Przetarg na projekt odcinka S7 Chęciny - Jędrzejów

Oferta spółki Transprojekt Warszawa została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie odcinka Chęciny – Jędrzejów drogi ekspresowej S7. Projektowanie tego odcinka „siódemki” będzie kosztowało 3,8 mln złotych i potrwa około dwóch lat od momentu podpisania umowy inwestora z wykonawcą.



Oferty w ogłoszonym w ubiegłym roku przez kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przetargu na zaprojektowanie odcinka Chęciny – Jędrzejów złożyło 15 firm. Najdroższa oferta opiewała na około 8,4 mln złotych. Komisja przetargowa uznała za najkorzystniejszą ofertę najtańszą, złożoną przez biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów „Transprojekt Warszawa”. Zgodnie ze specyfikacją przetargową wykonawca będzie miał 735 dni od podpisania umowy z inwestorem na wykonanie pełnej dokumentacji projektowej niezbędnej do uzyskania decyzji zgody na realizację inwestycji.

Projekt odcinka Chęciny – Jędrzejów powstanie w oparciu o wariant przebiegu drogi wybrany na mocy wydanej w 2010 roku decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji. Wariant drogi uwzględnia obszary chronione przyrodniczo. Nowa ekspresowa dwujezdniowa „siódemka” ma biec na przeważającej długości po wschodniej stronie istniejącej trasy. Tylko w okolicy mostu w Brzegach i przed samym Jędrzejowem przebieg dotychczasowej i nowej drogi S7 będzie się pokrywał. Odcinek drogi S7 łączący węzeł Chęciny z obwodnicą Jędrzejowa będzie miał około 22 kilometrów, węzły w Tokarni, Brzegach i Mnichowie oraz szereg innych obiektów inżynieryjnych niezbędnych przy bezkolizyjnych rozwiązaniach komunikacyjnych.