S19 Lubartów – Lublin

oddział: Lublin

długość – 23,8 km

obecny etap – w przetargu

 



Etap zrealizowany:

kwiecień 2002 r. - Koncepcja programowa drogi ekspresowej S-19 na odcinku Lubartów (koniec I etapu obwodnicy Lubartowa) – Lublin (węzeł Lubartów w ciągu drogi ekspresowej   S-17)”, zatwierdzona 14.05.2003 r.

2003 r. opracowano dokumentację techniczną w stadium wielowariantowej koncepcji programowej w rejonie węzła komunikacyjnego Kraśnik (w 2007 roku aneks do dokumentacji uwzględniający ustalenia KOPI)

maj 2006 r. - Raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla przebudowy drogi nr 19 i budowy drogi ekspresowej S19 w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

lipiec 2009 r. - Materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

marzec 2010 r. - Aktualizacja materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach o zalecenia protokołu KOPI.

09.06.2010 r. – złożono wniosek do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (kompleksowo dla zadania pn. „Budowa drogi ekspresowej S19 granica województwa mazowieckiego i lubelskiego – węzeł Lubartów na obwodnicy m. Lublin (bez węzła) z wyłączeniem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej”).

Wniosek do RDOŚ

24.08.2010 r. – pismo z RDOŚ w sprawie konieczności uzupełnienia złożonego wniosku (m. in. o streszczenie w języku niespecjalistycznym opisujące przedsięwzięcie dla całego analizowanego odcinka, tj. od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Lubartów (do tego czasu wniosek pozostaje bez rozpatrzenia).

07.07.2011 r. – złożono wniosek do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu: „Budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku: granica województwa mazowieckiego i lubelskiego – węzeł Lubartów na obwodnicy m. Lublin (bez węzła) z wyłączeniem obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego, Kocka i Woli Skromowskiej”.

        Wniosek do RDOŚ

        Streszczenie w języku niespecjalistycznym

19.10.2012 r. – Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu: „Budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku: granica województwa mazowieckiego i lubelskiego – węzeł Lubartów na obwodnicy m. Lublin (bez węzła) z wyłączeniem obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego, Kocka i Woli Skromowskiej” dla wariantów rekomendowanych przez inwestora - wariant 3 na odcinku granica województwa mazowieckiego i lubelskiego do końca I etapu obwodnicy Lubartowa z wyłączeniem obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego, Kocka i Woli Skromowskiej i wariant 5 na odcinku od m. Lubartów (koniec I etapu obwodnicy Lubartowa) do m. Lublin (początek węzła Lubartów w ciągu drogi ekspresowej S12/17).

23.10.2017 r. - ogłoszono przetarg na opracowanie koncepcji programowej.

24.01.2018 r. - podpisano umowę na opracowanie koncepcji programowej - Mosty Katowice. Wartość kontraktu 3,8 mln zł.

25.06.2020 r. - ogłoszenie postępowania przetargowego na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 Lublin - Lubartów od węzła Lubartów Północ (wraz z węzłem) do węzła Lublin Rudnik (bez węzła).

 

W realizacji:

Postępowanie przetargowe

 

 

II. Opis inwestycji

Przebieg drogi:

Początkowy odcinek to przebudowa istniejącej obwodnicy Lubartowa (dobudowa drugiej jezdni, bezkolizyjne węzły, wiadukty w ciągu dróg lokalnych). Na dalszym odcinku w kierunku Lublina planowa droga ekspresowa S19 w większości prowadzić będzie po nowym śladzie. Od przedłużenia obwodnicy Lubartowa, omijając m. Niemce i włączając się do obecnego przebiegu drogi aż do w. Lublin Rudnik (nazwa robocza Lubartów) na obwodnicy Lublina. 

  

GDDKiA 

Mapa orientacyjna inwestycji na odcinku od w. Lubartów Północ do obwodnicy Lublina

 

 Podstawowe parametry techniczne:

  • klasa drogi  S 2/2 (docelowo S 2/3)
  • prędkość projektowa - 100 km/h
  • prędkość miarodajna – 110 km/h
  • szerokość pasa ruchu - 3,50 m
  • szerokość pasa awaryjnego - 2,50 m
  • podstawowa szerokość pasa dzielącego z opaskami – 4 lub 12,00 m w zależności od odcinka (docelowo 4 lub 5 m)
  • podstawowa szerokość pobocza gruntowego - 0,75 – 1,25 m w zależności od odcinka.
  • obciążenie -115 kN/oś

 

Zakres inwestycji:

Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej, obiektów inżynierskich (wiadukty w węzłach, mosty, przejazdy drogowe, przejścia dla zwierząt, przepusty nad ciekami), dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, miejsc obsługi podróżnych, systemu odwodnienia, ekranów akustycznych oraz przebudowa dróg publicznych (powiatowych i gminnych), sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowych.

 

GDDKiA Wariantowanie przebiegu drogi:

Dla odcinka od obwodnicy m. Lubartów do węzła Lubartów na obwodnicy Lublina

  • WARIANT W1 - przebieg drogi najbardziej zgodny z ustaleniami planów zagospodarowania gminy Lubartów i Niemce, do m. Wandzin – przebieg po zachodniej stronie DK19, następnie – do m. Leonów jako wschodnia obwodnica m. Niemce, od m. Leonów w istniejącym korytarzu DK19.
  • WARIANT W2 -  przebieg podobny jak w wariancie W1, jednak, w celu ominięcia zwartej zabudowy siedliskowej m. Niemce, usytuowanej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 828,  przebieg trasy w tym wariancie został odchylony bardziej na południowy wschód.
  • WARIANT W3  -  poprowadzony aż do m. Leonów w całości po zachodniej stronie istniejącej DK19 (od m. Leonów – śladem istniejącej DK19).
  • WARIANT W4 - podobny przebieg jak w wariancie W3, na odcinku Wandzin – Leonów, przebieg trasy bardziej zbliżony do DK19 (w stosunku do wariantu W3).
  • WARIANT 5 -  powstał jako wariant optymalny z połączenia wariantów W1 i W2.

Wariantem wskazanym we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wariant W5.

 

 

Obiekty inżynierskie:

Mosty i wiadukty w ciągu drogi ekspresowej (w tym nad linią kolejową), wiadukty w ciągu dróg bocznych, przepusty, przejścia dla zwierząt, kładki dla pieszych.

 

Węzły:

  • Lubartów Północ - na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 815
  • Lubartów Zachód - na skrzyżowaniu z drogą powiatową 1545L
  • Niemce Wschód (nazwa robocza Niemce) - na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 828
  • Niemce Południe (nazwa robocza Leonów) - na skrzyżowaniu z drogą powiatową 1564L 

MOPy:

  • W pobliżu miejscowości Annobór - po obu stronach S19

 

III. Ochrona środowiska

Budowa przejść dla zwierząt (małych, średnich i dużych), szczelnego systemu odwodnienia, ekranów przeciwhałasowych, wygrodzenie pasa drogowego na niektórych odcinkach. 

 

IV. Podział zadania inwestycyjnego na etapy i kolejność ich realizacji

W ramach projektu planowana jest realizacja całości odcinka.