Odcinek od węzła "Poręba" (bez węzła) do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej o długości 16,1 km. Otwarcie ofert w przetargu, nastąpiło 12 listopada 2015 r. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure S.A. i Unibep S.A. 17 lutego GDDKiA podpisała umowę z wykonawcą, który zrealizuje 16-kilometrowy odcinek za 404.46 mln zł.
Kategoria inwestycji: w realizacji. Umowa podpisana 17 lutego 2016r.
Wniosek o zrid złożony pod koniec grudnia 2014 roku, decyzję zrid wojewoda wydał - 3.12.2015 r. Lata realizacji 2016-2018.
Zakres planowanej inwestycji /opis dotyczy całego fragmentu od obw. Wyszkowa do obw. Ostrowi Maozwieckiej/
Przedmiotowe przedsięwzięcie polega na rozbudowie drogi krajowej Nr 8 i dostosowaniu jej do parametrów drogi ekspresowej. Przebieg istniejącej trasy drogi krajowej Nr 8 na odcinku Wyszków - granica województwa podlaskiego znajduje się w ciągu europejskiego korytarza transportowego łączącego Warszawę, Białystok i dalej Rygę oraz Helsinki.
Istniejąca droga ma parametry drogi klasy głównej (G) o przekroju jednojezdniowym, o szerokości 7,0 m, na odcinku pomiędzy Wyszkowem i Ostrowią Mazowiecką oraz o szerokości 7,0 m z poboczami utwardzanymi 2x2,0 m na odcinku Ostrów Mazowiecka - granica województwa podlaskiego. Istnieje pilna konieczność wykonania planowanych robót ze względu na zły stan techniczny drogi.
Zakres przedsięwzięcia obejmuje drogę krajową Nr 8 od Wyszkowa do granicy województwa podlaskiego z wyłączeniem obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej.
Przedsięwzięcie składa się z dwóch odcinków:
Etapowanie inwestycji:
GDDKiA zakłada możliwość podziału przedmiotowej inwestycji na następujące etapy:
Przebieg drogi
Przedmiotowe przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w korytarzu 1 - prowadzonym wzdłuż drogi istniejącej, wg wariantu 1. Trasa drogi ekspresowej w korytarzu 1 przebiega w przeważającej części po śladzie istniejącej drogi Nr 8 na odcinku Wyszków - granica woj. podlaskiego. Łączna długość odcinka wynosi 38,5 km, z czego ponad 93,10 % trasy przebiega po istniejącym śladzie, a odcinki nowobudowane stanowią 6,9 %. Droga ta przebiega w linii prostej, dzięki czemu przebiega po najkrótszej trasie. Niecałe 70,00 % przechodzi przez tereny leśne, 4,30% przez tereny zabudowane oraz 26,20 % przez tereny rolnicze. W wariancie 1 rozbudowywana droga przebiega po śladzie istniejącej drogi z wyłączeniem obejścia miejscowości Ojcowizna i Dybki.
Podstawowe parametry techniczne
Węzły drogowe:
- na odc. I Wyszków – Ostrów Maz.:
- na odc. II Ostrów Maz. – granica woj. podlaskiego
Obiekty inżynierskie
Zaprojektowano 25 szt. obiektów inżynierskich nad drogą S8 jak i w ciągu drogi. Należą do nich m.in.: wiadukty, mosty i kładki dla pieszych.
Ochrona środowiska
W celu ograniczenia oddziaływania drogi na środowisko i zdrowie ludzi przewiduje się podjęcie następujących działań: