Budowa Obwodnicy m. Myślina w ciągu dk 46
Oddział: Opole
długość – 3,149 km
obecny etap – w użytkowaniu
wartość projektu: 51 293 265,00 zł
Etap zrealizowany:
Opracowanie koncepcji programowej: 20.02.2004 r.
Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej: 14.06.2006 r.
Wydanie decyzji środowiskowej: 31.01.2007 r.
Pozwolenie na budowę: 13.11.2008 r.
22.06.2018 r. – podpisanie umowy z Wykonawcą Robót:
Konsorcjum Firm:
Bitum sp. Z o.o. – Lider Lipie Śląskie ul. Cegielniana 20, 42-700 Lubliniec
Drog-Bud sp. Z o.o. – partner, Lubojenka ul. Prosta 88/90 42-209 Częstochowa
Nowak-Mosty sp. Z o.o. – Partner, ul. Budowlanych 6/1a, 42-203 Dąbrowa Górnicza
Termin Wykonania Umowy: 05.11.2019 r.
Więcej na stronie internetowych inwestycji:
II. Opis inwestycji
Przebieg drogi:
Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na terenie woj. Opolskiego, powiatu opolskiego, gminy Dobrodzień w miejscowości Myślina. Projektowana obwodnica m. Myślina realizowana jest na odcinku istniejącej drogi krajowej nr 46 od km 129+570,68 do km 132+720,14. Droga krajowa nr 46 Kłodzko – Nysa – Niemodlin – Opole – Częstochowa – Szczekociny łączy województwo dolnośląskie, opolskie i śląskie.
Mapa orientacyjna inwestycji
Podstawowe parametry techniczne:
OBWODNICA MYSLINY (DK46):
· Klasa drogi GP 1x2
· Obciążenie 115 kN/oś
· Prędkość projektowana 80 km/h (rejon projektowanych skrzyżowań 70 km/h)
· Prędkość miarodajna 100 km/h (rejon projektowanych skrzyżowań 90 km/h)
· Kategoria obciążania ruchem KR5
· Szerokość pasa ruchu 3,50 m
· Szerokość pobocza utwardzonego 1,50 m
· Szerokość opaski zewnętrznej 0,50 m
· Szerokość pobocza gruntowego
Podstawowa 1,25 m
Na odcinkach z barierami ochronnymi 1,75 m
Na odcinkach ustawiania lamp oświetleniowych i ekranów akustycznych 2,75 m
Na dowiązaniu do stanu istniejącego 1,50 m
Zakres inwestycji:
· Budowa nowego odcinka drogi krajowej 46 Kłodzko-Opole-Szczekociny (obwodnicy miejscowości Myślina) o długości 3,149 km,
· Rozbiórka budynków na planowanej trasie obwodnicy,
· Budowa dróg dojazdowych wzdłuż obwodnicy obsługujących tereny przyległe,
· Budowa chodników w rejonie projektowanego skrzyżowania z ul. Opolską,
· Budowę zatoki autobusowej,
· Budowa wiaduktu nad istniejącą linią kolejową,
· Budowa wiaduktów stanowiących przejazdy nad drogami: gminną (ul. Nowa Kolonia) i wewnętrzną – dojazdową do gruntów rolnych,
· Przebudowa dróg krzyżujących się z projektowaną obwodnicą,
· Budowę skrzyżowania skanalizowanego na początku budowanej obwodnicy w rejonie ul. Opolskiej,
· Budowa przepustów na istniejących ciekach wodnych,
· Budowa oświetlenia,
· Przebudowa sieci urządzeń istniejącej infrastruktury technicznej kolidujących z projektowaną drogą (sieci: wodociągowej, kanalizacyjnej, energetycznej, telekomunikacyjnej),
· Przebudowa urządzeń branżowych PKP,
· Wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i ekranów akustycznych ,
· Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego.
Wariantowanie przebiegu drogi:
W ramach postępowania środowiskowego rozpatrywany był jeden wariant
Obiekty inżynierskie
WD 1 – WIADUKT NAD DWUTOROWĄ LINIĄ KOLEJOWĄ NR 75
PD 2 – PRZEJAZD DROGOWY NR 2
Obiekt ma na celu bezkolizyjne przeprowadzenie ruchu samochodowego w ciągu obwodnicy nad drogą dojazdową nr 2 (Nowa Kolonia)
PD 3 – PRZEJAZD DROGOWY NR 3
Obiekt ma na celu bezkolizyjne przeprowadzenie ruchu samochodowego w ciągu obwodnicy nad drogą dojazdową nr 5 (droga transportu rolnego)
Węzły
Na początku realizowanej obwodnicy zostało wybudowane skrzyżowanie obwodnicy z drogą powiatową – ul. Parkingową w Myślinie. Na końcu zadania zrealizowane zostało rondo – w ramach podpisanej umowy z ZDW Opole.
MOP-y
W ramach Inwestycji Miejsca Obsługi Podróżnych nie występują
III. Ochrona środowiska
Wykonanie ekranów akustycznych o łącznej długości ok. 1 km. Nasadzenie drzew.