Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 77 Lipnik – Przemyśl na odcinku Nowa Sarzyna – Leżajsk

Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 77  Lipnik – Przemyśl na odcinku Nowa Sarzyna – Leżajsk od km 86+000 do km 91+350



1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI

Droga krajowa nr 77 Lipnik - Przemyśl jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg krajowych -  stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych.


Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 77 od km 86+000 do km 91+350 znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie leżajskim gmina Nowa Sarzyna i gmina Leżajsk.

 

Projekt przebudowy drogi obejmował:

- przebudowę konstrukcji drogi – dostosowanie do nacisków 115kN/oś;

- remont nawierzchni chodników i zatok autobusowych;

- wykonanie nawierzchni na zjazdach indywidualnych oraz przebudowę zjazdów;

- remont odwodnienia drogi;

- wymianę oraz uzupełnienie oznakowania drogi i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.

 

WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 5 153 860,54 (brutto)

Kontrakt jest finansowany ze środków:  Krajowego Funduszu Drogowego

 

2. REALIZATORZY  INWESTYCJI

ZAMAWIAJĄCY:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów

INSPEKTOR NADZORU:

Zbigniew Kowal – GDDKIA O/Rzeszów

KIEROWNIK BUDOWY:

 Andrzej Bober  - MOLTER Sp. z o.o.

WYKONAWCA:

Przedsiębiorstwo MOLTER Sp. z o.o.

Rudna Mała 47b, 36-060 Głogów Małopolski

CZAS REALIZACJI: Data rozpoczęcia robót:  09-08-2010r.

                              Data zakończenia robót : 10-12-2010r.

 

3. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW

KLASA TECHNICZNA:

G

KATEGORIA RUCHU:

KR 4

OBCIĄŻENIE:

115 kN/oś

DROGA:

jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa

PRZEKRÓJ:

drogowy (uliczny) - szer. 6,20m

NAWIERZCHNIA:

bitumiczna o konstrukcji odpornej na koleinowanie

POBOCZA UTWARDZANE (bitumiczne):

szer.: 2x0,50 m

POBOCZA GRUNTOWE:

szer.: 2x0,50 m

ODWODNIENIE  DROGI

rowami przydrożnymi i oraz  przepustami pod drogą, studzienkami ściekowymi z odprowadzeniem do kanalizacji

 

4. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT

Roboty przygotowawcze

  • wytyczenie pasa drogowego
  • usunięcie drzew i krzewów
  • demontaż istniejącego oznakowania  pionowego, frezowanie nawierzchni jezdni, rozebranie nawierzchni chodników z płytek betonowych, rozbiórki krawężników, rozbiórki obrzeży betonowych
  • rozbiórki istniejących nawierzchni na zatokach autobusowych
  • rozebranie barier ochronnych stalowych i ogrodzeń ochronnych łańcuchowych

Roboty ziemne

  • wykonanie wykopów i nasypów związanych z wykonaniem poszerzeń oraz zjazdów

Odwodnienie korpusu drogowego

  • poprawa odwodnienia powierzchniowego poprzez nadanie prawidłowego profilu podłużnego i spadków poprzecznych jezdni, poboczy oraz chodników
  • wykonanie przepustów ø 50cm pod zjazdami

Podbudowy

  • wykonanie podbudowy i warstwy odcinającej pod zjazdami
  • stabilizacja podłoża gruntowego cementem
  • wykonanie podbudowy w kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie na poszerzeniach
  • wykonanie podbudowy z  betonu asfaltowego
  • wykonanie podbudowy z  betonu B20 pod zatoki autobusowe

Remont nawierzchni bitumicznej

  • wykonanie warstw wiążących z  betonu asfaltowego
  • wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mastyksowo -grysowej SMA

Elementy ulic

  • wykonanie nowej nawierzchni chodników oraz peronów zatok z kostki betonowej z równoczesną wymianą krawężników i obrzeży

Roboty wykończeniowe

  • humusowanie z obsianiem skarp
  • umocnienie skarp prefabrykatami
  • odmulenie i odtworzenie istniejących rowów
  • przebudowa istniejących zjazdów

Urządzenia bezpieczeństwa ruchu

  • oznakowanie poziome jezdni materiałami cienkowarstwowymi
  • oznakowanie pionowe znakami  2 typu
  • ustawienie jednostronnych przekładkowych stalowych barier ochronnych na krawędzi poboczy na przepustach i barieroporęczy stalowych obiekcie mostowym

 

Roboty inne

  • wykonanie nawierzchni  na zjazdach z masy bitumicznej i kostki brukowej
  • uzupełnienie ubytków betonu w obiekcie mostowym przez torkretowanie

 

5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU

- Dostosowanie drogi do nacisków 115 kN/oś,

- Poprawienie parametrów technicznych i eksploatacyjnych istniejącej drogi,

- Podniesienie bezpieczeństwa ruchu zarówno kołowego jak i pieszego,

- Poprawa systemu odwodnienia