Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 77 Lipnik – Przemyśl na odcinku Tryńcza od km 109+400 do km 111+580 z wyłączeniem odcinka od km 109+878 do km 110+079
1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Droga krajowa nr 77 Lipnik - Przemyśl jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg krajowych - stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych.
Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 77 od km 109+400 do km 111+580 znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie przeworskim gmina Tryńcza.
Projekt przebudowy drogi obejmował:
- przebudowę konstrukcji drogi – dostosowanie do nacisków 115kN/oś;
- przebudowę zatok autobusowych;
- wykonanie chodnika od km 110+268 do km 111+580,
- wykonanie nawierzchni na zjazdach indywidualnych oraz przebudowę zjazdów;
- wykonanie przepustów pod zjazdami;
- wymianę oraz uzupełnienie oznakowania drogi i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.
WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 3 547 110,80 (brutto)
Kontrakt jest finansowany ze środków: Krajowego Funduszu Drogowego
2. REALIZATORZY INWESTYCJI
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów |
INSPEKTOR NADZORU: |
Jerzy Lechwacki – GDDKIA O/Rzeszów |
KIEROWNIK BUDOWY: |
Piotr Kulka - SKANSKA S.A |
WYKONAWCA: |
SKANSKA S.A 01-518 WARSZAWA, ul. Gen. J. Zajączka 9 |
CZAS REALIZACJI: Data rozpoczęcia robót: 01-10-2010r.
Data zakończenia robót: 15-11-2010r.
3. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW
KLASA TECHNICZNA: |
G |
KATEGORIA RUCHU: |
KR 4 |
OBCIĄŻENIE: |
115 kN/oś |
DROGA: |
jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa |
PRZEKRÓJ: |
drogowy (uliczny) - szer. 6,00 - 7,20m |
NAWIERZCHNIA: |
bitumiczna o konstrukcji odpornej na koleinowanie |
CHODNIKI: |
szer. 2,0m |
ODWODNIENIE DROGI |
rowami przydrożnymi i oraz przepustami pod drogą, studzienkami ściekowymi z odprowadzeniem do kanalizacji |
4. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
Roboty przygotowawcze
Roboty ziemne
Odwodnienie korpusu drogowego
Podbudowy
Remont nawierzchni bitumicznej
Elementy ulic
Roboty wykończeniowe
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu
Chodniki
Roboty inne
5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU
- Dostosowanie drogi do nacisków 115 kN/oś,
- Poprawienie parametrów technicznych i eksploatacyjnych istniejącej drogi,
- Podniesienie bezpieczeństwa ruchu zarówno kołowego jak i pieszego,
- Poprawa systemu odwodnienia