Budowę I odcinka od węzła autostradowego Krzesiny do Skrzynek, długości
Rozbudowywana do parametrów drogi ekspresowej DK 11 to przykład użycia najnowocześniejszych technologii w drogownictwie. Dla poprawy bezpieczeństwa ruchu po raz pierwszy w Oddziale poznańskim zastosowano zaawansowane technicznie znaki zmiennej treści umieszczone nad jezdniami i powiadamiające automatycznie kierowców o zmieniających się warunkach ruchu takich jak: mokra i śliska nawierzchnia, ograniczona widoczność czy ograniczona prędkość. Ponadto na odcinkach o ograniczonej widoczności zastosowano po raz pierwszy w Polsce antypoślizgową warstwę nawierzchni COLGRIP firmy COLAS Polska o bardzo wysokim współczynniku szorstkości. Przebudowywana droga S11 posiada dwie jezdnie szer.
Parametry techniczne:
• długość odcinka drogi krajowej
• klasa: „S” – ekspresowa;
• kategoria ruchu: KR6;
• nośność: 115 kN/oś;
• ilość jezdni: dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu o szerokości (2x3,5 + 2,5 +
• szerokość pasa ruchu:
• skrajnia pionowa:
• drogi dojazdowe szerokości: 3,5; 5,0;
Konstrukcja nawierzchni drogi S11 grubości 65 cm:
• ulepszenie podłoża z gruntu stabilizowanego cementem –
• podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie –
• podbudowa z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na koleinowanie i zmęczenie (EME) –
• warstwa wiążąca z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na koleinowanie i zmęczenie (EME) –
• warstwa ścieralna (Nanosoft, Rugosoft, Ruflex, SMA) –
Pozostałe roboty:
• obiekty inżynierskie:
· 7 wiaduktów drogowych
· 2 kładki dla pieszych, 1 przejście podziemne
· 2 przejścia dla zwierząt
· remont wiaduktu nad linią kolejową
• roboty ziemne –
• bariery sprężyste –
• ekrany akustyczne –
• przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych,
energetycznych, gazowych i wodociągowych –
• nasadzenia – 42 283 szt. drzew i krzewów