Odcinek AOW od Magnic do A4 otwarty!

 

Autostradowa Obwodnica Wrocławia poprowadzona jest północno-zachodnim obrzeżem miasta. Głównym celem inwestycji jest skierowanie ruchu tranzytowego poza istniejący układ ulic Wrocławia. W chwili obecnej ruch tranzytowy poprowadzony jest  ulicami miejskimi, których parametry geometryczne nie są dostosowane do wymogów współczesnego ruchu. AOW zatem w znacznym stopniu poprawi rozwiązania komunikacyjne a także wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu.

 

 



Otwarcie fragmentu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia od Magnic do skrzyżowania z autostradą A4 (Węzła Wrocław) udostępnia kierowcom nową trasę komunikacyjną, która pozwoli odciążyć takie miejscowości jak Bielany Wrocławskie i Domasław.

 

 

 

INFORMACJE O OTWARTYM ODCINKU AOW:

 

Umowa obejmująca zaprojektowanie i wybudowanie tego odcinka obwodnicy została podpisaną 6 października 2008  roku  z firmą Budimex.

Odcinek od Magnic do  skrzyżowania z autostradą A4 ma ok. 7 km długości. Odcinek ten składa się z łącznika Kobierzyce o klasie drogi GP oraz (od km 1+603 do węzła Wrocław) z drogi ekspresowej klasy S (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, każdy o szerokości 3,50m + dodatkowo na każdym kierunku pas przeplatania szerokości 3,50m i opaska 1,0m).

W ramach budowy odcinka od Magnic do skrzyżowania z A4 powstały dwa węzły:

 

  1. węzeł Kobierzyce łączący drogę krajową nr 35 Wrocław-Świdnica-Wrocław z AOW
  2. węzeł Wrocław łączący AOW z autostradą A4. Węzeł Wrocław jest obecnie drugim  co  do  wielkości węzłem autostradowym  w Polsce i najważniejszym  węzłem wybudowanym w ciągu całej Autostradowej Obwodnicy Wrocławia

 

oraz łącznik Kobierzyce łączący drogę krajową nr 8 Kudowa-Wrocław z AOW

 

 

W związku z trudnymi warunkami atmosferycznymi prace na odcinku od autostrady A4 do węzła Lotnisko odbywają się w ograniczonym zakresie. Odcinek ten zostanie otwarty dla ruchu niezwłocznie po zakończeniu wszystkich prac. Warunkiem otwarcia tego  odcinka dla ruchu jest również zakończenie prac na przebudowywanych odcinkach dróg miejskich, tj. ul. Granicznej i ul. Strzegomskiej. 

 

 

Autostradowa Obwodnica Wrocławia A8 o długości  całkowitej ok. 36 km została podzielona na 3 zadania:

  • Zadanie I (Część 1) – odcinek od km 1+603 do km 13+500 + łącznik Kobierzyce od km 0+000 do km 2+489 – Wykonawca Budimex S.A (otwarta dla ruchu została właśnie część tego odcinka tj. od Magnic do skrzyżowania z autostradą A4)
  • Zadanie IIA (Część 2a) – budowa mostu przez Odrę wraz z estakadami dojazdowymi od km 18+174 do km 19+960 – Wykonawca Mostostal/Acciona
  • Zadanie IIB (Część 2) – odcinek drogi ekspresowej S8 od km 0+000 do km 0+500 km w węźle Pawłowice, odcinek A8 od km 13+500 do km 18+174 i od km 19+960 do km 28+368, + łącznik Długołęka od km 0+575 do km 6+235- Wykonawca Strabag/Heilit Woerner

 

KOSZT PROJEKTU

  • Zadanie I (Część 1) -779 312 370, 20 zł (brutto)
  • Zadanie IIA (Część 2a) - 576 781 702,11 zł (brutto)
  • Zadanie IIB (Część 2) - 2 058 107 021,34 zł (brutto)

 

 

ŹRÓDŁA FINANSOWANIA

Inwestycja finansowana jest w całości ze środków budżetu państwa.

 

TERMIN REALIZACJI CAŁEJ OBWODNICY:

 

2008-2011 – prace na całej obwodnicy zostaną zakończone w czerwcu 2011 roku.

 

 

 

 

 

 

REALIZACJA PRAC NA POZOSTAŁYCH ODCINKACH AOW:

 

Mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych trwają prace przy obiektach inżynieryjnych, montaż słupów pod ekrany akustyczne, a przy budowie mostu na Rędzinie wykonywane są prace wewnątrz przęseł mostu.