S17 obwodnica Piask

oddział: Lublin

długość – 4,2 km

obecny etap – oddana do użytku

lata realizacji: 2002 - 2004

wartość projektu: 54,1 mln zł



Etap zrealizowany:

Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z węzłami, drogami dojazdowymi.

Galeria zdjęć

 

GDDKiA 

Mapa orientacyjna inwestycji

 

II. Opis inwestycji

 

Przebieg drogi:

Początek obwodnicy znajduje się na końcu dwujezdniowego odcinka drogi krajowej nr 12/17 Lublin-Piaski, koniec na włączeniu do istniejącej drogi krajowej nr 12 na kierunku Piaski-Chełm.

 

Podstawowe parametry techniczne:

  • droga – S 2/2
  • prędkość projektowa - 100 km/h,
  • szerokość pasa ruchu - 3,50 m,
  • ilość pasów ruchu - 2x(2 x 3,50) m,
  • szerokość pasa rozdziału wraz z opaskami - 4,0 m,
  • szerokość pasa awaryjnego - 2,50 m,
  • szerokość pobocza gruntowego - zmienna od 0,75 do 1,25 m.
  • obciążenie -115 kN/oś.

 

Zakres inwestycji:

Obwodnicę zaprojektowano i wybudowano, jako dwujezdniową drogę ekspresową z drogami dojazdowymi (o łącznej długości 7,2 km). Inwestycja obejmowała przebudowę (budowę) towarzyszącego obwodnicy układu komunikacyjnego obsługującego przyległe tereny oraz urządzeń towarzyszących z zakresu branży elektroenergetycznej, teletechnicznej, sanitarnej, melioracyjnej i zieleni oraz urządzenia z zakresu ochrony środowiska.

 

Wariantowanie przebiegu drogi:

Na etapie prac koncepcyjnych analizowano jeden wariant przebiegu obwodnicy w rozbiciu na trzy podwarianty uzależnione od kształtu węzła Chełm w zależności od geometrycznego uprzywilejowania trasy na skrzyżowaniu docelowo dwóch dróg ekspresowych S17 i S12 oraz ewentualnej możliwości skomunikowania za pomocą tego węzła miejscowości Piaski.

Koncepcja programowa obwodnicy m. Piaski została zatwierdzona przez Generalnego Dyrektora Dróg Publicznych w Warszawie pismem z dnia 22 maja 2000 r.

 

Obiekty inżynierskie:

Wiadukt w węźle Mełgiew w ciągu drogi powiatowej nr 2113, dwa wiadukty w węźle Chełm w ciągu drogi krajowej nr 12, przejazdy gospodarcze pod obwodnicą i pod drogą dojazdową.

 

Węzły:

  • Mełgiew - na przecięciu z drogą powiatową nr 2113L.
  • Chełm - na przecięciu z DK12.

 

III Ochrona środowiska

Wykonano zbiorniki sedymentacyjne w których woda spływająca z terenu pasa drogowego podlega oczyszczeniu.

Po przeprowadzeniu analizy porealizacyjnej w miejscach gdzie zostały przekroczone normy hałasy wykonano ekrany przeciwhałasowe o łącznej długości 1289 m.