W dniu 22 grudnia br. Generalna Dyrekcja DKiA podpisała umowę na „Projekt i budowę autostrady A1 Stryków – węzeł „Tuszyn” na odcinku od km 295+850 (od węzła „Stryków I” bez węzła) do km 335+937,65”. Umowę zawarto z Konsorcjum firm w składzie:
Polimex-Mostostal S.A. (Lider); MSF Engenharia SA (Partner); MSF Polska Sp. z o.o. (Partner); DOPRASTAV a.s. (Partner); Zakład Robót Mostowych „MOSTMAR” Marcin i Grzegorz Marcinków Spółka Jawna (Partner).
Zaakceptowana Kwota Kontraktowa, zgodnie z Ofertą Wykonawcy wynosi 1 158 689 880,68 zł brutto.
Termin realizacji zamówienia to 32 miesiące od daty zawarcia Umowy, okres realizacji zamówienia obejmuje również okresy zimowe. Harmonogram prac przewiduje wybudowanie odcinka autostrady A1 Stryków-w. Tuszyn o nawierzchni sztywnej i długości nieco ponad 37 km, do końca III kwartału 2013 r.
Podpisanie umowy nastąpiło bezpośrednio po uprawomocnieniu się decyzji o wyborze oferty najkorzystniejszej.
AUTOSTRADA A1 STRYKÓW-W. TUSZYN
Podstawowe parametry techniczne drogi:
-Klasa techniczna – A;
-Prędkość projektowa Vp - 120 km/h ;
-Kategoria ruchu - KR6;
-Dopuszczalne obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś;
-Liczba jezdni – 2,
-Liczba pasów ruchu – 2x(2 x 3,75) m;
-Szerokość pasa awaryjnego - 3,00 m,
-Szerokość pobocza gruntowego - 1,25 m (lub większa jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń brd oraz
ochrony środowiska);
-Szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami dla odcinka autostrady po nowym przebiegu – 12,50 m w tym opaski
2x0,50 m (planowany II etap budowy autostrady obejmie dobudowę dodatkowego pasa ruchu na obu jezdniach
do środka);
-Szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami dla odcinka autostrady po istniejącym przebiegu za węzłem
„Tuszyn” – 4,50 m w tym opaski 2x0,50 m (planowany II etap budowy autostrady obejmie dobudowę dodatkowego
pasa ruchu na obu jezdniach na zewnątrz);
-Minimalna szerokość korony dla odcinka autostrady po nowym przebiegu – 36,00 m;
-Minimalna szerokość korony dla odcinka autostrady po istniejącym przebiegu – 28,00 m.