Droga ekspresowa S7 odcinek Skarżysko-Kamienna - Występa
Długość odcinka – 16,7 km
Obecny etap - inwestycja zrealizowana
Lata realizacji 2009-2011
Wartość projektu 780 mln złotych
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Etap zrealizowany
27 kwietnia 2011 - oddanie do użytkowania
Opis inwestycji
Dwujezdniowy odcinek Skarżysko-Kamienna – Występa drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kielce – Kraków łączy istniejące już nowe przejście przez Skarżysko z wybudowanym w roku 2009 węzłem Kielce Północ. Na odcinku 3 kilometrów od Skarżyska w stronę Kielc nowa dwujezdniowa droga S7 biegnie po śladzie już istniejącej. Dalej poprowadzona jest na zachód od obecnej drogi S7 tworząc obwodnicę Suchedniowa, Ostojowa, Łącznej i Występy. W ramach inwestycji powstanie 29 obiektów inżynieryjnych, w tym między innymi 4 estakady, 8 wiaduktów, 2 mosty, 10 małych obiektów mostowych, 2 kładki dla pieszych, 2 przejścia dla zwierząt i mur oporowy. Największą 290-metrową estakadę zaprojektowano nad zbiornikiem Bzin. Zaplanowano także budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska, takich jak ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjno-odparowujące, podczyszczanie ścieków oraz rekultywację zieleni. Pod inwestycję wykonanych zostało 2 miliony metrów sześciennych robót ziemnych.
Podstawowe parametry
Długość drogi ekspresowej - 16,7 km
Klasa drogi – S 2/2 (ekspresowa, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu)
Dopuszczalna prędkość – 120 km/h
Obciążenie - 115 kiloNewtonów na oś
Ilość obiektów inżynierskich – 29
Długość dróg dojazdowych i bocznych – 17 km
Objętość wykonanych prac ziemnych – 3 miliony metrów sześciennych
Koszt robót budowlanych - 643, 5 mln złotych
Całkowita wartość projektu - 780 mln złotych
Objętość robót ziemnych – 2 mln metrów sześciennych wykopów i 1 mln metrów sześciennych nasypów
Obiekty inzynierskie
W ramach inwestycji powstało 29 obiektów inżynierskich, w tym między innymi 4 estakady, 8 wiaduktów, 2 mosty, 10 małych obiektów mostowych, 2 kładki dla pieszych i 2 przejścia dla zwierząt.
Najdłuższa estakada – obiekt nad projektowanym zbiornikiem Bzin w Skarżysku ma 290 metrów długości
Najwyższa estakada – obiekt w miejscowości Gózd ma około 22 metrów wysokości
Największe przejście dla zwierząt dużych – szerokość duktu 40 metrów
Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach
Wykonawca : Konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. i Mota-Engil Central Europe S.A.
Projektant: Mosty Katowice Sp. z o.o.