Od dziś kierowcy mogą korzystać z nowowybudowanego wiaduktu pomiędzy ulicami Marywilską i Modlińską w ciągu przebudowywanej Trasy Toruńskiej.
Nowy wiadukt posiadający dwa pasy ruchu w kierunku Centrum, w całości przejął ruch z tymczasowego obiektu, dawnego mostu Syreny.
Dostosowanie drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła „Modlińska” do węzła „Piłsudskiego” w Markach o długości 7,1 km, to
I etap zadania inwestycyjnego „Dostosowanie drogi krajowej nr 8 na odcinku Al. Prymasa Tysiąclecia – ul. Piłsudskiego w Markach do parametrów trasy ekspresowej”.
Kontrakt zawarty z firmą: J&P – AVAX S.A., o wartości umownej 869 mln zł zostanie wykonany w ciągu 22 miesięcy od rozpoczęcia robót (nie wliczając 3 miesięcznych okresów zimowych).
Umowa na nadzór została zawarta z firmą ZBM Inwestor Zastępczy Sp. z o.o.
Inwestycja zaprojektowana została przez biuro projektowe Transprojekt Warszawa Sp. z o.o.
W ramach inwestycji przebudowane zostanie:
• 5 węzłów drogowych (Modlińska, Marywilska, Łabiszyńska, Nowo-Wincentego, Piłsudskiego)
wyburzenie 11 wiaduktów
- odbudowa i budowa 21 wiaduktów
- budowa 16 murów oporowych
- remont 13 wiaduktów
• sieć dróg zbiorczo-rozprowadzających
• ciągi piesze i rowerowe
• przepusty drogowe
• przebudowa i usunięcie kolizji (telekomunikacyjnych, energetycznych, instalacji wodno-kanalizacyjnej)
• budowa urządzeń odwadniających
• budowa urządzeń ochrony środowiska:
- ekrany pionowe o wys. 4,0-8,0m (na długości ok. 6,5km),
- ekrany zagięte o wys. 5,0-8,0m (na długości ok.3,3km) - od węzła Marywilska do ul. Św. Wincentego
- ekrany półtunelowe o wys. ok.5m (na długości ok. 2,5km), na odc od węzła Marywilska do węzła Łabiszyńska
- środki ochrony wód powierzchniowych i podziemnych (rowy trawiaste, separatory)
- pasy zieleni
• budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
Podstawowe parametry techniczne:
• klasa drogi: S – ekspresowa
• nośność nawierzchni – 115 kN/oś
• przekrój jezdni głównych:
- ilość jezdni – 2 ,
- ilość pasów ruchu – 3x 3,5m,
- szerokość pasa awaryjnego – 2,5m;
- szerokość pasa dzielącego – 2,5m – 5,0m (w tym opaski – 0,50m);
• przekrój jezdni zbierająco-rozprowadzających:
- szerokość jezdni – 7,0m (jezdnie zbierająco-rozprowadzające włączone do skrzyżowań z sygnalizacją świetlną mają dodane pasy ruchu na wlotach lub zatoki dla autobusów na wylotach).