Ostrów Wlkp. – etap I
oddział: Poznań
długość – 6,1 km
obecny etap – oddany do użytku
lata realizacji: 2007 – 2009
wartość projektu: 216 mln zł
etap zrealizowany:
06.09.2007 r. – wydanie przez Wojewodę Wielkopolskiego decyzji zatwierdzającej projekt budowlany wykonany na zlecenie zamawiającego przez Dromost S.A. i udzielającej pozwolenia na budowę obwodnicy Ostrowa Wlkp. w ciągu drogi S11 (etap I)
31.01.2008 r. – zawarcie umowy z Wykonawcą – Budimex Dromex S.A.
09.05.2008 r. – zawarcie umowy na prowadzenie nadzoru inwestorskiego
24.11.2009 r. – wydanie pozwolenia na użytkowanie
II. Opis inwestycji:
1. Przebieg drogi:
Droga przebiega po północno-wschodniej stronie miasta. Rozpoczyna się na istniejącej drodze krajowej nr 11 węzłem „Franklinów”, a kończy na istniejącej drodze krajowej nr 25 Kalisz-Ostrów Wlkp. węzłem „Ostrów Wlkp.”
Obwodnica jest częścią całego zadania wybudowania drogi ekspresowej S11 z Kołobrzegu przez Poznań do Bytomia.
Plan orientacyjny (1,093.0 kB)
2. Podstawowe parametry techniczne:
- klasa grogi: S
- droga jednojezdniowa z dwoma jezdniami na węzłach drogowych
- jezdnia o szerokości 7,0 m z umocnionymi poboczami o szer. 2,0 m
- obciążenie -11,5 tony /oś
3. zakres inwestycji:
Budowa obwodnicy Ostrów Wlkp. (etap I) o długości 6,1 km.
4. Obiekty inżynierskie:
W ramach inwestycji wybudowano następujące obiekty inżynierskie:
- dwa mosty na rzece Ołobok
- jeden wiadukt nad linią kolejowa
- jeden w ciągu drogi powiatowej Ostrów-Leków
5. Węzły:
- węzeł „Franklinów”
- węzeł „Ostrów Wlkp.”
6. MOPy :brak
III. Ochrona środowiska
Mosty pełniące funkcję przejść dla zwierząt.
IV. Podział zadania inwestycyjnego na etapy i kolejność ich realizacji
Budowa obwodnicy Ostrowa Wlkp. była podzielona na dwa etapy. Pierwszy realizowany w latach 2007-2009, a drugi w latach 2014 – 2017.