oddział: Lublin
długość – 4,2 km
obecny etap – oddana do użytku
lata realizacji: 2002 - 2004
wartość projektu: 54,1 mln zł
Etap zrealizowany:
Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z węzłami, drogami dojazdowymi.
Mapa orientacyjna inwestycji
II. Opis inwestycji
Przebieg drogi:
Początek obwodnicy znajduje się na końcu dwujezdniowego odcinka drogi krajowej nr 12/17 Lublin-Piaski, koniec na włączeniu do istniejącej drogi krajowej nr 12 na kierunku Piaski-Chełm.
Podstawowe parametry techniczne:
Zakres inwestycji:
Obwodnicę zaprojektowano i wybudowano, jako dwujezdniową drogę ekspresową z drogami dojazdowymi (o łącznej długości 7,2 km). Inwestycja obejmowała przebudowę (budowę) towarzyszącego obwodnicy układu komunikacyjnego obsługującego przyległe tereny oraz urządzeń towarzyszących z zakresu branży elektroenergetycznej, teletechnicznej, sanitarnej, melioracyjnej i zieleni oraz urządzenia z zakresu ochrony środowiska.
Wariantowanie przebiegu drogi:
Na etapie prac koncepcyjnych analizowano jeden wariant przebiegu obwodnicy w rozbiciu na trzy podwarianty uzależnione od kształtu węzła Chełm w zależności od geometrycznego uprzywilejowania trasy na skrzyżowaniu docelowo dwóch dróg ekspresowych S17 i S12 oraz ewentualnej możliwości skomunikowania za pomocą tego węzła miejscowości Piaski.
Koncepcja programowa obwodnicy m. Piaski została zatwierdzona przez Generalnego Dyrektora Dróg Publicznych w Warszawie pismem z dnia 22 maja 2000 r.
Obiekty inżynierskie:
Wiadukt w węźle Mełgiew w ciągu drogi powiatowej nr 2113, dwa wiadukty w węźle Chełm w ciągu drogi krajowej nr 12, przejazdy gospodarcze pod obwodnicą i pod drogą dojazdową.
Węzły:
III Ochrona środowiska
Wykonano zbiorniki sedymentacyjne w których woda spływająca z terenu pasa drogowego podlega oczyszczeniu.
Po przeprowadzeniu analizy porealizacyjnej w miejscach gdzie zostały przekroczone normy hałasy wykonano ekrany przeciwhałasowe o łącznej długości 1289 m.