I. Podstawowe informacje o inwestycji
- długość:13,7 km
- obecny etap: inwestycja zakończona
- lata realizacji: 2008-2011
- wartość projektu: 662,1 mln PLN
II. Opis inwestycji:
1. Przebieg drogi
Początek odcinka drogi S7 km znajduje się w km 83+040 istniejącej drogi nr 7 Koniec budowy drogi S7 w km 97+867 istniejącej drogi krajowej nr 7 (km projektowy 96+760).
2. Podstawowe parametry techniczne
- Dwujezdniowa droga ekspresowa długości 13,72 km
- Klasa techniczna - S
- Przekrój poprzeczny - 2/2
- Prędkość projektowa - Vp=100km/h
- Szerokość jezdni – 2 x 7,00m
- Szerokość pasa ruchu –3,50 m
- Szerokość pasa dzielącego/bez opasek/ – 5,00 m
- Szerokość pasa awaryjnego postoju - 2,50m
- Szerokość pobocza gruntowego - 1,25m
- Pochylenie poprzeczne jezdni – 2,5 %
- Obciążenie docelowe konstrukcji jezdni – 115 kN/oś
3. zakres inwestycji
Kontrakt składał się czterech części:
a) budowy drogi krajowej S7 Elbląg-Olsztynek na odcinku Elbląg-Kalsk,
b) rozbudowy węzła drogowego Raczki na skrzyżowaniu dróg S7 i 22 w km 78+385 drogi S7
c) budowy drogi dojazdowej do pól wzdłuż drogi krajowej nr 7 od ul. Żuławskiej do ulicy Nizinnej w Elblągu,
d) budowy tablic o zmiennej treści przed węzłami.
Budowa drogi krajowej S7 polegała na rozbudowie drogi krajowej nr 7 do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku od węzła Elbląg Wschód (na skrzyżowaniu dróg krajowych S7 i 22, w km 82+880 drogi S7) do węzła Pasłęk Północ w km 95+910 drogi S7.
Rozbudowa węzła drogowego Raczki polegała na rozbudowie istniejącego obiektu do pełnej formy typu przymostowego poprzez budowę dwóch nowych, przebudowę dwóch istniejących dróg łącznikowych na węźle wraz z przebudową odcinka drogi krajowej nr 22 i budowę dwóch skrzyżowań.
Budowa drogi dojazdowej do pól wzdłuż drogi krajowej nr 7 od ul. Żuławskiej do ulicy Nizinnej w Elblągu umożliwiła obsługę terenów rolniczych położonych między drogą krajową nr 7, a gruntami miasta Elbląg po przekształceniu drogi krajowej w drogę ekspresową o ograniczonym dostępie.
Budowa tablic o zmiennej treści przed węzłami usprawniła sterowanie ruchem i zwiększyła bezpieczeństwo ruchu na drodze S7. Na tablicach są wyświetlane informacje dotyczące obowiązujących w danym momencie ograniczeniach prędkości, zakazach wyprzedzania lub odwołaniu zakazów, zwężeniach jezdni, robotach drogowych, śliskości nawierzchni, silnym wietrze, zatorach (korkach), wypadkach drogowych, z podaniem lokalizacji zagrożenia.
4. Obiekty inżynierskie
- 3 wiadukty drogowe nad liniami kolejowymi,
- 6 wiaduktów drogowych na drogą S7,
- 2 przejazdy gospodarcze pod drogą S7,
- 3 mosty w ciągu drogi S7,
- 2 mosty w ciągu dróg bocznych,
- 123 przepusty pod drogą S7 i drogami bocznymi
- przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny,
5. Dwa węzły drogowe typu przymostowego - „Bogaczewo” i „Pasłęk Północ”
III. Ochrona środowiska
- przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny,
- urządzenia podczyszczające wody opadowe spływające z pasa drogowego,
- ekrany akustyczne
IV. Bezpieczeństwo
Budowa tablic o zmiennej treści przed węzłami usprawniła sterowanie ruchem i zwiększyła bezpieczeństwo ruchu na drodze S7. Na tablicach są wyświetlane informacje dotyczące obowiązujących w danym momencie ograniczeniach prędkości, zakazach wyprzedzania lub odwołaniu zakazów, zwężeniach jezdni, robotach drogowych, śliskości nawierzchni, silnym wietrze, zatorach (korkach), wypadkach drogowych, z podaniem lokalizacji zagrożenia.