A2 w. „Lubelska” - przejście graniczne Kukuryki
Budowa autostrady A2 na odcinku od końca węzła „Lubelska" od km 489+403 do przejścia granicznego w Kukurykach włącznie tj. do km 657+113 z wyłączeniem obwodnicy Mińska Mazowieckiego od km 504+000 do km 524+005
A2 w. „Lubelska” - przejście graniczne Kukuryki
Budowa autostrady A2 na odcinku od końca węzła „Lubelska" do przejścia granicznego w Kukurykach z wyłączeniem obwodnicy Mińska Mazowieckiego
Inwestycja został podzielona na dwa odcinki (A+B):
-
A2 – węzeł „Lubelska” – początek obwodnicy Mińska Maz. (14,6 km);
-
A2 początek obwodnicy Mińska Maz. - do przejścia granicznego w Kukurykach włącznie (od km 524+006 do km 657+000) (133km).
Odcinek A - A2 – węzeł „Lubelska” – początek obwodnicy Mińska Maz.
Kategoria inwestycji: w przygotowaniu
Długość: 14,6 km (zgodnie z DŚU)
Przebieg: od Warszawy w rejonie projektowanego węzła „Lubelska” z S-17 (bez węzła) do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego (od km 489+403 do km 504+000).
Etapowanie:
Inwestycja podzielona jest na dwa odcinki:
Etap I węzeł „Lubelska” (bez węzła) do km 491+100 (dł. 1,7 km)
Etap II od km 491+100 do km 495+000 (dł.3,9km)
- długość odcinka realizacyjnego – 5,6 km
Etap III od km 495+000 do obwodnicy Mińska Mazowieckiego w km 504+000
- długość - 9 km,
Odcinek I
Długość odcinka: 5,6 km
Przebieg odcinka :
Od Warszawy w rejonie projektowanego węzła „Lubelska” z S-17 (bez węzła) w km 489+403 do projektowanego węzła Konik (z węzłem) w km 495+000
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
Projektowany odcinek autostrady A2 Warszawa-Kukuryki realizowany będzie na terenie województwa mazowieckiego, w powiatach otwockim i mińskim, w gminach Wiązowna i Halinów.
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
Dostęp do autostrady A2 będzie możliwy tylko w węzłach. W związku z tym wzdłuż trasy autostradowej powstaną liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy i gruntów rolnych, a ponadto powstaną poprzeczne bezkolizyjne przejazdy drogowe w poprzek autostrady (bez możliwości wjazdu i zjazdu z autostrady) dla licznych dróg lokalnych, głównie powiatowych i gminnych.
Decyzja o odpłatności za przejazd autostradą, zapadnie na dalszych etapach przygotowania inwestycji.
Parametry techniczne:
-
klasa techniczna drogi - A,
-
prędkość projektowa - 120 km/h,
-
kategoria ruchu - KR6,
-
nośność nawierzchni - 115 kN/oś,
-
szerokość jezdni - 7,50 m (2 x 3,75 m) docelowo 10,5 m (3 x 3,50 m),
-
szerokość pasów awaryjnych - 2x3,0 m,
-
szerokość poboczy gruntowych - min. 2x1,25 m,
-
szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami - 11 m docelowo 5,00 m,
-
szerokość opasek - 2x0,5 m
-
pochylenie podłużne - max.dopuszczalne:4%
-
pochylenie poprzeczne dla przekroju normalnego - min. 2,5%
-
minimalna szerokość dna rowu (trapezowego) - 0,40m
-
skrajnia pionowa - 4,70m
Obiekty inżynierskie:
-
wiadukty drogowe, autostradowe i ekologiczne na przecięciach z drogami poprzecznymi i liniami kolejowymi
-
przejazdy gospodarcze dla obsługi przyległych terenów
-
mosty nad rzekami
-
przepusty drogowe i ekologiczne pod trasą główną, drogami poprzecznymi, serwisowymi i zjazdami
Urządzenia ochrony środowiska
Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko
-
Ekrany akustyczne w formie wałów i ścian przeciwhałasowych
-
Pasy zieleni izolacyjnej
-
Rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne (sedymentacyjne), osadniki wpustowe i separatory
-
Zastawki awaryjne na wylotach zbiorników
-
Uszczelnienie dna rowów i zbiorników geomembranami
-
Samodzielne przejścia dla dużych zwierząt
-
Przejścia dla dużych zwierząt zblokowane z obiektami mostowymi
-
Samodzielne przejścia dla średnich zwierząt
-
Przejścia dla średnich zwierząt zblokowane z obiektami mostowymi
-
Przejścia dolne dla małych zwierząt, zblokowane z przepustami drogowymi
-
Obustronne ogrodzenie dla zwierząt
Odcinek II
Długość odcinka: 9,0 km
Przebieg odcinka :
Od węzła „Konik” (bez węzła) w km 495+000 do początku obwodnicy Mińska Maz. w km 504+000.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
Projektowany odcinek autostrady A2 Warszawa-Kukuryki realizowany będzie na terenie województwa mazowieckiego, w powiecie mińskim, w gminach Halinów i Dębe Wielkie.
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
Dostęp do autostrady A2 będzie możliwy tylko w węzłach. W związku z tym wzdłuż trasy autostradowej powstaną liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy i gruntów rolnych, a ponadto powstaną poprzeczne bezkolizyjne przejazdy drogowe w poprzek autostrady (bez możliwości wjazdu i zjazdu z autostrady) dla licznych dróg lokalnych, głównie powiatowych i gminnych.
Decyzja o odpłatności za przejazd autostradą, zapadnie na dalszych etapach przygotowania inwestycji.
Parametry techniczne:
-
klasa techniczna drogi - A,
-
prędkość projektowa - 120 km/h,
-
kategoria ruchu - KR6,
-
nośność nawierzchni - 115 kN/oś,
-
szerokość jezdni - 7,50 m (2 x 3,75 m) docelowo 10,5 m (3 x 3,50 m),
-
szerokość pasów awaryjnych - 2x3,0 m,
-
szerokość poboczy gruntowych - min. 2x1,25 m,
-
szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami - 11 m docelowo 5,00 m,
-
szerokość opasek - 2x0,5 m
-
pochylenie podłużne - max.dopuszczalne:4%
-
pochylenie poprzeczne dla przekroju normalnego - min. 2,5%
-
minimalna szerokość dna rowu (trapezowego) - 0,40m
-
skrajnia pionowa - 4,70m
Obiekty inżynierskie:
-
wiadukty drogowe, autostradowe i ekologiczne na przecięciach z drogami poprzecznymi i liniami kolejowymi
-
przejazdy gospodarcze dla obsługi przyległych terenów
-
mosty nad rzekami
-
przepusty drogowe i ekologiczne pod trasą główną, drogami poprzecznymi, serwisowymi i zjazdami
Urządzenia ochrony środowiska
Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko
-
Ekrany akustyczne w formie wałów i ścian przeciwhałasowych
-
Pasy zieleni izolacyjnej
-
Rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne (sedymentacyjne), osadniki wpustowe i separatory
-
Zastawki awaryjne na wylotach zbiorników
-
Uszczelnienie dna rowów i zbiorników geomembranami
-
Samodzielne przejścia dla dużych zwierząt
-
Przejścia dla dużych zwierząt zblokowane z obiektami mostowymi
-
Samodzielne przejścia dla średnich zwierząt
-
Przejścia dla średnich zwierząt zblokowane z obiektami mostowymi
-
Przejścia dolne dla małych zwierząt, zblokowane z przepustami drogowymi
-
Obustronne ogrodzenie dla zwierząt
Odcinek B - A2 początek obwodnicy Mińska Maz. - do przejścia granicznego w Kukurykach włącznie (od km 524+006 do km 657+000)
Kategoria inwestycji: GDDKiA analizuje możliwe warianty przygotowania i realizacji inwestycji w oparciu o wydaną DŚ.
Długość: 133,0 km (zgodnie z DŚU)
Przebieg: od Warszawy w rejonie projektowanego węzła „Lubelska” z S-17 (bez węzła) do granicy państwa w przejściu granicznym w Kukurykach.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
Projektowany odcinek autostrady A2 Warszawa-Kukuryki realizowany będzie na terenie województwa mazowieckiego i lubelskiego, w powiecie mińskim, siedleckim (ziemskim i grodzkim), łosickim, łukowskim i bialskim (bialsko – podlaskim, ziemskim), w gminach Kałuszyn, Mrozy, Grębków, Kotuń, Mokobody, Skórzec, Siedlce (miasto i gmina), Wiśniew, Zbuczyn, Mordy, Huszlew, Międzyrzec Podlaski, Biała Podlaska, Rokitno, Zalesie i Terespol.
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
Dostęp do autostrady A2 będzie możliwy tylko w węzłach. W związku z tym wzdłuż trasy autostradowej powstaną liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy i gruntów rolnych, a ponadto powstaną poprzeczne bezkolizyjne przejazdy drogowe w poprzek autostrady (bez możliwości wjazdu i zjazdu z autostrady) dla licznych dróg lokalnych, głównie powiatowych i gminnych.
Decyzja o odpłatności za przejazd autostradą, zapadnie na dalszych etapach przygotowania inwestycji.
-
węzeł „GROSZKI”
-
węzeł „GRĘZÓW”
-
węzeł „SWOBODA
-
węzeł „BORKI
-
węzeł „ŁUKOWISKO”
-
węzeł „CICIBÓR”
-
węzeł „DOBRYŃ”
Parametry techniczne:
-
klasa techniczna drogi - A,
-
prędkość projektowa - 120 km/h,
-
kategoria ruchu - KR6,
-
nośność nawierzchni - 115 kN/oś,
-
szerokość jezdni - 7,50 m (2 x 3,75 m) docelowo 10,5 m (3 x 3,50 m),
-
szerokość pasów awaryjnych - 2x3,0 m,
-
szerokość poboczy gruntowych - min. 2x1,25 m,
-
szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami - 11 m docelowo 5,00 m,
-
szerokość opasek - 2x0,5 m
-
pochylenie podłużne - max.dopuszczalne:4%
-
pochylenie poprzeczne dla przekroju normalnego - min. 2,5%
-
minimalna szerokość dna rowu (trapezowego) - 0,40m
-
skrajnia pionowa - 4,70m
Obiekty inżynierskie:
-
wiadukty drogowe, autostradowe i ekologiczne na przecięciach z drogami poprzecznymi i liniami kolejowymi
-
przejazdy gospodarcze dla obsługi przyległych terenów
-
mosty nad rzekami
-
przepusty drogowe i ekologiczne pod trasą główną, drogami poprzecznymi, serwisowymi i zjazdami
Urządzenia ochrony środowiska
Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko
-
Ekrany akustyczne w formie wałów i ścian przeciwhałasowych
-
Pasy zieleni izolacyjnej
-
Rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne (sedymentacyjne), osadniki wpustowe i separatory
-
Zastawki awaryjne na wylotach zbiorników
-
Uszczelnienie dna rowów i zbiorników geomembranami
-
Samodzielne przejścia dla dużych zwierząt
-
Przejścia dla dużych zwierząt zblokowane z obiektami mostowymi
-
Samodzielne przejścia dla średnich zwierząt
-
Przejścia dla średnich zwierząt zblokowane z obiektami mostowymi
-
Przejścia dolne dla małych zwierząt, zblokowane z przepustami drogowymi
-
Obustronne ogrodzenie dla zwierząt
Aktualizacja: wrzesień 2014 r.