oddział: Lublin
długość – 25,2 km
obecny etap: realizacja
wartość projektu: 839,4 mln zł
Etap zrealizowany:
27.08.2012 r. - Podpisano umowę z WBP Zabrze na opracowanie Koncepcji Programowej. Termin realizacji 10 miesięcy
4.12.2013 r. - Ogłoszono przetarg
21.08.2015 r. - ogłoszono wybór najkorzystniejszej oferty
etap w realizacji:
22.09.2015 r. - podpisano umowę na realizację. Wykonawcą jest firma Budimex która zaprojektuje i zbuduje oba odcinki: od obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc i od obwodnicy Gończyc do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego
16.11.2017 r. - podpisano umowę na dofinansowanie ze środków UE budowy pięciu odcinków S17 Garwolin - Kurów wraz z dojazdem do mostu na Wisle w Puławach. Wysokość dofinansowania z UE ok. 1,178 mld zł
Więcej informacji na stronach internetowych inwestycji:
Opis inwestycji
Mapa orientacyjna odcinka od końca obwodnicy Garwolina do Gończyc.
Mapa orientacyjna odcinka od Gończyc do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego.
Planowane przedsięwzięcie polega na rozbudowie drogi krajowej nr 17 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła Lubelska w Wiązownej do granicy województwa lubelskiego, z wyłączeniem fragmentu drogi obejmującego istniejącą obwodnicę Garwolina realizowanej wg wariantu Ib (ze zmianą lokalizacji węzła Bocian na węzeł Kołbiel). Początek rozbudowywanej drogi znajduje się w km 3+200 i nawiązuje do granicy projektowanego węzła Lubelska, który nie jest objęty zakresem opracowania. Koniec rozbudowy drogi przyjęto w km 74+883 - granicy województw: mazowieckiego i lubelskiego. Z zakresu przedsięwzięcia wyłączona jest wybudowana obwodnica Garwolina. Przedsięwzięcie składa się z dwóch odcinków:
Docelowym zadaniem inwestycyjnym jest dostosowanie drogi nr17 do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej o ograniczonej dostępności. Wiąże się to z dobudowaniem drugiej jezdni do już istniejącej lub wytyczeniem dwujezdniowej drogi po nowym śladzie, a także z zapewnieniem włączeń do ruchu w węzłach i połączeń dla ruchu lokalnego między węzłami, prowadzenia ruchu autobusowego i bezkolizyjnego ruchu pieszego, wybudowaniem miejsc obsługi podróżnych oraz urządzeń służących ochronie środowiska i zdrowia ludzi (np. ekranów akustycznych, kładek dla pieszych, przejść dla zwierząt). W projekcie przewidziano także - w pasie dzielącym obie jezdnie - rezerwę na dobudowę trzeciego pasa ruchu.
Istniejąca droga krajowa nr 17 Warszawa - Lublin - Hrebenne na odcinku przewidzianym do rozbudowy jest drogą klasy GP.
Parametry techniczne drogi
Węzły drogowe
Obiekty inżynierskie
Zakłada się rozbiórkę wszystkich istniejących obiektów mostowych zlokalizowanych w ciągu drogi krajowej nr 17 i wybudowanie w ich miejsce nowych konstrukcji.
Ochrona środowiska