DK74 obwodnica Kraśnika

oddział: Lublin

długość – 5,3 km

obecny etap – oddana do użytku

lata realizacji: 2009 - 2010

wartość projektu: 115,4 mln zł



Etap zrealizowany:

22.05.2007 r. - Wójt Gminy Kraśnik wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.

18.01.2008 r. – Wojewoda Lubelski wydał decyzję o ustaleniu lokalizacji drogi.

17.09.2008 r. – Wojewoda Lubelski wydał decyzję pozwolenia na budowę.

1.12.2008 r. – ogłoszono przetarg na wykonawcę robót budowlanych.

7.04.2009 r. – podpisano umowę z wykonawcą, firma Budimex-Dromex, wartość kontraktu 89,2 mln zł.

9.11.2010 r. – oddanie do użytku.

Galeria zdjęć

 

II. Opis inwestycji

 

Przebieg drogi:

Obwodnica położona jest w ciągu drogi krajowej Nr 74 Kielce - Annopol – Kraśnik – Zamość na obszarze miasta i gminy Kraśnik, powiat kraśnicki, województwo lubelskie. Trasa obwodnicy przebiega po południowej stronie miasta Kraśnika, w terenie upraw polowych z dala od zabudowy. Zabudowę zagrodową i mieszkaniową przecina poprzecznie w miejscowości Pasieka i przy ul. Janowskiej w Kraśniku. Przebieg obwodnicy jest zgodny z ustaleniami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy Kraśnik i miasta Kraśnik.Obwodnica rozpoczyna się w miejscowości Spławy odchodząc w prawo od dotychczasowego przebiegu DK74 i kończy na skrzyżowaniu ulic Janowskiej z Przemysłową (skrzyżowanie z DK19).

 

GDDKiA 

Mapa orientacyjna inwestycji

 

Podstawowe parametry techniczne:

  • droga klasy GP 
  • prędkość projektowa - Vp=80 km/h
  • przekrój normalny- „2+1” pasowy od km 0+280 do km 3+650, 2 pasowy na pozostałych odcinkach
  • obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś

 

Zakres inwestycji:

Budowa jednojezdniowej drogi klasy GP, o przekroju „2+1” pasowym na długości 3,2 km i 2 pasowym na pozostałej długości. Budowa dróg dojazdowych (o  łącznej długości 4,5 km), systemu odwodnienia powierzchniowego, przepustów pod drogami i zbiorników retencyjno-odparowujących, oświetlenia drogowego na skrzyżowaniach oraz przebudowa kolidujących urządzeń uzbrojenia terenu.

 

Wariantowanie przebiegu drogi:

Na etapie koncepcji programowej analizowano w pięciu wariantach lokalizację obwodnicy Kraśnika. Do realizacji przyjęto przebieg zgodny z planem zagospodarowania przestrzennego miasta.

 

Obiekty inżynierskie:

Dwie. estakady nad wąwozami dł. 197,2 m i 66,0 m , wiadukt w ciągu drogi powiatowej 2720 L o długości 67,15 m, przejazd pod drogą gminną o długości 56,49 m, cztery przejazdy pod trasą obwodnicy o konstrukcji powłokowo-gruntowej, o długościach 35,38, 34,78, 5,09, 35,76 m , cztery przepusty.

 

III. Ochrona środowiska

Ze względu na przejście obwodnicy nad lessowymi wąwozami zaprojektowano estakady, jako rozwiązania proekologiczne pozwalające zachować ciągłość wąwozów oraz siedem przejść dla zwierząt pod drogą.

W ciągu 18 miesięcy od oddana inwestycji do użytku zostanie wykonana analiza porealizacyjna w zakresie ochrony akustycznej terenów wymagających ochrony przed hałasem.