Droga ekspresowa S5 Żnin - Gniezno, odc. Mielno - Gniezno

Istniejąca droga krajowa nr 5 o znaczeniu międzynarodowym na odcinku /Żnin/ granica województwa kujawsko – pomorskiego - Gniezno przebiega przez teren rolniczy, częściowo leśny oraz częściowo zabudowany przez miejscowość Modliszewko, gdzie występuje duże zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego a bardzo blisko krawędzi drogi znajdują się: szkoła, kościół, oraz część zabudowy mieszkaniowej.



Cel inwestycji:

Budowa drogi ekspresowej S5 odc. węzeł Mielno - Gniezno, długości ponad 18 kilometrów, stanowi kontynuację wschodniej obwodnicy Poznania, która została udostępniona kierowcom przed Mistrzostwami EURO 2012. Przedmiotowy odcinek stanowi kontynuację tej trasy w kierunku granicy z województem kujawsko - pomorskim. W wyniku budowy drogi ekspresowej znacznie ulegnie zmniejszeniu czas podróży pomiędzy Poznaniem, a Bydgoszczą i Gdańskiem.

 

Podstawowe parametry techniczne:

 - długość obwodnicy: 18,330 km

- klasa drogi: kl. S ekspresowa dwujezdniowa

- nośność nawierzchni: kategoria ruchu KR6, 115 kN/oś

- ilość węzłów dwupoziomowych: 3 węzły: Mieleszyn (dawniej Mielno), Gniezno - Północ (dawniej Goślinowo), Kłecko (dawniej Piekary)

- ilość obiektów inzynierskich: 19, w tym 4 mosty w ciągu drogi S5 (w tym 1 zespolony w ciągu S5 i drogi nr 3, klasy G), 5 wiaduktów w ciągu S5 (w tym 2 nad linią PKP), 9 wiaduktów nad S5, 1 przejście dla zwierząt w ciągu DK5

 

Ponadto zakres inwestycji obejmuje budowę:

- 2 Miejsca Obsługi Podróżnych: MOP I "Modliszewko Wsch.", MOP I "Modliszewko Zach." z miejscami parkingowymi

- równoległych dróg dojazdowych dla obsługi przyległego terenu

- urządzeń ochrony środowiska, w tym: 5 ekranów akustycznych o łącznej długości L= 3100m, 4 przejść dla zwierząt średnich pod S5, 1 przejścia dla zwierząt średnich pod DK5, 3 przejść dla zwierząt małych, 40 przepustów wyłącznie dla płazów, 10 przepustów z półkami dla zwierząt małych i płazów

- odwodnienie drogi S5, MOPów i pozostałych dróg

- oświetlenie

- urządzeń organizacji i bezpieczeństwa ruchu

- ogrodzenia S5 na całym odcinku

 

Decyzje:

- decyziaj o środowiskowych uwarunkowaniach - 10.11.2009 r.

- dokumentacja geologiczno-inżynierska - 30.06.2010 r.

- dokumentacja hydrogeologiczna - 08.10.2010 r.

- pozwolenie wodno - prawne - 20.12.2010 r.

 

Zrealizowane etapy przygotowania inwestycji:

- studium techniczno – ekonomiczne - środowiskowe etap II

- koncepcja programowa

- projekt budowlany

- projekt wykonawczy

- dokumentacja przetargowa

 

Realizacja inwestycji:

 

- realizacja inwestycji może zostać rozpoczęta do 2013 roku (Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015).

- ogłoszenie I etapu przetargu na budowę S5 Poznań - Bydgoszcz - 14.06.2013. r.

 

 

Plan orientacyjny

 

Informacje powiązane:

1. Przetarg na budowę kolejnego odcinka S5 w Wielkopolsce ogłoszony.

2. Oferty na budowę S5 od Gniezna w kierunku granicy z województwem kujawsko-pomorskim otwarte