DK46 Obwodnica Lublińca


 

Obwodnica Lublińca w ciągu DK 46

 

Decyzja Lokalizacyjna: 16.09.2005 r.

Decyzja Środowiskowa: 15.02.2008 r.

Pozwolenie na Budowę: 27.06.2008 r.

Podpisanie umowy: 23.10.2008 rok

Projektant: TRAKT KATOWICE

Wykonawca: SKANSKA S.A.

Nadzór Inwestorski: LAFRENTZ POLSKA

Przekazanie placu budowy: 6.11.2008 r.

Rozpoczęcie robót: 14.11.2008 r.

 

            Obwodnica miasta Lubliniec przeprowadza DK 46 Opole – Częstochowa – Szczekociny po północnej stronie od jego Centrum. Jest to kontynuacja inwestycji z lat ubiegłych, kiedy to w 2001 roku oddano do ruchu zachodnie obejście Lublińca w ciągu DK 11. Zakres inwestycji objął budowę obwodnicy o długości 5,62 km, przebudowę odcinka DK 46 (85 m), przebudowę DK 11 na długości 1,52 km, budowę: węzła dwupoziomowego na włączeniu DK 46 do DK 11, skrzyżowania typu rondo średnie na przecięciu łącznic, budowanej obwodnicy i drogi lokalnej wraz z oświetleniem, skrzyżowania typu „T” z wyspą środkową, dwupoziomowego węzła typu „karo” na przecięciu obwodnicy z ulicą Jawornicką, małego ronda w Kochanowicach, budowę 3,8 km dróg gospodarczych do obsługi terenów przyległych do obwodnicy, ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż DK 46, przystanków autobusowych. Projekt objął również budowę 7 obiektów mostowych: 6 wiaduktów oraz estakady w ciągu łącznicy węzła Lubecko. Obwodnica przecina linię kolejową relacji Kalety – Wrocław; przed rozpoczęciem inwestycji przejazd kolejowy był w jednym poziomie z drogą. Dzięki budowie obwodnicy w tym miejscu wybudowano 3 wiadukty kolejowe, co przyczyniło się do zwiększenia bezpieczeństwa podróżnych.

            W ramach ochrony środowiska wybudowano rowy, przepusty, kanalizację deszczową, urządzenia do oczyszczania ścieków opadowych (separatory wraz z osadnikami), zbiorniki zabezpieczające przed przedostaniem się wód zanieczyszczonych substancjami niebezpiecznymi, ekrany akustyczne.

            Obwodnica jest wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu, do których należy zaliczyć także skrzyżowania typu „rondo” jako elementy uspokojenia ruchu.

 

Kategoria drogi: GP

Prędkość projektowa: Vp = 80 km/h

Kategoria ruchu: KR6

Ilość jezdni: 1

Szerokość jezdni: 2 x 3,5 m

Szerokość pobocza: 2 m