I. Podstawowe informacje o inwestycji
- długość: 36,5 km
- obecny etap: inwestycja zakończona
- lata realizacji: 2010-2012
- wartość projektu: 1 090,7 mln PLN
II. Opis inwestycji:
1. Przebieg drogi
Początek odcinka umiejscowiony jest na drodze nr 7 na wysokości miejscowości Kalsk (Rzeczna ) przed Pasłękiem w km 97+866,50 istniejącej drogi krajowej nr 7, zaś koniec przed obwodnicą Miłomłyna w km 134+903,50.
2. Podstawowe parametry techniczne
- Dwujezdniowa droga ekspresowa długości 36,5 km
- Klasa techniczna - S
- Przekrój poprzeczny - 2/2
- Prędkość projektowa - Vp=100km/h
- Szerokość jezdni – 2 x 7,00m
- Szerokość pasa ruchu –3,50 m
- Szerokość pasa dzielącego/bez opasek/ – 12,00 m
- Szerokość pasa awaryjnego postoju - 2,50m
- Szerokość pobocza gruntowego - 1,25m
- Pochylenie poprzeczne jezdni – 2 %
- Obciążenie docelowe konstrukcji jezdni – 115 kN/oś
3. zakres inwestycji
4. obiekty inżynierskie
10 obiektów umożliwiających przejazd nad drogą S7;
1. 3+568,29 Droga wojewódzka nr 526 - Przezmark - Pasłęk
2. 4+786,66 Droga powiatowa nr 1181N - Nowa Wieś - Pasłęk
3. 8+603,11 Droga poprzeczna - połączenie z DK7
4. 13+518,62 Droga w ciągu łącznicy
5. 20+200,13 Droga w ciągu istniejącej drogi nr 7
6. 23+161,35 Droga gminna nr G8014N - Sople - Zajerzierze
7. 24+696,78 Droga gminna nr Klonowy Dwór - Linki
8. 26+115,19 Droga powiatowa nr 1190N - Błękity - Klonowy Dwór
9. 28+134,23 Droga gminna nr G8016N - Szymanowo - Bagnity
10. 30+365,51 Droga powiatowa nr 1227N - DK-7 - Jaśkowo
14 obiektów umożliwiających przejazd pod drogą S7;
1. 0+877,83 Droga wojewódzka nr 527 - Dzierzgoń - Olsztyn 4,6 m
2. 1+973,00 Droga gminna - Półko - Sakówko 4,5 m
3. 6+742,52 Przejście dla zwierząt z możliwością przejazdu 4,5 m
4. 6+951,22 Droga poprzeczna - przejazd gospodarczy 4,5 m
5. 10+513,60 Droga powiatowa nr 1169N - Zielonka Pasłęcka 4,6 m
6. 12+373,68 Droga poprzeczna - przejazd gospodarczy 4,5 m
7. 14+051,42 Droga powiatowa nr 1179 N - Drulity - Sambród 4,6 m
8. 12+373,68 Droga powiatowa nr DP1004 oraz przejazd gospodarczy 4,6 m
9. 21+235,54 Droga wojewódzka nr 519 - St. Dzierzgoń - Morąg 4,6 m
10. 22+560,75 Przejście dla zwierząt z możliwością przejazdu 4,5 m
11. 31+655,21 Droga gminna - Surzyki Małe - Liksajny 4,5 m
12. 34+262,88 Droga powiatowa nr 1188N - Kupin - Wólka Majdańska 4,6 m
13. 35+790,00 Przejście dla zwierząt z możliwością przejazdu 4,5 m
14. 36+021,68 Droga gminna - Wólka Majdańska - Miłomłyn 4,6 m
5. Węzły
Węzeł " Pasłęk Południe " (km 4+786,66) - z drogą powiatową nr 1181N Nowa Wieś - Pasłęk, klasa Z
Węzeł "Marzewo" (km 13+518,62) - połączenie z istniejącą DK 7
Węzeł "Małdyty" (km 21+235,54) - z drogą wojewódzką nr 519 St. Dzierzgoń - Morąg, klasa G
6. Przewidziano dwie pary MOP-ów w odległości około 10 km.
Odpowiednio:
dla kierunku w stronę Gdańska:
dla kierunku w stronę Warszawy:
Zgodnie z Instrukcją Zagospodarowania Dróg GDDKiA z dnia 12.03.1997 roku obliczone ilości miejsc parkingowych wynoszą 117 miejsc dla samochodów osobowych i 23 miejsca dla samochodów ciężarowych, przy założeniu średniego dobowego natężenia ruchu w obu kierunkach 44420 pojazdów rzeczywistych (wg prognozy ruchu na rok 2035 dla trasy S7). Taka ilość miejsc zapewniona jest na wszystkich MOP-ach.
Na MOP-ie typu III zapewnione są dwa miejsca postoju dla pojazdów z ładunkami niebezpiecznymi, miejsce do ważenia pojazdów oraz połączenie z istniejącą stacją paliw w miejscowości Sople. Na wszystkich pozostałych MOP-ach typu I (plac z wymalowanymi miejscami postojowymi oraz toaletami typu "TOI TOI"), zarezerwowane jest miejsce aby w przyszłości móc je rozbudować do MOP III.
III. Ochrona środowiska
- przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny,
- urządzenia podczyszczające wody opadowe spływające z pasa drogowego,
- ekrany akustyczne