S8 Obwodnica Ostrowi Maz.
Obwodnica Ostrowi Mazowieckiej w ciągu drogi krajowej nr 18 Warszawa -Białystok od km 91+998 do km 100+254
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: zrealizowana
-
Projektant: Profil Sp. z o.o.
-
Wykonawca robót budowlanych: Dromex S.A.
-
Nadzór Inwestorski: Jacobs Gibb Sp. z o.o.
Lata realizacji robót budowlanych: 2001r. - 2003r.
Data oddania drogi do użytkowania: 16.12.2003r.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat ostrowski (Miasto Ostrów Mazowiecka, Gmina Ostrów Mazowiecka)
Długość: 8,4 km
Opis inwestycji
Przebieg drogi
Obwodnica Ostrowi Mazowieckiej położona jest w swej większości w zachodniej części miasta, natomiast północny jej odcinek, po skrzyżowaniu z linią kolejową Siedlce - Ostrołęka, na terenie gminy Ostrów Mazowiecka.
Początek obwodnicy w km 91+998 drogi nr 18 znajduje się w kompleksie lasów sosnowych na skraju Puszczy Białej w Nadleśnictwie Ostrów Mazowiecka natomiast jej koniec pokrywa się z istniejącą drogą nr 18 w km 100+254.
Podstawowe parametry techniczne
-
prędkość projektowa - 100 km/h
-
szerokość pasa ruchu - 3.50 m
-
szerokość pasa awaryjnego - 2.50 m
-
szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami wewnętrznymi - 4.0 m
-
szerokość opaski wewnętrznej - 0.50 m
-
szerokość poboczy gruntowych - 1.25 m
-
łączna szerokość korony drogi: (2 x 3,5 m)x2 + 4m + 2 x 2,5 m + 2 x 1,25m = 25,5 m
-
obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
Węzły drogowe
-
Węzeł „Brok" - dwupoziomowy, umożliwia połączenia z Warszawą, Białymstokiem, Łochowem i Brokiem
-
Węzeł „Różan" - dwupoziomowy - droga ekspresowa przebiega dołem w wykopie głębokości około 3,50 m. Połączenia zapewniają łącznice nr 3, 4, 5 i 6 w kształcie spłaszczonych półkoniczyn w przeciwległych ćwiartkach.Łącznice nr 3 i 4 znajdują się po stronie południowej, zapewniają połączenia z Warszawy i do Białegostoku, natomiast łącznice nr 5 i 6 połączenia z Białegostoku i do Warszawy.
-
Węzeł „Łomża" - dwupoziomowy węzeł typu „karo" - umożliwia połączenia Ostrowi z Łomżą i znajduje się na skrzyżowaniu obwodnicy i ul. Lubiejewskiej (km 97+120).
Obiekty inżynierskie
-
wiadukt nad obwodnicą w węźle Brok
-
wiadukt nad obwodnicą w węźle Różan, w ciągu ul. Różańskiej (DK nr 60) (Ostrów Maz. - Różan)
-
wiadukt nad obwodnicą, w ciągu ul. Sielskiej
-
wiadukt nad obwodnicą, w ciągu ul. Sikorskiego (Ostrów Maz. - Komorów)
-
wiadukt nad obwodnicą w węźle Łomża, w ciągu ul. Lubiejewskiej (DK nr 63)
-
Wiadukt w ciągu obwodnicy nad torami PKP
-
wiadukt nad obwodnicą, w ciągu ul. Wileńskiej
Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko
-
Ochrona wód podziemnych na odcinku przejścia przez teren ujęć wody oraz tzw. „okna hydrogeologicznego" poprzez uszczelnienie podłoża podwójną warstwą geomembrany umieszczoną pod poboczami ziemnymi i rowami (przykrytą 30 cm warstwą gliny)
-
Urządzenia podczyszczające ścieki przed odprowadzeniem do odbiornika (rowy trawiaste i zbiorniki retencyjne wyposażone w urządzenia do oczyszczania wód opadowych typu: separatory substancji ropopochodnych)
-
Zabezpieczenia akustyczne stref zamieszkania w rejonie węzła ,,Różan" oraz osiedla 17MN (wymiana okien oraz pasy wielorzędowej zieleni izolacyjnej)
-
Zabezpieczenie drogi przed wtargnięciem zwierzyny na terenie kompleksów leśnych (ogrodzenia)
-
Ponadto przewidziano monitoring środowiska warstw wodonośnych na terenie ujęcia wód oraz skażenia gleby i powietrza, a także monitoring poziomu hałasu.
Budowa ekranów przeciwhałasowych na drodze krajowej nr 8 - odc. Obwodnicy miasta Ostrów Mazowiecka
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: zrealizowana
-
Projektant: P.P.H.U. EUROMETAL Jerzy Maliszczuk
-
Wykonawca: Viaeko Sp. z o.o.
Realizacja robót budowlanych: 2010r.
Opis inwestycji
Celem inwestycji było wybudowanie 3 odcinków ekranów akustycznych dla ograniczenia emisji dźwięku z obwodnicy na terenie zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i siedliskowej zlokalizowanej wzdłuż obwodnicy m. Ostrów Mazowiecka:
-
na odcinku o długości ok. 490 m (od ul. Rożańskiej do ulicy Pustej)
-
na odcinku od km 3+870 do km 4+420 (rejon ogródków działkowych jako teren podlegający ochronie akustycznej z uwagi na funkcję rekreacyjną)
-
na odcinku od km 7+350 do km 7 + 450
o łącznej długości ok. 1140 mb.