Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: w budowie
Stan przygotowania i realizacji na dzień 26.10.2012r.
Źródło finansowania: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013
Całkowita wartość projektu: 908 010 832,28 PLN (brutto) z możliwością rozszerzenia zakresu robót o 15% wartości, to jest do kwoty 1 044 212 457 PLN (brutto)
Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Bilfinger Berger Budownictwo S.A., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" S.A. oraz Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: Miasto Stołeczne Warszawa - miasto na prawach powiatu (dzielnice: Ursus i Włochy), powiat Warszawski Zachodni (gmina Ożarów Mazowiecki), powiat pruszkowski (gmina Michałowice, gmina Raszyn, Miasto Piastów)
Długość: 11,1 km
Opis inwestycji
Przebieg drogi
Projektowany odcinek drogi ekspresowej S2 (od km 455+550 do km 466+684) będzie się zaczynać tuż za węzłem „Konotopa", położonym niedaleko miasta Piastów na końcu zachodniego wlotu autostrady A2 do Warszawy, a kończyć się będzie przed węzłem „Lotnisko", zlokalizowanym na granicy Dawid i Ursynowa - Krasnowoli, na przecięciu trasy POW z poprzeczną trasą ekspresową nr S79.
Planowana inwestycja na odcinku od węzła „Konotopa" do węzła „Lotnisko" będzie utworzona przy wykorzystaniu zachodniej części zarezerwowanego w planach zagospodarowana przestrzennego korytarza drogowego zwanego "Południową Obwodnicą Warszawy" (POW).
Podstawowe parametry techniczne
Węzły drogowe
Obiekty inżynierskie
Dostępność do drogi i obsługa terenów sąsiadujących
Ruch drogowy na drodze S2 i w węzłach będzie całkowicie bezkolizyjny.
Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy tylko w węzłach. W związku z tym wzdłuż nowej drogi powstaną liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy i gruntów rolnych, a w poprzek nowej drogi zostaną wybudowane liczne poprzeczne przejazdy nad lub pod drogą. Na przecięciach z liniami kolejowymi powstaną wiadukty zapewniające bezkolizyjność ruchu drogowego i kolejowego.
Etapowanie realizacji inwestycji
Przedsięwzięcie podzielono na dwa etapy:
Ochrona środowiska przed negatywnym oddziaływaniem planowanej drogi
Urządzenia ochrony środowiska:
Realizacja robót (wykonanie rzeczowe)
Szczegółowe informacje na temat zaawansowania robót budowlanych prezentowane są na stronie internetowej projektu, aktualizowanej przez Biuro Inżyniera Kontraktu