Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 77 Lipnik – Przemyśl na odcinku Tryńcza

Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 77 Lipnik – Przemyśl na odcinku Tryńcza  od km 109+400 do km 111+580 z wyłączeniem odcinka od km 109+878 do km 110+079



1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI

Droga krajowa nr 77 Lipnik - Przemyśl jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski oraz do sieci dróg krajowych -  stanowi połączenie międzyregionalnych i regionalnych ośrodków gospodarczych, administracyjnych i turystycznych.
Odcinek remontowanej drogi krajowej Nr 77 od km 109+400 do km 111+580 znajduje się w województwie podkarpackim, w powiecie przeworskim gmina Tryńcza.

 

Projekt przebudowy drogi obejmował:

- przebudowę konstrukcji drogi – dostosowanie do nacisków 115kN/oś;

- przebudowę zatok autobusowych;

- wykonanie chodnika od km 110+268 do  km 111+580,

- wykonanie nawierzchni na zjazdach indywidualnych oraz przebudowę zjazdów;

- wykonanie  przepustów pod zjazdami;

- wymianę oraz uzupełnienie oznakowania drogi i urządzeń bezpieczeństwa ruchu.

 

WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 3 547 110,80 (brutto)

Kontrakt jest finansowany ze środków:  Krajowego Funduszu Drogowego

 

2. REALIZATORZY  INWESTYCJI

ZAMAWIAJĄCY:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów

INSPEKTOR NADZORU:

Jerzy Lechwacki – GDDKIA O/Rzeszów

KIEROWNIK BUDOWY:

 Piotr Kulka  - SKANSKA S.A

WYKONAWCA:

SKANSKA S.A 

01-518 WARSZAWA, ul. Gen. J. Zajączka 9

CZAS REALIZACJI: Data rozpoczęcia robót: 01-10-2010r.

                              Data zakończenia robót: 15-11-2010r.

 

3. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW

KLASA TECHNICZNA:

G

KATEGORIA RUCHU:

KR 4

OBCIĄŻENIE:

115 kN/oś

DROGA:

jednojezdniowa, dwupasmowa, dwukierunkowa

PRZEKRÓJ:

drogowy (uliczny) - szer. 6,00  - 7,20m

NAWIERZCHNIA:

bitumiczna o konstrukcji odpornej na koleinowanie

CHODNIKI:

szer. 2,0m

ODWODNIENIE  DROGI

rowami przydrożnymi i oraz  przepustami pod drogą, studzienkami ściekowymi z odprowadzeniem do kanalizacji

 

4. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT

Roboty przygotowawcze

  • wytyczenie pasa drogowego,
  • demontaż istniejącego oznakowania pionowego
  • rozbiórki istniejących nawierzchni na zatokach autobusowych

Roboty ziemne

  • wykonanie wykopów z przeznaczeniem na nasypy
  • wykonanie nasypów z gruntu pozyskanego z wykopu

Odwodnienie korpusu drogowego

  • wykonanie odwodnienie korpusu drogowego jako powierzchniowego z oprowadzeniem do rowów  przydrożnych
  • wykonanie odprowadzenia wody  na odcinkach o przekroju ulicznym i półulicznym  do istniejącej lub projektowanej kanalizacji deszczowej

Podbudowy

  • stabilizacja podłoża gruntowego cementem
  • wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie
  • wykonanie  podbudowy bitumicznej
  • wykonanie podbudowy z  betonu B20 pod zatoki autobusowe

Remont nawierzchni bitumicznej

  • wykonanie warstw wiążących z betonu asfaltowego
  • wykonanie warstwy ścieralnej z  mieszanki mastyksowo –grysowej SMA

Elementy ulic

  • ustawienie obrzeży betonowych  na peronach zatok
  • ułożenie krawężnika betonowego na ławie betonowej na zatokach
     autobusowych

Roboty wykończeniowe

  • humusowanie z obsianiem skarp
  • wykonanie przepustów  PP pod zjazdami śr. 50 cm,
  • wykonanie i umocnienie wlotów i wylotów przepustów
  • uzupełnienie poboczy kruszywem kamiennym
  • odtworzenie i odmulenie rowów przydrożnych
  • umocnienie skarp i dna rowów płytami ażurowymi  na podsypce
    cementowo-piaskowej

Urządzenia bezpieczeństwa ruchu

  • oznakowanie poziome jezdni materiałami cienkowarstwowymi
  • oznakowanie pionowe znakami pionowymi odblaskowymi
  • montaż znaków aktywnych D6 z pulsatorem
  • ustawienie stalowych barier ochronnych SP-09

Chodniki

  • wykonanie chodnika z betonowej kostki brukowej na podsypce
     cementowo – piaskowej
  • wykonanie odwodnienia liniowego chodnika – ściek podchodnikowy

Roboty inne

  • wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej na podsypce
    cementowo-piaskowej  na zatokach autobusowych, zjazdach i przejściu dla pieszych
  • wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego na skrzyżowaniach i zjazdach
     dla ruchu KR-1
  • regulacja pionowa istniejących kratek ściekowych ulicznych

 

5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU

- Dostosowanie drogi do nacisków 115 kN/oś,

- Poprawienie parametrów technicznych i eksploatacyjnych istniejącej drogi,

- Podniesienie bezpieczeństwa ruchu zarówno kołowego jak i pieszego,

- Poprawa systemu odwodnienia