S3 Obwodnica Brzozowa


I. Podstawowe informacje o inwestycji

 

długość – 4,8 km

obecny etap – w przygotowaniu

planowane lata realizacji - 2017-2021

 

etapy zakończone:

uzyskanie decyzji środowiskowej: 27.12.2007

projekt budowlany: czerwiec 2010

ponowna decyzja środowiskowa: 14.06.2013

 

II. Opis inwestycji:

 

  1. Przebieg drogi

Początek projektowanej obwodnicy Brzozowa zlokalizowany jest w km 5+439 jako kontynuacja znajdującej się w budowie obwodnicy Parłówka. W tym też miejscu (ok. km 6+130) obwodnica najbardziej zbliża się do zabudowy na odległość ok. 108 m. W km ok. 5+800 przecina istniejącą drogę krajową nr 3 i odchyla się od niej na wschód. W km 7+680 swoim zasięgiem przecina skraj lasu. Odległość od zabudowy w m. Brzozowo wynosi średnio 420 m. Jedynie w pobliżu szkoły w Brzozowie następuje zbliżenie na ok. 185 m. Na dalszym odcinku projektowana obwodnica zbliża się do istniejącej drogi krajowej nr 3. Na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 0718Z na Karolewo zaprojektowano węzeł typu WB z łącznicami zlokalizowanymi z obu stron obwodnicy po stronie północnej. Na odcinku od początku trasy do węzła droga przebiega przez pola i łąki. Na końcowym odcinku, tj. od km 9+200 obwodnica przebiega przez obszary leśne. W km 9+215 i 9+401 obwodnica będzie przecinać odpowiednio dwa cieki wodne: Strugę Kartlewską i Strugę Brzozowską. W km ok. 9+800 obwodnica łączy się z istniejąca dk nr 3 i do końca opracowania do km 10+248.60 prowadzi po istniejącym śladzie drogi krajowej.

 

GDDKiA 

 

2. Podstawowe parametry techniczne

- klasa drogi S,

- prędkość projektowa – Vp = 100 km/h,

- prędkość miarodajna Vm = 110 km/h,

- dwie jezdnie każda o szerokości 7,00 m (2 x 3,50 m),

- pobocze utwardzone szerokości 2,5 m,

- pobocze gruntowe szerokości min. 0,75 m (szerzej w miejscach ustawienia lamp

oświetleniowych, barier ochronnych oraz ekranów akustycznych),

- pas dzielący szerokości 5,0 m (w tym opaski o szerokości 2x0,5 m).

 

 

3. zakres inwestycji

 

- budowa dwóch jezdni drogi ekspresowej;

- budowa węzła drogowego typu WB – „Brzozowo”;

- budowa dróg zbiorczych dla obsługi terenów przyległych;

- budowa systemu odprowadzania ścieków opadowych (kanalizacja

deszczowa i rowy podłużne oraz urządzenia podczyszczające);

- budowa zbiorników retencyjnych;

- budowa przepustów w miejscu kolizji z ciekami wodnymi;

- budowa ekranów akustycznych do ochrony zabudowy mieszkaniowej;

- budowa trzech przepustów pod projektowaną drogą S-3 wraz z półkami dla

zwierząt;

- budowa przepustu ekologicznego dla małych i średnich zwierząt;

- budowa przejazdu gospodarczego pod drogą S-3;

- przebudowa kolidujących sieci i urządzeń uzbrojenia terenu;

- wygrodzenie drogi w celu wyeliminowania lub ograniczenia wejść zwierząt

na jezdnię;

- wykonanie 5 m wału jako ochrony przeciwhałasowej;

- wykonanie pasa roślinności o szerokości 5 m jako izolacji dźwiękowej;

- wycinka kolidujących drzew;

- budowa oświetlenie węzła;

- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego.

 

4. obiekty inżynierskie

 

1 wiadukt na węźle „Brzozowo”

1 przejazd gospodarczy

4 przepusty

 

5. węzły:

węzeł Brzozowo

 

III. Ochrona środowiska

 

Ochrona przed hałasem

Zaprojektowano ekran akustyczny w miejscu podlegającym ochronie akustycznej w km od 6+050 do 6+250 – strona prawa. Po stronie zachodniej obwodnicy w celu ochrony przeciwhałasowej od km 8+400 do km 8+660 zostanie wykonany wał ziemny o wysokości 5 m. Dodatkowo dla zabezpieczenia obszarów zabudowanych zaprojektowano wykonanie pasów zieleni izolacyjnej o szerokości 5 m po stronie zachodniej obwodnicy od km 5+760 do km 8+750.

 

Ochrona przed zanieczyszczeniem wód

Wszystkie wyloty projektowanej kanalizacji deszczowej posiadają osadniki do redukcji zawiesiny ogólnej oraz separatory do usuwania ewentualnych zanieczyszczeń ropopochodnych. Dodatkowo wszystkie wpusty wyposażone zostały w osadniki piasku.