W obecności Ministra Infrastruktury Cezarego Grabarczyka, posła Stanisława Żmijana oraz wicewojewody lubelskiego Henryki Strojnowskiej podpisano dziś umowę na realizację odcinka drogi ekspresowej S17 pomiędzy węzłami Sielce i Bogucin. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum Mota – Engil Polska Central Europe z siedzibą w Krakowie (jako lider, Polska) wraz z partnerami: Mota – Engil Engenharia e Construcao (Portugalia), Przedsiębiorstwem Robót Drogowych Lubartów, Komunalnym Przedsiębiorstwem Robót Drogowych z Lublina i Przedsiębiorstwem Robót Drogowych Puławy. Koszt robót wyniesie nieco ponad 624 mln zł. Prace na budowie kolejnego fragmentu drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski ruszą w kwietniu.
W ramach inwestycji powstanie 23-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej, z dwoma jedniami po dwa pasy ruchu (z rezerwą terenu pod trzeci pas), sieć dróg dojazdowych obsługujących ruch lokalny (o łącznej długości ponad 34 km), ponad 10 km ekranów przeciwhałasowych, 20 obiektów inżynierskich (siedem mostów i trzynaście wiaduktów), 29 przejść dla zwierząt, cztery węzły (Sielce, Kurów, Przybysławice i Bogucin) umożliwiające wjazd na trasę ekspresową oraz dwa miejsca obsługi podróżnych. Przebudowana zostanie także linia energetyczna wysokiego napięcia na odcinku ponad 7 km. Prace na budowie rozpoczną się w kwietniu, a wykonawca ma 24 miesiące (od daty podpisania umowy) na realizację inwestycji i oddanie jej do ruchu.
Przypomnijmy, że budowę drogi ekspresowej S17 na odcinku Kurów – Lublin – Piaski (o łącznej długości 67 km) podzielono na pięć zadań. W listopadzie podpisano umowę z wykonawcą zadania nr 5, od węzła Witosa do początku obwodnicy Piask. Dziś podpisywana jest umowa na zadanie nr 1, najdłuższe ze wszystkich. Na 15 marca br. wyznaczono natomiast termin otwarcia ofert na zadanie nr 2 pomiędzy węzłami Bogucin i Dąbrowica wraz z łącznikiem w kierunku przedłużenia al. Solidarności. Oferty składane przez potencjalnych wykonawców zainteresowanych budową dwóch ostatnich zadań poznamy w maju.
Budowa drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski będzie współfinansowana przy udziale środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt wyniesie ok. 3,6 mld zł z czego dofinansowanie unijne ok. 2,7 mld zł.