Złote Orły dla kampanii Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad‬ - Drogi zaufania

Tegoroczna kampania programu GDDKiA „Drogi zaufania” jest najlepszą kampanią społeczną 2010 roku – ocenili jurorzy prestiżowego konkursu Złote Orły.‬



Każdy wypadek to inna historia. Historia, która nie musiała się zdarzyć” - to przesłanie tegorocznej odsłony kampanii „Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą” realizowanej przez GDDKiA w ramach programu Drogi zaufania.

‪Drogi zaufania to program ratowania życia i zdrowia ludzi na drogach krajowych, który GDDKiA realizuje już od 2007 roku. Jest to pierwszy kompleksowy program poprawy bezpieczeństwa drogowego w Polsce łączący działania inżynieryjne z komunikacją społeczną - jak w 2008 roku ocenila Gazeta Wyborcza.
‪Tegoroczna kampania informacyjno-edukacyjna koncentrowała się przede wszystkim na konsekwencjach tragicznego zdarzenia, jakim jest wypadek drogowy.‬


‪Od sierpnia w ramach kampanii zaprezentowano historie trzech sprawców takich wypadków. Autentyczni bohaterowie opowiadali o życiu w więzieniu, rozpadach swoich rodzin, przeżywanych depresjach i popadaniu w nałogi.‬

‪Już w tym tygodniu poznamy kolejną prawdziwą historię - 52-letniego Zygmunta, któremu wydawało się, że po alkoholu może bezpiecznie przejechać dystans 1,5 km do sklepu.  Zygmunt zabił swojego znajomego; odsiaduje karę dwóch lat więzienia. W ostatniej tegorocznej odsłonie kampanii pojawi się też minutowy spot edukacyjny. To kolaż wszystkich pokazywanych dotychczas prawdziwych historii. Autentyzm relacji osiągnięto decydując się na pozostawienie wypowiedzi sprawców wypadków bez retuszu.


Tegoroczną kreację kampanii przygotowała Agencja Sparing Communication Group.‬


‪Kampania społeczna programu „Drogi zaufania – program ratowania życia i zdrowia ludzi na drogach krajowych” od 2010 roku jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.‬