Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że zimowe ubytki na sieci dróg krajowych są zabezpieczane i naprawiane na bieżąco.
Zmiana temperatury powietrza – z minusowej na plusową – może powodować powstawanie lokalnych ubytkow w części dróg krajowych. Drogi w tych miejscach są naprawiane w maksymalnie krótkim czasie, w wielu wypadkach w ciągu godziny od chwili wykrycia awarii.
Usuwanie awarii ma miejsce zarówno wtedy, gdy temperatury są niskie – w takich wypadkach używana jest tzw. masa na zimno, jak i wtedy gdy temperatury sięgają co najmniej 5 stopni C – wtedy używana jest tzw. masa na gorąco. Masa na zimno wymaga później, najczęściej wiosną, dodatkowych prac w celu wzmocnienia naprawionego fragmentu drogi, masa na ciepło jest rozwiązaniem docelowym, do chwili przeprowadzenie większego remontu danego fragmentu drogi.
W tym roku GDDKiA dysponuje budżetem na bieżące utrzymanie sieci dróg krajowych (w tym na zimowe naprawy nawierzchni) w wysokości 1,043 mld zł. Pieniędzy na uzupełnianie zimowych ubytków w drogach nie będzie brakowało. Tym bardziej, że około 60 proc. sieci dróg krajowych to odcinki w stanie dobrym lub bardzo dobrym, gdzie ryzyko powstawania wyrw nawet w czasie wahań temperatur jest niewielkie.