W związku z dzisiejszym (25.02.2011r.) artykułem w Życiu Warszawy „Północny utknął na krze”, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie informuje,
że rozpocznie dostosowanie drogi krajowej nr 8 do parametrów trasy ekspresowej na odcinku węzeł Prymasa – węzeł Modlińska, obejmującym przebudowę mostu Grota-Roweckiego, po wybudowaniu Mostu Północnego.
Opracowywana dokumentacja projektowa umożliwia prowadzenie ruchu po moście Grota-Roweckiego w czasie budowy w taki sposób, aby zapewniona była ciągłość ruchu na drodze głównej w standardzie minimum po 2 pasy ruchu w każdym kierunku. Ostateczny projekt czasowej organizacji ruchu leży po stronie przyszłego wykonawcy robót i będzie podlegał zatwierdzeniu przez Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy.
Docelowo most Grota-Roweckiego będzie posiadał 5 pasów ruchu w każdym kierunku z przekrojem 2 x 2 pasy ruchu dla jezdni głównej i 2 x 3 pasy ruchu dla ruchu lokalnego.
25.02.2011r.