Informacja o zamiarze rozpoczęcia przebudowy drogi krajowej nr 1


Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach informuje o zamiarze rozpoczęcia przebudowy drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza (od km 14+000 do 20+500 drogi ekspresowej S1) i możliwości zgłaszania zainteresowania udostępnieniem kanału technologicznego w pasie drogowym.

 

Istniejący odcinek drogi krajowej nr 1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza będzie fragmentem drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Dąbrowa Górnicza – Tychy – Bielsko – Cieszyn.

Planowana przebudowa realizowana będzie w latach 2012 do 2014 i polegać będzie na:

  1. a) dostosowaniu nośności istniejącej nawierzchni DK1 do przenoszenia obciążenia o nacisku 115kN/oś
  2. b) dostosowaniu przekroju poprzecznego DK1 do wymagań określonych dla dróg ekspresowych:

- jezdnie 2x2 pasy ruchu (2x7,00 m)

- pasy awaryjne 2x2,5 m

- opaski wewnętrzne 2x0,5 m

- pas dzielący 4,00 m (w tym opaski wewnętrzne 2x0,5 m)

  1. c) likwidacji istniejących skrzyżowań jednopoziomowych z drogami bocznymi:

- z ulicą Karsowską w km 14+200 – budowa wiaduktu nad DK-1

- z ulicą Kryniczną w km 16+600 – budowa wiaduktu nad DK-1

- z ulicą Konstytucji/Gruszeckiego w km 17+900 - budowa wiaduktu nad DK-1

- z ulicą Kusocińskiego i ul. Sportową – likwidacja skrzyżowania oraz w celu utrzymania lokalnych
  powiązań pomiędzy rozdzielonymi drogą S-1 dzielnicami budowa kładki dla pieszych 

  1. d) budowie nowego węzła pomiędzy istniejącym węzłem Podwarpie, a istniejącym węzłem Pogoria,
  2. e) przebudowie istniejącego węzła Pogoria w km 20+500,
  3. f) przebudowie/remoncie istniejącego mostu żelbetowego na potoku Trzebyczka w km 18+636,
  4. g) przebudowie/remoncie istniejącego mostu żelbetowego nad rzeką – dopływ do jeziora Pogoria km
        20+512, 
    1. h) przebudowie/remoncie (odtworzeniu) systemu odwodnienia,
  5. i) budowie dróg serwisowych i dojazdowych obsługujących przyległy teren,
  6. j) przebudowie urządzeń infrastruktury technicznej kolidujących z projektowanymi zamierzeniami
       drogowymi,
  7. k) budowie urządzeń ochrony środowiska,
  8. l) budowie kanału technologicznego w pasie drogowym.