S10 Stargard - Obwodnica Piły

I. Podstawowe informacje o inwestycji

 

- długość – 108 km (bez obwodnicy Wałcza)

- obecny etap – w przygotowaniu

 



II. Opis inwestycji:

 

1. Przebieg drogi

Projektowana droga przebiega na terenie województw zachodniopomorskiego i wielkopolskiego, na terenie powiatów stargardzkiego, choszczeńskiego, drawskiego, wałeckiego i pilskiego. Początek odcinka znajduje się w miejscowości Święte i dowiązany został do istniejącej obwodnicy Stargardu tuż za węzłem „Stargard Wschód”. Koniec trasy zaprojektowano na wysokości Zalewu Koszyckiego w miejscu przecięcia projektowanej drogi ekspresowej z droga krajową nr 11 (węzeł „Koszyce”). Z opracowania wyłączono obwodnicę miejscowości Wałcz, która jest odrębnym zadaniem.

 

 

2. Podstawowe parametry techniczne

 

klasa techniczna "S" – ekspresowa,

- prędkość projektowa - 100 km/h

- prędkość miarodajna - 110 km/h

- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś

- ilość pasów ruchu - 2 x 2

- szerokość jezdni - 2 x 7,0 m

- szerokość pasa awaryjnego - 2,5 m

- szerokość poboczy gruntowych - 2 x 0,75 m

- szerokość pasa dzielącego - 4,0 m

 

3. Zakres inwestycji

Budowa drogi ekspresowej, obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, estakady, przejścia dla zwierząt, przepusty nad ciekami), dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, miejsc obsługi podróżnych, systemu odwodnienia, ekranów akustycznych oraz przebudowa dróg publicznych, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowych.

 

4. Wariantowanie przebiegu drogi

 

 

Mapa wariantów przebiegu drogi:

GDDKiA 

GDDKiA 

GDDKiA 

 

 

5. Obiekty inżynierskie

         Wiadukty, mosty, przejazdy gospodarcze, przejścia dla zwierząt dużych, średnich, małych i płazów, przepusty.

 

6. Węzły

W zależności od wariantu przebiegu drogi zaprojektowano różną liczbę węzłów:

Wariant I – 12 węzłów

Wariant III – 8 węzłów

Wariant V – 8 węzłów

Wariant VI – 11 węzłów

Wariant VII – 11 węzłów

 

7. Miejsca Obsługi Podróżnych

W zależności od wariantu przewidziano budowę od 4 do 5 par Miejsc Obsługi Podróżnych.

 

III. Ochrona środowiska

 

przejścia dla zwierząt

Na trasie przewiduje się budowę przejść dla zwierząt i przepustów dla płazów.

 

ochrona przed zanieczyszczeniem wód

Urządzenia podczyszczające wody opadowe, zbiorniki retencyjne.

 

ochrona przed nadmiernym hałasem

Celem ochrony akustycznej otaczającego terenu przewidziano budowę ekranów akustycznych.