A1 Bełk - Świerklany


 

A-1 Bełk – Świerklany

 

Decyzja Lokalizacyjna: 30.04.2003 r.

Decyzja Środowiskowa: 14.12.2006 r.

Pozwolenie na Budowę:11.02.2008 r.

Podpisanie umowy: 7.08.2008 r.

Projektant: BPBK TRAKT / TRANSPROJEKT WARSZAWA

Wykonawca: konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. (lider) i HEILIT+WOERNER BUDOWLANA Sp. z o.o.(partner)

Nadzór Inwestorski: DROGOWA TRASA ŚREDNICOWA S.A. / INTEGRAL Sp. z o.o.

Przekazanie placu budowy: 22.08.2008 r.

Rozpoczęcie robót: 29.08.2008 r.

 

Liczący ponad 14 km odcinek autostrady A-1 składa się z dwóch jezdni o trzech pasach ruchu (do węzła „Rowień”) i dwóch pasach ruchu (do węzła „Świerklany”) oddzielonych na stałe pasem rozdziału. Wybudowano dwa dwupoziomowe, bezkolizyjne węzły drogowe: węzeł „Rowień” na skrzyżowaniu z DW 935, węzeł „Świerklany” na skrzyżowaniu z DW 932. Dla elementów infrastruktury drogowej kolidujących z autostradą zaprojektowano dwupoziomowe przejazdy, a celem obsługi terenów przyległych - drogi dojazdowe. Inwestycja objęła również budowę 26 obiektów inżynierskich nad i w ciągu autostrady: 13 mostów  oraz 13 wiaduktów w tym jeden wiadukt w ciągu linii kolejowej nad autostradą.

Celem dostosowania odcinka autostrady do pobierania w przyszłości opłat za przejazd, wykonano place pod Stacje Poboru Opłat (SPO) na węzłach.

            Dla nowego odcinka autostrady wybudowano kanalizację deszczową i sanitarną, sieci wodociągowe i gazowe oraz systemy łączności. Przebudowano wszystkie elementy sieciowe przebiegające w kolizji z autostradą (linie energetyczne, teletechniczne, wodociągi i inne).

Powstały ekrany akustyczne, separatory, zbiorniki ekologiczne, nasadzono zieleń izolacyjna i ochronna, a także 4 przejścia ekologiczne dla dużych zwierząt, 3 przejścia ekologiczne dla średnich zwierząt i 32 przejścia ekologiczne dla małych zwierząt, w tym 9 zintegrowanych, to znaczy hydrologiczno-ekologicznych.

Urządzenia bezpieczeństwa ruchu na autostradzie: bariery ochronne, ogrodzenie, oznakowanie.

Na węźle „Świerklany” wybudowany został w pełni wyposażony Obwód Utrzymania Autostrady.

 

Kategoria drogi: A

Prędkość projektowa: Vp = 120 km/h

Kategoria ruchu: KR6

Ilość jezdni: 2

Szerokość pasa ruchu: 3 x 3,75 m/ 2 x 3,75 m

Szerokość pasa awaryjnego: 3m

Nasypy: 2,0mln m3
Wykopy: 3,8 mln m3