| widok na most objazdowy |
|
| szalowanie i zbrojenie płyty pomostu |
|
|
| zbrojenie płyty pomostu |
|
| betonowanie płyty pomostu |
|
|
| betonowanie płyty pomostu nocą |
|
| adaptacja podpory |
|
|
| sprężanie oczepów filara |
|
| spawanie dźwigarów w wytwórni |
|
|
| ustawianie dźwigarów przęsła dojazdowego od strony Radomia |
|
| budowa przyczółka |
|
|
| układanie krawężników na moście |
|
|
|
|
5. ZAKOŃCZENIE BUDOWY
6. ROZBÓRKA MOSTU TYMCZASOWEGO
7. TERMIN REALIZACJI: 30 LIPIEC 2008R.
|