S19 obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej

oddział: Lublin

długość – 7,9 km

obecny etap – oddana do ruchu

lata realizacji: 2009 - 2012

wartość projektu: 226,1 mln zł



Etap zrealizowany:

04.01.2007 r. – Wojewoda Lubelski wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia według wariantu A polegającego na budowie mostu przez rzekę Wieprz w ciągu drogi krajowej nr19 relacji Siemiatycze - Lublin – Nisko w m. Wola Skromowska wraz z dojazdami oraz budową obwodnicy miasta Kocka.

17.01.2008 r. – Wojewoda Lubelski wydał decyzję o ustaleniu lokalizacji drogi na budowę mostu przez rzekę Wieprz wraz z dojazdami w m. Wola Skromowska.

02.09.2008 r. – Wojewoda Lubelski wydał decyzję o ustaleniu lokalizacji drogi na budowę obwodnicy miasta Kock w ciągu drogi krajowej S19.

22.12.2008 r. – ogłoszono przetarg na wykonawcę robót budowlanych.

13.05.2009 r. – Wojewoda Lubelski wydał decyzję pozwolenia na budowę drogi ekspresowej S19, odcinek Miedzyrzec podlaski – Lubartów, budowa obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej.

4.08.2009 r. – podpisano umowę z wykonawcą, firma Strabag, wartość kontraktu 169 364 376,48 zł.

21.12.2011 r. - dopuszczono do ruchu

 

Etap w realizacji:

Trwają prace porządkowe poza jezdnią drogi ekspresowej 

Galeria zdjęć

  

II. Opis inwestycji

 

Przebieg drogi:

Trasa biegnie od lasu przy południowych krańcach miejscowości Annówka, przecinanego istniejącą DK19 omijając po wschodniej stronie Kock. Następnie prowadzi przez dolinę Tyśmienicy i dalej omijając po wschodniej stronie Wolę Skromowską by po przekroczeniu rzeki Wieprz włączyć się do obecnego przebiegu DK19. Trasa przebiega przez tereny miejscowości Annówka, Kock (gmina Kock) oraz Woli Skromowskiej (gmina Firlej) leżących w powiecie lubartowskim.

 

GDDKiA 

Mapa orientacyjna inwestycji

 

Podstawowe parametry techniczne:

  • klasa drogi S 1/2 (docelowo S 2/2)
  • prędkość projektowa - 100 km/h
  • prędkość miarodajna – 110 km/h
  • szerokość pasa ruchu - 3,50 m
  • szerokość pasa awaryjnego – 2,0 m (docelowo 2,5 m)
  • podstawowa szerokość pasa dzielącego z opaskami – (docelowo 5 m)
  • podstawowa szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m
  • obciążenie -115 kN/oś

 

Zakres inwestycji:

W I etapie budowa jednojezdniowej drogi ekspresowej (docelowo dwujezdniowa) wraz z dwoma mostami i dwoma węzłami, drogami dojazdowymi (o łącznej długości 11,8 km), urządzeniami ochrony środowiska oraz obiektami inżynieryjnymi. Przełożenie dróg powiatowych o łącznej długości 1,7 km.

 

Wariantowanie przebiegu drogi:

Trasa obwodnicy była rozpatrywana wariantowo na terenie Kocka, w tym z włączeniem obwodnicy do istniejącej DK19 w granicach administracyjnych gminy (na północ od mostu na Tyśmienicy). Wszystkie warianty na terenie Kocka i Woli Skromowskiej miały położenie na wschód od zwartej zabudowy miasta.

 

Wariant I – Początek i koniec przebiegu na węźle typu „trąbka”. Rozpoczynał się węzłem drogowym na istniejącej DK 19 w odległości około 2,4 km od skrzyżowania DK19 i DK48 w stronę Radzynia Podlaskiego. Wariant przebiegał przez tereny rolnicze w odległości około 0,5 km od najbliższej zabudowy przekraczając rzekę Tyśmienicę nowym mostem. Wariant kończył się węzłem drogowym z istniejącą DK19 w odległości około 0,7 km od istniejącego mostu na rzece Tyśmienicy, w kierunku Lubartowa.

Wariant II – Początek i koniec przebiegu na skrzyżowaniach skanalizowanych. Początkowo pokrywa się z wariantem I do przecięcia z drogą powiatową nr 1532L, dalej zaś kieruje się ku istniejącej DK 19, aby połączyć się z nią przed rzeką Tyśmienicą, której przekroczenie odbywało by się mostem położonym bezpośrednio powyżej mostu istniejącego.

Wariant III – Początek przebiegu na węźle typu „trąbka”, koniec na skrzyżowaniu skanalizowanym. Rozpoczyna się węzłem drogowym na istniejącej DK19 w odległości około 1,5 km od skrzyżowania DK19 z DK48. Wariant przebiegał przez tereny rolnicze w odległości około 0,1 km od zabudowań miasta Kock. Wariant wpinał się w istniejącą DK19 przed rzeką Tyśmienica, której przekroczenie odbywało się mostem położonym bezpośrednio powyżej istniejącego mostu.

Wariant IV - Przebieg pokrywał się z trasą wariantu II, by potem skierować się w kierunku wariantu III i przejść w ten wariant przed mostem na rzece Tyśmienicy. Opisane powyżej warianty były dyskutowane na posiedzeniu Zespołu Oceny Projektów Inwestycyjnych w dniu 12.06.2001 r. Na podstawie ustaleń z tego posiedzenia do dalszych prac projektowych wybrano dwa warianty Wariant A i Wariant B.

Wariant A - przebiegał wg wariantu I, a dalej przechodził w wariant IV. Wprowadzono również zmiany dotyczące połączeń z istniejącą siecią drogową.

Wariant B – pokrywał się z opisywanym wyżej wariantem I, przy czym wprowadzono zmiany dotyczące połączeń z istniejącą siecią drogową, zastępując początkowy węzeł skrzyżowaniem skanalizowanym.

Jako najkorzystniejszy został wybrany wariant A, który w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wskazano do realizacji.

 

Obiekty inżynierskie:

Dwa mosty (o długości 220 m przez rzekę Wieprz i 123,75 m przez rzekę Tyśmienicę), sześć wiaduktów oraz dziewięciu przejść dla płazów zintegrowanych z przepustami.

 

Węzły:

  • Kock - na skrzyżowaniu z obecnym przebiegiem DK19 umożliwiający dojazd do Kocka.
  • Bykowszczyzna - na skrzyżowaniu z obecnym przebiegiem DK19 umożliwiający dojazd do Woli Skromowskiej.

 

III Ochrona środowiska

Budowa dziewięciu przejść dla płazów (zespolonych z przepustami drogowymi), nasadzenia zieleni (drzewa i krzewy), kanalizacji deszczowej z osadnikami i separatorami. Nasadzenie zieleni.