Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 77 Lipnik – Przemyśl na odcinku Wierzawice – przejazd kolejowy Wierzawice


Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 77 Lipnik – Przemyśl na odcinku Wierzawice – przejazd kolejowy Wierzawice od km 99+200 do km 101+200

 

1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI

Droga krajowa nr 77 Lipnik - Przemyśl jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg krajowych -  stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych.
Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 77 od km 99+200 do km 101+200 znajduje
się w województwie podkarpackim, w powiecie leżajskim gmina Leżajsk.

Głównym celem wykonanych robót remontowych było podniesienie standardu drogi (do nacisku 115 kN/oś), poprawa bezpieczeństwa ruchu, zwiększenie płynności ruchu drogowego, zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko poprzez zmniejszenie hałasu, drgań oraz emisji spalin.

 

WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 2 511 737,79 (brutto)
Kontrakt jest finansowany ze środków: Krajowego Funduszu Drogowego

 

2. REALIZATORZY  INWESTYCJI

ZAMAWIAJĄCY:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów

INSPEKTOR NADZORU:

Ryszard Ciucias – GDDKIA O/Rzeszów

KIEROWNIK BUDOWY:

 Stanisław Babiś  - SKANSKA S.A

WYKONAWCA:

SKANSKA S.A 

01-518 WARSZAWA, ul. Gen. J. Zajączka 9

CZAS REALIZACJI: Data rozpoczęcia robót:  31-08-2010r.
                              Data zakończenia robót : 16-11-2010r.

3. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW 

KLASA TECHNICZNA:

G

KATEGORIA RUCHU:

KR 4

OBCIĄŻENIE:

115 kN/oś

DROGA:

jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa

PRZEKRÓJ:

drogowy - szer. 6,00 m

NAWIERZCHNIA:

bitumiczna o konstrukcji odpornej na koleinowanie

POBOCZA UTWARDZANE (bitumiczne):

brak

POBOCZA GRUNTOWE:

szer.: 2x1,00 m

ODWODNIENIE  DROGI

 rowami przydrożnymi i oraz  przepustami pod drogą

 

4. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT

Roboty przygotowawcze

  • wykarczowanie drzew
  • mechaniczne usunięcie warstwy humusu
  • rozebranie elementów przepustów pod koroną drogi
  • rozebranie elementów bezpieczeństwa ruchu; znaki pionowe, bariery stalowe oraz słupki prowadzące

Roboty ziemne

  • wykonanie wykopów mechanicznie  związanych z remontem zjazdów
  • wykonanie nasypów mechanicznie związanych z remontem zjazdów

Odwodnienie korpusu drogowego

  • remont ścianek czołowych przepustów pod korona drogi - ich odtworzenie
  • oczyszczenie przepustów pod koroną drogi z namułu
  • odmulenie rowów przydrożnych z namułu

Podbudowy

  • wykonanie koryta oraz profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni związane z remontem poboczy oraz zjazdów
  • wykonanie podbudowy w technologii MCE z przetworzeniem istniejących
    warstw, oraz doziarnieniem  pod remont nawierzchni bitumicznej

Remont nawierzchni bitumicznej

  • wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego
  • wykonanie warstwy ścieralnej  mastyksowo – grysowej SMA

Roboty wykończeniowe

  • humusowanie z obsianiem skarp
  • umocnienie wlotów i wylotów przepustów dyblami DC 15
  • wykonanie przepustów pod zjazdami śr. 50 cm
  • wykonanie murków czołowych na przepustach po zjazdami odtworzenie rowów przydrożnych w obrębie przepustów

Urządzenia bezpieczeństwa ruchu

  • oznakowanie poziome jezdni materiałami cienkowarstwowymi
  • oznakowanie pionowe znakami pionowymi odblaskowymi
  • ustawienie słupków prowadzących U-la
  • ustawienie stalowych barier ochronnych SP-06

Zieleń drogowa

  • obsadzenie pasa drogowego sadzonkami drzew

Roboty inne

  • wykonanie warstwy odsączającej z kruszywa naturalnego na poboczach
    oraz zjazdach
  • wykonanie warstwy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie
    na poboczach oraz zjazdach
  • wykonanie podwójnego  powierzchniowego utrwalenia emulsją kationową oraz grysami na zjazdach.

 

5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU

- Dostosowanie drogi do nacisków 115 kN/oś,

- Poprawienie parametrów technicznych i eksploatacyjnych istniejącej drogi,

- Podniesienie bezpieczeństwa ruchu zarówno kołowego jak i pieszego,

- Poprawa systemu odwodnienia.