Oddział Kielce
Długość – 20,5 km
Etap - w realizacji
Wartość projektu - 825 mln zł
Inwestycja współfinansowana przez Unię Europejską - Program Infrastruktura i Śodowisko
I. Etapy inestycji
31.03.2008 - wykonanie i odebranie Studium Techniczno-Ekonomiczno - Środowiskowego
06.07.2012 - odebranie Koncepcji Programowej
14.05.2010 – złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
14.09.2010 – wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska dla wariantu VI A BIS
24.03.2015 – decyzja o srodowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna
06.12.2012 – odebranie Projektu Budowlanego
05.03.2013 – złożenie wniosku o wydanie Decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
17.03.2014 – wydanie Decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przez Wojewodę Świętokrzyskiego
02.12.2015 - Decyzja o zezwoleniu na realizacje inwestycji derogowej stała się ostateczna
2. Etap realizacji inwestycji
27.09.2013 – wszczęcie postepowania o udzielenie zamówienia na realizację inwestycji
15.06.2015 – podpisanie umowy z Wykonawcą – Konsorcjum Salini Polska, Salini Impregilo, Todini Costruzioni Generali
22.06.2015 – podpisanie umowy na Nadzór – Sweco Consulting, Lafrentz Polska
15.07.2015 – rozpoczęcie robót
15.10.2015 - podpisanie umowy na dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko, nr projketu POIS.03.01.00-00-0004/15, wysokość dofinansowania 387,4 mln złotych
Adres strony internetowej inwestycji: http://www.checiny-jedrzejow.drogas7.pl/
II. Opis Inwestycji
1. Przebieg drogi
Dwujezdniowa droga ekspresowa S7 na odcinku od węzła Chęciny do węzła Jędrzejów będzie miała długość około 21,5 km i połączy wybudowaną w 2013 roku obwodnicę Kielc z istniejącą obwodnicą wschodnią Jędrzejowa. Nowa trasa przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu i komfortu jazdy. Dzięki inwestycji znacznie skróci się czas podróżowania między Warszawą, Kielcami, a Krakowem.W ramach zadania powstaną trzy dwupoziomowe węzły drogowe w Tokarni, Brzegach i Mnichowie a także infrastruktura zapewniająca bezpieczeństwo podróżujących, jak również związana z miejscami obsługi podróżnych w Smykowie i Podlesiu. Wybudowane zostaną 3 samodzielne przejścia dla zwierząt dużych nad drogą ekspresową, przejścia pod drogą dla zwierząt mniejszych oraz inne urządzenia ochrony środowiska. Powstanie również sieć dróg dojazdowych umożliwiająca obsługę przyległych nieruchomości. Wykonawca w ramach robót przebuduje urządzenia techniczne takie jak linie telekomunikacyjne, sieci elektroenergetyczne, gazociągi, sieci wodociągowe, kanalizację deszczową, kanalizację sanitarną, urządzenia melioracyjne, urządzenia infrastruktury kolejowej i oświetlenie. W ramach inwestycji powstanie m.in.11 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej, 4 wiadukty nad drogą ekspresową, 6 mostów, 6 przejść dla zwierząt dużych i średnich oraz tunel pieszo-rowerowy.
Początek odcinka za istniejącym węzłem "Kielce Południe" (Chęciny) , trasa biegnie po istniejącym śladzie, przecina drogę wojewódzką DW 763 i dochodzi do miejscowości Wrzosy. W miejscowości Wrzosy droga odbija na wschód i przecina rzekę Czarna Nida, dalej mija Tokarnię po stronie wschodniej i przecina drogę powiatową 0382T pomiędzy Tokarnią a Wolicą w miejscowości Duża Wieś, tworząc węzeł „Tokarnia”. Za węzłem "Tokarnia" trasa odchodzi na zachód do m.Brzegi, gdzie w miejscu przeprawy na rz.Nidzie jej przebieg pokrywa się z istniejącą DK 7. Na skrzyżowaniu z drogą powiatową 0155T projektowany jest węzeł "Brzegi" (Sobków). Za węzłem "Brzegi" droga odchodzi na wschód od m.Miąsowa i przecina drogę powiatową 0161T tworząc węzeł „Mnichów”. Za miejscowością Podlesie trasa wchodzi w istniejący ślad drogi nr 7 i łączy się z obwodnicą Jędrzejowa.
2.Podstawowe parametry techniczne
3. Zakres inwestycji :
3. Wariantowanie
Na etapie STEŚ opracowano 7 wariantów przebiegu drogi
4.Obiekty inżynierskie
Wykaz obiektów inżynierskich: 7 wiaduktów nad S7, w tym: 4 typu WD w ciągu dróg lokalnych i 3 typu WDZ w ciągu przejść dla zwierząt ( 1 dla dużych zwierząt i 2 dla średnich); 15 wiaduktów w ciągu S7, w tym: 12 typu WS nad drogami lokalnymi i linią kolejową oraz 3 typu WSZ -dolne przejścia dla zwierząt ( 2 dla dużych , 1 dla średnich); 3 mosty w ciągu S7 ( 6 obiektów, po jednym dla każdej jezdni); 1 most w ciągu DK 7; 2 mosty w ciagu dróg dojazdowych
5.Węzły
W ramach inwestycji przewidziana jest budowa dwupoziomowych węzłów drogowych: „Tokarnia”, „Brzegi”, „Mnichów”,
6. Miejsca obsługi podróżnych
MOP Podlesie i MOP Smyków - miejsca obslugi podróżnych kategorii I i II
IIi. Ochrona środowiska
Przejścia dla zwierząt
Przewiduje się wykonanie 20 przepustów dla zwierząt na długości całej trasy. 17 z nich przeznaczonych jest wyłącznie jako przejścia zwierząt (suche). Pozostałe przepusty przeznaczone również do przeprowadzenia wody. Długość przepustów 50,0 m. Zaprojektowano 6 przejść dla zwierząt w msc. Chęciny, Sokołów, Szczotki, Mnichów. 2 przejścia są przejściami górnymi o szerokości 45 m. Pozostałe są pod obiektami mostowymi wzdłuż cieków wodnych (rzek).
Ekrany akustyczne
Zaprojektowano ekrany akustyczne pochałaniające (odbijające przeźroczyste na obiektach inżynierskich) o wysokości od 2,5 m do 7,0 m o ącznej długości ponad 2,5 tys. m po stronie lewej oraz ponad 3,5 tys. m po stronie prawej.
Zbiorniki retencyjne
Zaprojektowano 19 zbiorników retencyjnych
IV. Etapy realizacji inwestycji
04.09.2018 – przełożenie ruchu na pierwszy fragment drogi ekspresowej S7 od Chęcin do Brzegów o długości 9 km