Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 19 Lublin – Rzeszów w miejscowości Kamień

Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 19 Lublin – Rzeszów w miejscowości Kamień od km 437+300 do km 439+530



1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI

Droga krajowa nr 19 Kuźnica Białostocka – Lublin - Rzeszów jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski. Umożliwia dojazd do przejścia granicznego w północno-wschodnim rejonie kraju (Kuźnica Białostocka). Łączy ona ośrodki gospodarcze wschodniej Polski, obsługuje ruch turystyczny i międzynarodowy.
Odcinek remontowanej drogi krajowej nr 19 Kuźnica Białostocka – Lublin - Rzeszów znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie rzeszowskim w Gminie Kamień. Częściowo przedmiotowy odcinek drogi przebiega w obszarze zabudowanym, oznaczonym tablicami miejscowości Kamień. Wzdłuż odcinka zlokalizowana jest przede wszystkim zabudowa mieszkaniowa a także obszary rolnicze.

 

Projekt przebudowy drogi obejmował:

- przebudowę konstrukcji drogi – dostosowanie do nacisków 100kN/oś;

- remont nawierzchni chodników i zatok autobusowych ;

- wykonanie nawierzchni na zjazdach indywidualnych oraz przebudowę zjazdów;

- remont odwodnienia drogi,

- wymianę oraz uzupełnienie oznakowania drogi i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.

 

WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT:                4 016 913,73 (brutto)


Kontrakt jest finansowany ze środków: Krajowego Funduszu Drogowego

 

 

2. REALIZATORZY  INWESTYCJI

ZAMAWIAJĄCY:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów

INSPEKTOR NADZORU:

Jacek Bednarz – GDDKIA O/Rzeszów

KIEROWNIK BUDOWY:

 Andrzej Świder  - SKANSKA S.A

WYKONAWCA:

SKANSKA S.A 

01-518 WARSZAWA, ul. Gen. J. Zajączka 9

 

CZAS REALIZACJI: Data rozpoczęcia robót:  28-07-2010r.

                              Data zakończenia robót : 23-11-2010r.

 

3. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW

KLASA TECHNICZNA:

GP

KATEGORIA RUCHU:

KR 4

OBCIĄŻENIE:

100 kN/oś

DROGA:

jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa

PRZEKRÓJ:

drogowy (uliczny) - szer. 7,00  - 8,90m

NAWIERZCHNIA:

bitumiczna o konstrukcji odpornej na koleinowanie

POBOCZA UTWARDZANE (bitumiczne):

szer.: 0,95 m – 2,00m

CHODNIKI:

szer. 1,5m

ODWODNIENIE  DROGI

rowami przydrożnymi i oraz  przepustami pod drogą, studzienkami ściekowymi z odprowadzeniem do kanalizacji

 

4. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT

Roboty przygotowawcze

  • wytyczenie pasa drogowego
  • demontaż istniejącego oznakowania  pionowego, frezowanie nawierzchni jezdni, rozebranie chodników z kostki brukowej, rozbiórki krawężników, rozbiórki obrzeży betonowych
  • rozbiórki istniejących nawierzchni na zatokach autobusowych
  • rozebranie barier ochronnych stalowych i ogrodzeń ochronnych łańcuchowych

Roboty ziemne

  • wykonanie nasypów z gruntu dowiezionego

Odwodnienie korpusu drogowego

  • demontaż i montaż studzienek ściekowych zlokalizowanych w jezdni przy krawężniku
  • demontaż przykanalików z ponownym wykonaniem z nowych materiałów oraz regulacja pionową studzienek rewizyjnych
  • poprawa odwodnienia powierzchniowego poprzez nadanie prawidłowego profilu podłużnego i spadków poprzecznych jezdni, poboczy oraz chodników

Podbudowy

  • wykonanie podbudowy z tłucznia, pod chodnik
  • wykonanie podbudowy z mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej  (MCE) metodą recyklingu  na miejscu
  • wykonanie podbudowy z  betonu B20 pod zatoki autobusowe

Remont nawierzchni bitumicznej

  • wykonanie warstw wiążących z betonu asfaltowego
  • wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mastyksowo -  grysowej SMA

Elementy ulic

  • remont chodników oraz peronów zatok autobusowych poprzez przełożenie istniejącej nawierzchni z betonowej kostki brukowej (kostka z odzysku
    z częściowym uzupełnieniem nową kostką) z nadaniem prawidłowego profilu podłużnego i spadków poprzecznych z równoczesną wymianą krawężników
    i obrzeży betonowych

Roboty wykończeniowe

  • humusowanie z obsianiem skarp
  • uzupełnienie poboczy kruszywem kamiennym

Urządzenia bezpieczeństwa ruchu

  • oznakowanie poziome jezdni materiałami cienkowarstwowymi
  • oznakowanie pionowe znakami pionowymi odblaskowymi
  • ustawienie jednostronnych przekładkowych stalowych barier ochronnych
  • ustawienie ogrodzenia ochronne łańcuchowe dla zwiększenia bezpieczeństwa ruchu pieszego

Roboty inne

  • wykonanie nawierzchni  na zjazdach istniejących z kruszywa

 

5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU

- Dostosowanie drogi do nacisków 100 kN/oś,

- Poprawienie parametrów technicznych i eksploatacyjnych istniejącej drogi,

- Podniesienie bezpieczeństwa ruchu zarówno kołowego jak i pieszego,

- Poprawa systemu odwodnienia