Z Gorzowa Wlkp. do Szczecina ekspresowo

O godzinie 21.00 30 grudnia 2010 roku  został udostępniony dla ruchu odcinek drogi ekspresowej S3 od węzła Myślibórz do Gorzowa Wielkopolskiego o długości 26,7 kilometra.



Jest to ostatni odcinek drogi S3 między Szczecinem, a Gorzowem Wielkopolskim oddawany do ruchu, wcześniej w maju i październiku tego roku zostały otwarte odcinki od podszczecińskiego węzła Klucz do węzła Myślibórz. Oddanie do ruchu tego odcinka oznacza, że kierowcy mogą już korzystać z całej ekspresówki łączącej  województwa zachodniopomorskie i lubuskie, która liczy ponad 81 kilometrów długości - jest to najdłuższy ciąg drogi ekspresowej w Polsce

Realizacja największej inwestycji drogowej w północno – zachodniej Polsce na odcinku od węzła Myślibórz do Gorzowa Wielkopolskiego rozpoczęła się w 2008 roku, roboty realizowała firma Berger Bau. Oddana do ruchu trasa posiada na całym odcinku dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę wraz z pasem awaryjnym. Droga jest wygrodzona siatkami od otaczającego terenu, dzięki temu zostało zminimalizowane ryzyko zderzeniem z dziką zwierzyną. Odwodnienie ze zbiornikami retencyjno odparowującymi i retencyjno infiltracyjnymi, osadniki pisaku i materiałów ropopochodnych, oraz pełna kanalizacja deszczowa na niektórych odcinkach gwarantuje, że zanieczyszczenia z drogi nie przedostaną się do wód gruntowych. W ramach zadania powstały także 4 węzły drogowe, 2 obwody utrzymania, 82 wiadukty, 30 przejść dla dużych zwierząt oraz 120 przepustów dla małych zwierząt i płazów. Dzięki tej inwestycji uciążliwy ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z miejscowości położonych przy szlaku dawnej krajowej „trójki”, skróci się również czas przejazdu tą ważną trasą o znaczeniu międzynarodowym oraz zwiększy bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Co ważne - wraz z otwarciem nowego odcinka S3 dawny przebieg drogi krajowej nr 3 na odcinku Renice – Gorzów Wielkopolski stał się drogą gminna i obowiązki zarządcy tej drogi spoczywają na właściwych gminach.

Koszt budowy odcinka od węzła Myślibórz do Gorzowa Wielkopolskiego wyniósł 581 milionów złotych, cały projekt Szczecin Gorzów Wielkopolski kosztował ponad 2,2 miliarda złotych. Inwestycja powstała przy współfinansowaniu Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

GDDKiA

 

GDDKiA

 

GDDKiA

 

GDDKiA

 

GDDKiA

 

31.12.2010