A4 Stobierna - w. Rzeszów Wschód


A4 Stobierna - w. Rzeszów Wschód

W ramach tej inwestycji, poza budową drogi ekspresowej S-19 o dł. 6,89 km i przełożeniem drogi powiatowej 1382R o dł. 1,25 km, zostanie wybudowana droga krajowa DK 19 o dł. 1,4 km (łącznik).

 

I. Podstawowe informacje o inwestycji

dł. 8,3 km

obecny etap w realizacji

lata realizacji 2010-2011

wartość projektu 213 576 067,49 zł

 

Wykonawca: Konsorcjum Firm w skład którego wchodzą:

Lider:

MSF Engenharia S.A. z siedzibą w Lizbonie,

Rua Federico George nr 37, 1600-468 Lizbona, Portugalia

Partnerzy:

1. MSF Polska Sp. z o. o.

    Al. Jerozolimskie 56 C, 00-803 Warszawa,

2. Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty- Łódź” S.A.

    ul. Bratysławska 52, 94-112 Łódź,

3. Przedsiębiorstwo MOLTER Sp. z o. o.

    Rudna Mała 47 b, 36-060 Głogów Małopolski,

4. Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o. o.

    ul. Tysiąclecia 38, 38-400 Krosno,

 

Etap w realizacji:

Strona internetowa projektu: http://www.s19-stobierna-rzeszow.pl/pl

 

II. Opis inwestycji:

1. Podstawowe parametry techniczne

Droga krajowa nr 19:

- klasa techniczna                       GP

- prędkość projektowa                 100 km/h

- ilość pasów ruchu                     4(2+2)

- szerokość pasa ruchu                3,50 m

- szerokość pasa awaryjnego        2,50 m

- szerokość pasa dzielącego          4,0 m (w tym opaski wew. 2 x 0,50 m)

- szerokość pobocza gruntowego   1,50 m

- obciążenie dopuszczalne osi        115 kN/oś

- kategoria ruchu                        KR4

 

2. Budowa drogi krajowej nr 19 kl. GP od projektowanego wiaduktu W-9 – do ronda Załęże wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi km 468+360,00 472+286,65 – odcinek pozamiejski od projektowanego wiaduktu W-9 do granic administracyjnych m. Rzeszowa km 468+360,00 - 469+762,00;

Odcinek pozamiejski drogi krajowej DK 19 obejmuje budowę drogi od km 468+360,00 do granic administracyjnych miasta Rzeszowa (km 469+762,00) wraz w niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi, o przekroju poprzecznym dwujezdniowym, z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni (oraz pasami awaryjnymi). Na całej długości projektowanego odcinka DK 19 nie ma dostępu z dróg bocznych.

Pełnić ona będzie (wraz z odcinkiem miejskim ww. drogi) rolę łącznika pomiędzy węzłem autostradowym A-4 „Rzeszów-Wschód” a podstawowym układem ulic miasta Rzeszowa.

W ramach powyższej inwestycji przewidziano przełożenie drogi powiatowej Nr 1383 R w obrębie skrzyżowania z DK 19.

Na projektowanym odcinku drogi nie ma dostępu z dróg bocznych. Obsługę terenu przyległego do projektowanej drogi gwarantują zaprojektowane drogi dojazdowe szer. 3,50 m.

W ramach przedsięwzięcia zaprojektowano obiekty inżynierskie:

- budowę wiaduktu W-10 w km 469+270,44 nad nowobudowanym odcinkiem S-19,

- mostu M-11 (km 469+411,00) nad starorzeczem Wisłoka,

- mostu M-12 (km 469+661,00) nad starorzeczem Wisłoka,

- budowę zbiornika retencyjno-infiltracyjnego w km 469+285.

Przebudowana zostanie także sieć infrastruktury technicznej.