S14 Zachodnia obwodnica Łodzi Odcinek II węzeł Łódź Teofilów - Słowik
Oddział - Łódź
Długość - 16,3 km
Obecny Etap - w realizacji.
Wartość projektu - 805,8 mln, w tym prace budowlane 724,1
23.03.2011 - Wydanie Decyzji Środowiskowej przez RDOŚ.
07.05.2012 - Podpisanie umowy na projekt - wykonawca: Mosty Katowice.
02.10.2015 - Ogłoszenie przetargu na budowę S-14 Zachodniej Obwodnicy Łodzi w podziale na dwa odcinki. (Unieważniony)
18.11.2015 - Wydanie ZRID dla II odcinka S14.
30.06.2017 - Ogłoszenie powtórnego przetargu w systemie projektuj i zbuduj.
31.07.2018 - Podpisanie umowy z konsultantem - firmą BUICH - wartośc umowy 6,3 mln PLN.
30.01.2019 - Ogłosznenie kolejnego przetargu w systemie projektuj i buduj.
22.08.2019 - Podpisanie umowy w systemie Projektuj i Buduj z firmą STECOL Corp z ChRL, wartość kotraktu 724,1 mln zł.
Opis inwestycji
Zakres zadania w przypadku II odcinka obejmuje projekt i budowę dwujezdniowej trasy o nawierzchni bitumicznej wraz z infrastrukturą techniczną. W trakcie realizacji, przebudowane zostaną odcinki istniejących dróg w miejscach połączeniaz drogą ekspresową, powstaną także urządzenia ochrony środowiskai bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna, a także urządzenia melioracyjne). Droga eksresowa S14 na II odcinku będzie skomunikowana z innyni drogami za pośrednictwem 3 węzłów drogowych: węzła Aleksandrów Łódzki (S14/DK71), węzła Lućmierz (S14/DK91) i węzła Emilia (S14/A2/DK91).
Budowa drogi ekspresowej S14 jest istotna zarówno z punktu widzenia transportu regionalnego, jak i dla krajowego układu komunikacyjnego. Pozwoli domknąć „ring” tras szybkiego ruchu wokół aglomeracji łódzkiej, co poprawi warunki życia mieszkańców: Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego, a także skróci czas przejazdu przez centrum kraju, poprawiając jednocześnie bezpieczeństwo podróżowania. Odcinek ten odciąży położoną na wschód od Łodzi autostradę A1, a także ułatwi poruszanie się po całej aglomeracji, bez konieczności przejazdu przez centra miast. W przypadku tego kontraktu wykonawca ma jego realizację 35 miesięcy, z czego 10 miesięcy na projekt, a pozostały czas na prace budowlane, w przypadku których dolicza się okresy zimowe (15 grudnia - 15 marca).
Podstawowe parametry techniczne
Klasa drogi - S
Liczba pasów 2 (docelowo 3) dla każdego kierunku jazdy.
Szerokość pasa ruchu - 3,5 m.
Nawierzchnia bitumiczna.
Obiekty inżynierskie
Na odcinku II ma powstać nie mniej niż 13 obiektów inżynierskich (nie licząc tych związanych o ochroną środowiska), jednak ze względu na fakt, że zadanie realizowane jest w systemie projektuj/optymalizuj i buduj, nie podano sposobów rozwiązania (zarówno projekt, jak i budowa), pozostawiając je wykonawcy
Ochrona środowiska
Za ochronę środowiska będzie odpowiadało 18 przejść i przepustów dla zwierząt (wszystkie dołem), a także ekrany dźwiękochłonne.
MOP-y
Na opisywanym odcinku nie ma żadnego MOP-u
Strona internetowa kontraktu: