I. Podstawowe informacje o inwestycji
- długość: 13,8 km
- obecny etap: istniejące
- lata realizacji: 1996-2001 (przebudowa poniemieckiej autostrady)
- wartość projektu: 19,3 mln Euro
harmonogram realizacji:
Zadania współfinansowane z programu PHARE:
Rozpoczęcie budowy mostu przez Odrę Wschodnią: 07.11.1996
Zakończenie budowy mostu przez Odrę Wschodnią: 09.10.1998
Rozpoczęcie budowy mostu przez Odrę Zachodnią: 07.11.1996
Zakończenie budowy mostu przez Odrę Zachodnią: 30.06.1998
Rozpoczęcie przebudowy km 0+000 do km 3+800: 22.03.1996
Zakończenie przebudowy km 0+000 do km 3+800: 02.10.1997
Rozpoczęcie przebudowy km 3+800 do km 9+400: 07.11.1996
Zakończenie przebudowy km 3+800 do km 9+400: 06.05.1998
Rozpoczęcie przebudowy km 9+400 do km 12+600: 05.11.1997
Zakończenie przebudowy km 9+400 do km 12+600: 31.08.1999
Zadanie finansowane ze środków budżetowych:
Przebudowa od km 12+600 do km 13+937 lata realizacji 2000-2001
II. Opis inwestycji:
Autostrada A6 łączy sieć drogową północno – zachodniej Polski z Niemcami. Trasa stanowi południową obwodnicę Szczecina, jest przedłużeniem niemieckiej autostrady A11. Droga została wybudowana w latach 30 XX wieku. W latach 1996-1999 z wykorzystaniem środków Funduszu Phare zrealizowano przebudowę odcinka Kołbaskowo – Klucz.
1. Przebieg drogi
Autostrada A6 zaczyna się na granicy z Republiką Federalną Niemiec, następnie droga na węźle Kołbaskowo łączy się z drogą krajową nr 13 przez węzeł Kołbaskowo. Dalej trasa przebiega przez Odrę, następnie łączy się z DK nr 31 poprzez węzeł Radziszewo, w rejonie tego węzła droga skręca w kierunku północno wschodnim. Odcinek kończy się na wykonanym w ramach kontraktu budowy drogi S3 Szczecin - Gorzów w latach 2008-2010 węźle Klucz.
2. Podstawowe parametry techniczne
klasa drogi: "A"
- prędkość projektowa: 100 km/h
- kategoria ruchu: KR 6
- obciążenie nawierzchni: 115 KN
- szerokość jezdni: 2 x (7,0 m jezdnia + 2,75 m pas awaryjnego postoju)
- klasa obciążenia obiektów: "A"
3. zakres inwestycji
Przebudowa dwóch jezdni autostrady A6 dostosowując je do parametrów autostradowych. Odprężenie istniejącej nawierzchni z płyt betonowych i pokrycie jej nawierzchnią bitumiczną lub całkowitą wyminę nawierzchni betonowej na nową konstrukcję w miejscach najbardziej zniszczonych. Budowa nowych mostów przez Odrę.
4. obiekty inżynierskie
Most przez Odrę Wschodnią
Budowa ustroju niosącego o konstrukcji trzyprzęsłowej złożonej z dźwigarów stalowych blachownicowych zespolonych z żelbetową płytą jezdni dla południowej jezdni autostrady A6 w km 8+352 o rozpiętości: 225 m = 63m + 99m + 63m. Długość zbudowanych i zmodernizowanych dróg: na jezdni południowej autostrady A-6 w km 8+352,00 wybudowano most o rozpiętości 225 m.
Most przez Odrę Zachodnią
Budowa ustroju niosącego o konstrukcji trzyprzęsłowej złożonej z dźwigarów stalowych blachownicowych zespolonych z żelbetową płytą jezdni dla południowej jezdni autostrady A6 w km 6+078 o rozpiętości: 204 m = 60m + 84m + 60m. Długość zbudowanych i zmodernizowanych dróg: na jezdni południowej autostrady A-6 w km 6+078,00 wybudowano most o rozpiętości 204 m.
5. węzły:
Węzeł Kołbaskowo
Węzeł Radziszewo
zdjęcia odcinka: