PRZEBUDOWA MOSTU W MIEJSCOWOŚCI BESKO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 28 ZATOR-MEDYKA W KM 255+300, WRAZ Z WYKONANIEM I ROZBIÓRKĄ OBJAZDU ORAZ PRZEBUDOWĄ URZĄDZEŃ OBCYCH |
Projekt przewiduje budowę nowego ustroju nośnego, nowych filarów
i adaptację istniejących przyczółków. Ustrój nośny mostu stałego stanowić będzie w przekroju 14 sztuk belek strunobetonowych typu „T” o wysokości H=110 cm spiętych żelbetową płytą pomostu. Po zabetonowaniu ustrój będzie pracował jako belka ciągła trójprzęsłowa.
Dla potrzeb prowadzenia robót na moście stałym przy wyłączonym ruchu kołowym zostanie wybudowany objazd tymczasowy. Most objazdowy zaprojektowano z wykorzystaniem składanej konstrukcji systemu Bayley’a w postaci trzech przęseł w układzie ciągłym o rozpiętościach teoretycznych 26,65+27,45+26,65m. W ramach przebudowy mostu stałego skorygowana zostanie niweleta drogi na dojazdach do mostu oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna.
Zamawiający: |
Oddział w Rzeszowie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad |
Inspektor Nadzoru Koordynator: |
mgr inż. Piotr Kopczyk BIK-KOPCZYK mgr inż. Piotr Kopczyk ul. Podwisłocze 36/101, 35-309 Rzeszów |
Kierownik Projektu: |
mgr inż. Marek Sowa |
Projektant: |
Biuro projektów i Ekspertyz Budowli Komunikacyjnych MOSTPROJEKT Sp. z o.o. ul. Rakowiecka 93, 31-521 Kraków Projektant - dr inż. Zbigniew Skoplak |
Kierownik Budowy: |
mgr inż. Waldemar Wyszyński |
Wykonawca: Konsorcjum firm |
LIDER: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych MOSTY ŁÓDŹ S.A. ul. Bratysławska 52, 94-112 Łódź PARTNER: Exkom-Mosty Sp. z o.o. ul. Stary Rynek 6/203, 09-400 Płock |
Długość całkowita mostu: |
84,47m |
Konstrukcja nośna: |
belka ciągła trójprzęsłowa |
Długość przęseł: |
23,50m+27,00m+23,50m |
Obciążenie projektowe: |
klasa A, wg PN-85/S-10030+C150 STANAG 2021 |
- do 3 miesięcy od daty podpisania umowy – wykonanie objazdu tymczasowego
- do 12 miesięcy od daty uzyskania pozwolenia na użytkowanie dla objazdu tymczasowego – budowa mostu stałego
- do 3 miesięcy od uzyskania pozwolenia na użytkowanie dla mostu stałego – rozbiórka objazdu tymczasowego