Realizacja autostrady A4 Radymno-Korczowa wchodzi w fazę budowy. Wojewoda Podkarpacki wydał z datą 13 grudnia 2010r. decyzję o zezwoleniu na realizację dla pierwszej sekcji tego odcinka autostrady, realizowanego systemem projektuj-buduj. Decyzja ZRID dotyczy budowy ponad 16-kilometrowego odcinka. Przekazanie placu budowy planowane jest na przyszły tydzień.
Odcinek autostrady A4 Radymno-Korczowa to drugi odcinek na Podkarpaciu realizowany systemem projektuj-buduj. Wykonawcą tego 22-kilometrowego odcinka jest firma J&P AVAX z Grecji. Kontrakt podzielony został na dwie sekcje: pierwszą o dł. 16,8km, dla której wydano w/w decyzję ZRID i drugą o dł 4,5 km, dla której trwa procedura wydawania decyzji ZRID.
Zgodnie z umową podpisaną z Wykonawcą, realizacja tego zadania została podzielona na dwa etapy. Pierwszy etap to projektowanie, a drugi to realizacja. Wykonawca najpierw opracował projekt budowlany w oparciu o przekazany przez GDDKiA projekt wstępny, decyzję lokalizacyjną oraz decyzję środowiskową a następnie uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Trasa odcinka, dla którego wydano decyzję ZRID przebiega przez teren woj. podkarpackiego, przez powiat jarosławski (gmina Radymno) i powiat przemyski (gmina Stubno). Będzie posiadać parametry drogi klasy A oraz 2 jezdnie, każda po 2 pasy ruchu.
Budowa Autostrady obejmuje w szczególności:
1. budowę dwupoziomowego węzła drogowego „Korczowa” z drogą krajową nr 4
2. budowę 12 dwupoziomowych przejazdów z drogami poprzecznymi przecinającymi autostradę,
3. budowę drogowych obiektów inżynierskich w ciągu i nad autostradą (mostów, wiaduktów, estakady, przejść dla zwierząt, przejazdów gospodarczych),w tym:
- Obiekty w ciągu autostrady to: 6 wiaduktów o łącznej długości 205,04m (w tym 2 wiadukty z przejściem dla dużych i średnich zwierząt), 4 mosty o łącznej długości 564,0 m, wraz z przejściem dla dużych i średnich zwierząt), 1 estakada o długości 183 m, z przejściem dla dużych i średnich zwierząt
- Obiekty nad autostradą: 9 wiaduktów o łącznej długości 589,39 m i 1 wiadukt z przejściem górą dla dużych i średnich zwierząt o długości 65,0 m
- 16 przepustów dla małych zwierząt i płazów
4. budowę systemu odwodnienia (w tym. m.in. budowę przepustów pod autostradą, drogami poprzecznymi i dojazdowymi oraz budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej),
5. budowę 2 miejsc obsługi podróżnych: MOP II Chotyniec, MOP III Hruszowice (z wyłączeniem obiektów komercyjnych)
6. budowę punktu poboru opłat (PPO) zlokalizowanego w ciągu trasy zasadniczej, bez obiektów i urządzeń aktywnych (wyłącznie w zakresie prac pod późniejszą adaptację)
7. budowę urządzeń z zakresu ochrony środowiska zapisanych w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia oraz wynikających z ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko wykonanej w ramach procedury uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (w tym: ekranów akustycznych o długości około 420,0m, zieleni izolacyjnej, separatorów, zbiorników ekologicznych),
8. budowę i przebudowę istniejących dróg (krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych) w zakresie usunięcia kolizji i utrzymania ich ciągłości, w tym budowę nowych skrzyżowań i rond,
9. budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej
Na przedmiotowym odcinku nie zachodzi konieczność rozbiórek budynków mieszkalnych. Decyzji zezwalającej na budowę I odcinka nadano rygor natychmiastowej wykonalności.