Budowa drogi ekspresowej S-2 (POW) na odcinku od węzła „Puławska" do węzła „Lubelska"
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: oddana do użytku/w budowie
Odcinek A: w budowie
Odcinek B: 10.12.2020 r., 22.12.2020 r. oddana do użytku
Odcinek C: 21.12.2020 r. oddana do użytku.
Zarządzanie projektem: projekt i budowa drogi ekspresowej S2 węzeł Puławska – węzeł Lubelska z podziałem na trzy zadania, w tym pełnienie nadzoru nad realizacją robót oraz dostawą sprzętu laboratoryjnego: Egis Poland Sp. z o.o.
Wykonawcy (projekt i budowa) oraz wartość poszczególnych kontraktów:
- Odcinek A o długości 4,6 km, kontrakt o wartości 1,22 mld zł zawarty z Astaldi S.p.A.
- Odcinek B o długości 6,5 km, kontrakt o wartości 757,6 mln zł zawarty z konsorcjum firm: Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhut, A.Ş; Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o. o.
- Odcinek C o długości 7,5 km, kontrakt o wartości 561,7 mln zł zawarty z Warbud S.A.
Planowane lata realizacji inwestycji: 12.2015r. – II kw. 2021 r.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: Miasto Stołeczne Warszawa - miasto na prawach powiatu (dzielnice: Ursynów, Wilanów, Wawer), powiat otwocki (gmina Wiązowna)
Długość: ok. 18,5 km
Odcinek A
Kategoria inwestycji: w realizacji
Długość odcinka: 4,6 km
Przebieg odcinka: węzeł Puławska – węzeł Warszawa Wilanów
Źródła finansowania: Projekt współfinansowany z POIiŚ
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe: Dostęp do trasy ograniczony i możliwy jedynie w węzłach drogowych: Puławska i Warszawa Ursynów
Parametry techniczne:
- Klasa techniczna drogi: S droga ekspresowa
- Szerokości jezdni głównych: 2 x 10,50 m (dwie jezdnie rozdzielone, o 3 pasach ruchu po 3,5 m w każdym kierunku ruchu)
- Szerokość pasa dzielącego bez opasek: 4,0m (na odcinku od węzła „Ursynów Wschód” tj. km około 3+800 do km około 3+900 zmienna szerokość pasa dzielącego –zmiana szerokości pasa dzielącego z minimum 4,0m na minimum 11,0m, na odcinku od km około 3+900 do końca opracowania tj. km około 5+050,00 pas dzielący o szerokości minimum 11m)
- Szerokość pasa awaryjnego: 2,50m (w tunelu pod Ursynowem - 3,75 m)
- Szerokość w liniach rozgraniczających na trasie: od 80 m do 120 m (z wyjątkiem rejonu węzłów oraz lokalizacji zbiorników retencyjnych związanych z odwodnieniem trasy)
- Pobocza gruntowe: 0,75 m lub większa jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska
Obiekty inżynierskie (9 wiaduktów; 1 tunel; 1 wanna; 2 konstrukcje oporowe):
- Obiekt WL 01-01 przeprowadzać ma ruch samochodów z drogi ekspresowej S2 nad łącznicą węzła w kierunku skrzyżowania z ul. Indiry Gandhi
- Obiekt WL 01-02 przeprowadzać ma ruch samochodów z ul. Indiry Gandhi na projektowaną drogę ekspresową S2 nad projektowaną łącznicą Ł1 węzła
- Obiekt WL 01-03 przeprowadzać ma ruch samochodów z projektowanej drogi ekspresowej S2, drogą ekspresową S2 w kierunku skrzyżowania z ul. Indiry Gandhi
- Obiekt KO 01-04 – konstrukcje oporowe
- Tunel drogowy - długość całkowita około 2335 m
- Obiekt WD 03-02 przeprowadzać ma ruch samochodowy z ul. Płaskowickiej nad drogą dojazdową oraz ścieżką rowerową
- Obiekt WL 03-03 przeprowadzać ma ruch samochodowy z ul. Płaskowickiej na Południową Obwodnicę Warszawy
- Obiekt WG 03-04 przeprowadzać ma ruch samochodowy projektowanej drogi ekspresowej S2 nad projektowaną drogą dojazdową DD5 i ścieżką rowerową
- Obiekt WG 03-05 przeprowadza ruch samochodów projektowanej drogi ekspresowej S2 nad projektowaną ulicą Zdrową
- Obiekt WG 03-06 przeprowadzać ma ruch samochodów dla projektowanej drogi ekspresowej S2 nad planowaną ul. Sobieskiego – Bis (Rzeczypospolitej)
- Obiekt WS 01-05 – konstrukcja oporowa w ciągu drogi ekspresowej S2
- Obiekt KO 01-06 – konstrukcja oporowa w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S2
- Obiekt WL-03-12 przeprowadzać ma ruch samochodowy z S-2 na ul. Płaskowickiej
Urządzenia ochrony środowiska
- Ekrany akustyczne
- Urządzenia oczyszczające wody opadowe odprowadzane z drogi
- System odprowadzenia wód opadowych
- Zbiorniki retencyjne
- Wygrodzenie drogi głównej
- Przepusty ekologiczne
- Przejścia dla zwierząt
- Zieleń
Odcinek B
Kategoria inwestycji: oddana do użytku
Długość odcinka: 6,5 km
Przebieg odcinka: węzeł Warszawa Wilanów – węzeł Wał Miedzeszyński
Źródła finansowania: Projekt współfinansowany z POIiŚ
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe: Dostęp do trasy ograniczony i możliwy jedynie w węzłach drogowych: Warszawa Wilanów i Wał Miedzeszyński
Parametry techniczne:
- Klasa techniczna drogi: S droga ekspresowa
- Dwie jezdnie po minimum 3 prasy ruchu, bez pasów awaryjnych ( 2x3x3,50m)
- Pas dzielący (bez opasek): do węzła rejonu planowanego węzła „Czerniakowska bis”: 11,0m; na pozostałym odcinku 4,0m
- Szerokość opaski: 0,50m
- Szerokość pasa awaryjnego: 2,50m
- Pobocza gruntowe: 0,75m
Obiekty inżynierskie (2 mosty; 7 wiaduktów; 3 kładki pieszo-rowerowe; 2 przejścia dla małych zwierząt; 6 przepustów):
- Wiadukt w ciągu trasy głównej drogi ekspresowej;
- Wiadukt drogowy w ciągu łącznicy;
- Wiadukt drogowy w ciągu drogi nad trasą główną lub w ciągu drogi lokalnej;
- Most w ciągu trasy głównej drogi ekspresowej;
- Kładka pieszo-rowerowa.
- Przejście dla małych zwierząt
- Przepust ekologiczny z półką
- Przepust
Urządzenia ochrony środowiska
- Zagospodarowanie zielenią pasa drogowego
- Ekrany akustyczne
- System odprowadzenia wód opadowych
- Urządzenia podczyszczające wody opadowe z jezdni drogi ekspresowej
- Przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno naprowadzającym
Odcinek C
Kategoria inwestycji: oddana do użytku
Długość odcinka: 7,5 km
Przebieg odcinka: węzeł Wał Miedzeszyński – węzeł Lubelska
Źródła finansowania: Projekt współfinansowany z POIiŚ
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe: Dostęp do trasy ograniczony i możliwy jedynie przez węzeł drogowy Patriotów
Parametry techniczne:
- Klasa techniczna drogi: S droga ekspresowa
- Prędkość projektowa: 80 km / h
- Prędkość miarodajna: 100 km / h
- Dwie jezdnie po 3 pasy ruchu, pasy awaryjne
- Obciążenie nawierzchni 115 kN / oś, KR6
- Całkowicie ograniczona dostępność
- Jezdnie główne :
- Szerokość pasa ruchu 3,5m
- Szerokość pasa awaryjnego 2,5m
- Szerokość opasek wewnętrznych 0,5m
- Szerokość pasa dzielącego 4,0m (bez opasek)
Pas awaryjny występuje wzdłuż całej trasy za wyjątkiem estakady w Mazowieckim Parku Krajobrazowym, gdzie zastosowane są opaski zewnętrzne o szerokości 1,0m (ze ściekiem)
Obiekty inżynierskie (10 wiaduktów; 1 przejście 1 wanna szczelna; 2 przepusty; 1 mur oporowy; 1 przejazd gospodarczy):
- Wiadukty w Węźle Patriotów
- Estakady w Mazowieckim Parku Krajobrazowym x4
- Wiadukt drogowy w ciągu ul. Mozaikowej
- Wiadukt drogowy w ciągu ul. Patriotów (klasa tech. G)
- Wiadukt kolejowy w ciągu linii kolejowej Warszawa – Dorohusk
- Wiadukt drogowy w ciągu ul. Patriotów (klasa tech. Z)
- Wiadukt drogowy w ciągu ul. Izbickiej
- Wanna szczelna
- Wiadukt drogowy w ciągu ul. Tawułkowej
- Wiadukt drogowy w ciągu ul. Zabawnej
Urządzenia ochrony środowiska
- Ekrany akustyczne
- Urządzenia oczyszczające wody opadowe odprowadzane z drogi
- Zbiorniki retencyjne
- Tunele ekologiczne
- Zagospodarowanie zielenią pasa drogowego