Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 77 Lipnik – Przemyśl na odcinku Wierzawice – przejazd kolejowy Wierzawice od km 99+200 do km 101+200
1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Droga krajowa nr 77 Lipnik - Przemyśl jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg krajowych - stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych.
Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 77 od km 99+200 do km 101+200 znajduje
się w województwie podkarpackim, w powiecie leżajskim gmina Leżajsk.
Głównym celem wykonanych robót remontowych było podniesienie standardu drogi (do nacisku 115 kN/oś), poprawa bezpieczeństwa ruchu, zwiększenie płynności ruchu drogowego, zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko poprzez zmniejszenie hałasu, drgań oraz emisji spalin.
WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 2 511 737,79 (brutto)
Kontrakt jest finansowany ze środków: Krajowego Funduszu Drogowego
2. REALIZATORZY INWESTYCJI
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów |
INSPEKTOR NADZORU: |
Ryszard Ciucias – GDDKIA O/Rzeszów |
KIEROWNIK BUDOWY: |
Stanisław Babiś - SKANSKA S.A |
WYKONAWCA: |
SKANSKA S.A 01-518 WARSZAWA, ul. Gen. J. Zajączka 9 |
CZAS REALIZACJI: Data rozpoczęcia robót: 31-08-2010r.
Data zakończenia robót : 16-11-2010r.
3. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW
KLASA TECHNICZNA: |
G |
KATEGORIA RUCHU: |
KR 4 |
OBCIĄŻENIE: |
115 kN/oś |
DROGA: |
jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa |
PRZEKRÓJ: |
drogowy - szer. 6,00 m |
NAWIERZCHNIA: |
bitumiczna o konstrukcji odpornej na koleinowanie |
POBOCZA UTWARDZANE (bitumiczne): |
brak |
POBOCZA GRUNTOWE: |
szer.: 2x1,00 m |
ODWODNIENIE DROGI |
rowami przydrożnymi i oraz przepustami pod drogą |
4. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
Roboty przygotowawcze
Roboty ziemne
Odwodnienie korpusu drogowego
Podbudowy
Remont nawierzchni bitumicznej
Roboty wykończeniowe
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu
Zieleń drogowa
Roboty inne
5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU
- Dostosowanie drogi do nacisków 115 kN/oś,
- Poprawienie parametrów technicznych i eksploatacyjnych istniejącej drogi,
- Podniesienie bezpieczeństwa ruchu zarówno kołowego jak i pieszego,
- Poprawa systemu odwodnienia.