S74 Odcinek Opatów - Nisko


Droga ekspresowa S74 odcinek Opatów - Nisko

Długość odcinka - 71 km (na terenie województwa świętokrzyskiego i podkarpackiego)

Obecny etap - w przygotowaniu

 

I. Etapy inwestycji

1.etap zrealizowany:

Wykonanie SK 12.2010 r.

Wszczęcie przetargu na wykonanie STEŚ oraz Materiałów do DŚU: 15.10.2018 r.

 

II. Opis inwestycji

1. Przebieg drogi

Przewidywany przebieg przedmiotowego odcinka drogi ekspresowej S74 zlokalizowany jest na terenie województw: świętokrzyskiego i podkarpackiego. Układ krajowej sieci autostrad i dróg ekspresowych wynika z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych (Dz.U. 2018 poz. 741). Zgodnie z w/w rozporządzeniem droga ekspresowa S74 ma przebieg: S12 Sulejów – Kielce – Opatów – Tarnobrzeg – Stalowa Wola – S19 (Nisko) i przebiegać będzie po terenie powiatów: opatowskiego, sandomierskiego, tarnobrzeskiego, stalowowolskiego i niżańskiego. Początek projektowanego odcinka przewiduje się w rejonie węzła „Okalina”, natomiast koniec na skrzyżowaniu z projektowaną S19 w węźle „Zapacz”.

 

PLAN ORIENTACYJNY 

 

2. Podstawowe parametry techniczne

- klasa techniczna S
- prędkość projektowa 100 km/h
- prędkość miarodajna 110 km/h
- liczba pasów ruchu 2x2 (z rezerwą pod 2x3),
- szerokość pasa ruchu  3,5 m
- szerokość pasa awaryjnego 2,50 m
- szerokość pasa dzielącego (z opaskami) 4,00 m
 

3. Zakres inwestycji

Inwestycja obejmuje budowę pełnego zakresu drogi ekspresowej S74 klasy S; na odcinku od Opatowa (węzeł „Okalina” – bez węzła) na terenie województwa świętokrzyskiego i włączenia  do projektowanej drogi ekspresowej S19 w Nisku (węzeł „Zapacz” – z węzłem) na terenie województwa podkarpackiego, wraz z węzłami, skrzyżowaniami, miejscami obsługi podróżnych, drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi zapewniającymi dostęp do drogi publicznej oraz usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczna nie związaną z drogą.

 

4. Wariantowanie przebiegu drogi

Na etapie SK opracowano siedem wariantów przebiegu drogi ekspresowej S74, z czego warianty 2, 4 i 5 zostały rekomendowane do dalszego opracowania:

Wariant 2 o długości całkowitej 70,43 km

Wariant 4 o długości całkowitej 68,98 km

Wariant 5 o długości całkowitej 72,26 km 

 

5. Obiekty inżynierskie

Dla rekomendowanych wariantów przewiduje się budowę następującej liczby obiektów:

Wariant 2

- wiadukty – 63

- mosty – 9

- przepusty – 13

- przejścia dla dużych zwierząt – 4

 

Wariant 4

- wiadukty – 70

- mosty – 8

- przepusty – 23

- przejścia dla dużych zwierząt – 1

 

Wariant 5

- wiadukty – 72

- mosty – 8

- przepusty – 19

- przejścia dla dużych zwierząt – 5

 

6. Węzły

Dla rekomendowanych wariantów przewiduje się budowę następującej liczby węzłów:

Wariant 2 – 6 szt.

Wariant 4 – 8 szt.

Wariant 5 – 7 szt.