PRZEBUDOWA WIADUKTU NAD LINIĄ PKP W MIEJSCOWOŚCI OLSZANICA W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 84 SANOK-KROŚCIENKO GRANICA PAŃSTWA W KM 23+513 WRAZ Z OBJAZDEM TYMCZASOWYM |
Przebudowa wiaduktu nad linią PKP polegać będzie na wykonaniu jednonawowej ramy posadowionej na palach Ø 150 zwieńczonych ławą fundamentową o szerokich przyczółkach i stojących skrzydłach.
Dla potrzeb prowadzenia robót na wiadukcie stałym przy wyłączonym ruchu kołowym zostanie wybudowany objazd tymczasowy. Wiadukt objazdowy zaprojektowano z wykorzystaniem składanej konstrukcji systemu Bayley’a w postaci trzech przęseł w układzie ciągłym o rozpiętościach teoretycznych 16,75+33,55+33,55m (jezdnia północna), 16,75+18,30+33,55m (jezdnia południowa). Dodatkowo, w celu poprawy bezpieczeństwa użytkowników, skorygowana zostanie niweleta drogi na dojazdach do wiaduktu.
Zamawiający: |
Oddział w Rzeszowie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad |
Inspektor Nadzoru: |
inż. Adam Kierepka GDDKiA O/Rzeszów, Wydział Mostów |
Kierownik Projektu: |
mgr inż. Marek Sowa |
Projektant: |
Studio Projektów Inżynierskich „ANASTAT” Adam Kata Sp. j. ul. Partyzantów 1A, 35-242 Rzeszów Projektant - mgr inż. Adam Kata |
Kierownik Budowy: |
mgr inż. Aleksander Łysiak |
Wykonawca: |
MOTA ENGI Central Europe S.A. 30-415 KRAKÓW, uL. Wadowicka 8W |
Długość całkowita wiaduktu: |
21,65m |
Konstrukcja nośna: |
Rama jednonawowa |
Obciążenie projektowe: |
klasa obciążenia A, wg PN-85/S-10030 oraz STANAG 150 |
- do 3 miesięcy od daty podpisania umowy – wykonanie objazdu tymczasowego
- do 10 miesięcy od daty uzyskania pozwolenia na użytkowanie dla objazdu tymczasowego – budowa wiaduktu stałego
- do 3 miesięcy od uzyskania pozwolenia na użytkowanie dla wiaduktu stałego – rozbiórka objazdu tymczasowego