A4 Stobierna - w. Rzeszów Wschód
W ramach tej inwestycji, poza budową drogi ekspresowej S-19 o dł. 6,89 km i przełożeniem drogi powiatowej 1382R o dł. 1,25 km, zostanie wybudowana droga krajowa DK 19 o dł. 1,4 km (łącznik).
I. Podstawowe informacje o inwestycji
dł. 8,3 km
obecny etap w realizacji
lata realizacji 2010-2011
wartość projektu 213 576 067,49 zł
Wykonawca: Konsorcjum Firm w skład którego wchodzą:
Lider:
MSF Engenharia S.A. z siedzibą w Lizbonie,
Rua Federico George nr 37, 1600-468 Lizbona, Portugalia
Partnerzy:
1. MSF Polska Sp. z o. o.
Al. Jerozolimskie 56 C, 00-803 Warszawa,
2. Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty- Łódź” S.A.
ul. Bratysławska 52, 94-112 Łódź,
3. Przedsiębiorstwo MOLTER Sp. z o. o.
Rudna Mała 47 b, 36-060 Głogów Małopolski,
4. Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o. o.
ul. Tysiąclecia 38, 38-400 Krosno,
Etap w realizacji:
Strona internetowa projektu: http://www.s19-stobierna-rzeszow.pl/pl
II. Opis inwestycji:
1. Podstawowe parametry techniczne
Droga krajowa nr 19:
- klasa techniczna GP
- prędkość projektowa 100 km/h
- ilość pasów ruchu 4(2+2)
- szerokość pasa ruchu 3,50 m
- szerokość pasa awaryjnego 2,50 m
- szerokość pasa dzielącego 4,0 m (w tym opaski wew. 2 x 0,50 m)
- szerokość pobocza gruntowego 1,50 m
- obciążenie dopuszczalne osi 115 kN/oś
- kategoria ruchu KR4
2. Budowa drogi krajowej nr 19 kl. GP od projektowanego wiaduktu W-9 – do ronda Załęże wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi km 468+360,00 472+286,65 – odcinek pozamiejski od projektowanego wiaduktu W-9 do granic administracyjnych m. Rzeszowa km 468+360,00 - 469+762,00;
Odcinek pozamiejski drogi krajowej DK 19 obejmuje budowę drogi od km 468+360,00 do granic administracyjnych miasta Rzeszowa (km 469+762,00) wraz w niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi, o przekroju poprzecznym dwujezdniowym, z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni (oraz pasami awaryjnymi). Na całej długości projektowanego odcinka DK 19 nie ma dostępu z dróg bocznych.
Pełnić ona będzie (wraz z odcinkiem miejskim ww. drogi) rolę łącznika pomiędzy węzłem autostradowym A-4 „Rzeszów-Wschód” a podstawowym układem ulic miasta Rzeszowa.
W ramach powyższej inwestycji przewidziano przełożenie drogi powiatowej Nr 1383 R w obrębie skrzyżowania z DK 19.
Na projektowanym odcinku drogi nie ma dostępu z dróg bocznych. Obsługę terenu przyległego do projektowanej drogi gwarantują zaprojektowane drogi dojazdowe szer. 3,50 m.
W ramach przedsięwzięcia zaprojektowano obiekty inżynierskie:
- budowę wiaduktu W-10 w km 469+270,44 nad nowobudowanym odcinkiem S-19,
- mostu M-11 (km 469+411,00) nad starorzeczem Wisłoka,
- mostu M-12 (km 469+661,00) nad starorzeczem Wisłoka,
- budowę zbiornika retencyjno-infiltracyjnego w km 469+285.
Przebudowana zostanie także sieć infrastruktury technicznej.