oddział: Lublin
długość – 6,6 km
obecny etap – oddana do użytku
lata realizacji: 2005 - 2008
wartość projektu: 91,6 mln zł
Etap zrealizowany:
Budowa jednej jezdni na parametrach drogi ekspresowej z węzłami w układzie docelowym z dwoma jezdniami.
Mapa orientacyjna inwestycji
II. Opis inwestycji
Przebieg drogi:
Początek obwodnicy znajduje się we wsi Zaścianki, koniec we wsi Rzeczyca tuż przed mostem na rzece Krzna Południowa. Trasa omija po stronie zachodniej Międzyrzec Podlaski.
Podstawowe parametry techniczne:
Zakres inwestycji:
Obwodnicę zaprojektowano i wybudowano, jako drogę jednojezdniową z pozostawieniem rezerwy terenu na dobudowę docelowo drugiej jezdni wraz z pasem rozdziału. Inwestycja obejmowała przebudowę (budowę) towarzyszącego obwodnicy układu komunikacyjnego obsługującego przyległe tereny oraz urządzeń towarzyszących z zakresu branży elektroenergetycznej, teletechnicznej, sanitarnej, kolejowej, melioracyjnej i zieleni).
Wariantowanie przebiegu drogi:
Na etapie prac koncepcyjnych analizowano trzy warianty przebiegu obwodnicy. 14.01.2000 r. Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Publicznych przyjęła przebieg obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego wg. wariantu III (po granicy miasta i gminy).
Obiekty inżynierskie:
Dwa wiadukty w ciągu DK2 nad DK19, wiadukt nad DK19 w ciągu drogi powiatowej nr 2331L (ul. Tuliłowska), bliźniacze mosty przez rz. Krznę Północną, wiadukt nad DK19 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 806 (ul. Jelnicka), wiadukt drogowy nad torami PKP oraz przepusty.
Węzły:
III Ochrona środowiska
W wyniku przeprowadzonej analizy porealizacyjnej, w miejscach gdzie pomiary wykazały przekroczenia norm hałasu, montowane są ekrany akustyczne o łącznej długości 1603 m.