Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 19 Lublin – Rzeszów w miejscowości Kamień od km 437+300 do km 439+530
1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Droga krajowa nr 19 Kuźnica Białostocka – Lublin - Rzeszów jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski. Umożliwia dojazd do przejścia granicznego w północno-wschodnim rejonie kraju (Kuźnica Białostocka). Łączy ona ośrodki gospodarcze wschodniej Polski, obsługuje ruch turystyczny i międzynarodowy.
Odcinek remontowanej drogi krajowej nr 19 Kuźnica Białostocka – Lublin - Rzeszów znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie rzeszowskim w Gminie Kamień. Częściowo przedmiotowy odcinek drogi przebiega w obszarze zabudowanym, oznaczonym tablicami miejscowości Kamień. Wzdłuż odcinka zlokalizowana jest przede wszystkim zabudowa mieszkaniowa a także obszary rolnicze.
Projekt przebudowy drogi obejmował:
- przebudowę konstrukcji drogi – dostosowanie do nacisków 100kN/oś;
- remont nawierzchni chodników i zatok autobusowych ;
- wykonanie nawierzchni na zjazdach indywidualnych oraz przebudowę zjazdów;
- remont odwodnienia drogi,
- wymianę oraz uzupełnienie oznakowania drogi i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.
WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 4 016 913,73 (brutto)
Kontrakt jest finansowany ze środków: Krajowego Funduszu Drogowego
2. REALIZATORZY INWESTYCJI
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów |
INSPEKTOR NADZORU: |
Jacek Bednarz – GDDKIA O/Rzeszów |
KIEROWNIK BUDOWY: |
Andrzej Świder - SKANSKA S.A |
WYKONAWCA: |
SKANSKA S.A 01-518 WARSZAWA, ul. Gen. J. Zajączka 9 |
CZAS REALIZACJI: Data rozpoczęcia robót: 28-07-2010r.
Data zakończenia robót : 23-11-2010r.
3. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW
KLASA TECHNICZNA: |
GP |
KATEGORIA RUCHU: |
KR 4 |
OBCIĄŻENIE: |
100 kN/oś |
DROGA: |
jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa |
PRZEKRÓJ: |
drogowy (uliczny) - szer. 7,00 - 8,90m |
NAWIERZCHNIA: |
bitumiczna o konstrukcji odpornej na koleinowanie |
POBOCZA UTWARDZANE (bitumiczne): |
szer.: 0,95 m – 2,00m |
CHODNIKI: |
szer. 1,5m |
ODWODNIENIE DROGI |
rowami przydrożnymi i oraz przepustami pod drogą, studzienkami ściekowymi z odprowadzeniem do kanalizacji |
4. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
Roboty przygotowawcze
Roboty ziemne
Odwodnienie korpusu drogowego
Podbudowy
Remont nawierzchni bitumicznej
Elementy ulic
Roboty wykończeniowe
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu
Roboty inne
5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU
- Dostosowanie drogi do nacisków 100 kN/oś,
- Poprawienie parametrów technicznych i eksploatacyjnych istniejącej drogi,
- Podniesienie bezpieczeństwa ruchu zarówno kołowego jak i pieszego,
- Poprawa systemu odwodnienia