W związku z planowaną przebudową dk 73 Bielsko-Biała - Głogoczów, GDDKiA w Krakowie informuje, że do 9 maja 2011 roku zainteresowani wykorzystaniem kanału technologicznego powinni składać pisemne wnioski.
KANAŁ TECHNOLOGICZNY - PROJEKTOWANY W OPARCIU O USTAWĘ O DROGACH PUBLICZNYCH Z DNIA 21 MARCA 1985 R. WRAZ Z NOWELIZACJĄ Z DNIA 07 MAJA 2010 R.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Krakowie, stosownie do art. 39 ust. 6a ustawy z dnia 21 marca 1985 o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r., Nr 19, poz. 115 ze zmianami) informuje, że zamierza uzyskać decyzję o środowisko-wych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla inwestycji p.n.:
Budowa drogi krajowej nr 52 na odcinku Bielsko-Biała - Głogoczów
(Beskidzka Droga Integracyjna - BDI)
i zawiadamia o możliwości zgłaszania zainteresowania udostępnieniem kanału technologicznego w pasie drogowym.
Ponadto GDDKiA O/Kraków informuje, że stosownie do:
1. Art. 4 pkt 15 a z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych pod pojęciem kanału technologicznego rozumie się ciąg osłonowych elementów obudowy, studni kablowych oraz innych obiektów lub urządzeń służących umieszczeniu lub eksploatacji:
2. Art. 39 ust. 6a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, zainteresowanie udostępnieniem kanału technologicznego można zgłaszać w terminie 60 dni od daty ogłoszenia przedmiotowej informacji. Zainteresowanie udostępnieniem kanału technologicznego należy zgłaszać w formie pisemnej na adres GDDKiA O/Kraków, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków, z dopiskiem "kanał technologiczny".
3. Art. 39 ust. 6b ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, podmiot który zgłosi zainteresowanie udostępnieniem przez zarządcę drogi kanału technologicznego, a następnie po jego wybudowaniu nie złoży oferty, o której mowa w art. 39 ust. 7 ustawy o drogach publicznych jest zobowiązany zwrócić zarządcy drogi koszty wybudowania kanału technologicznego, o ile nie udostępniono tego kanału innym podmiotom.
4. Art. 39 ust. 7 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, kanały technologiczne będą udostępniane za opłatą w drodze umowy dzierżawy lub najmu, na zasadach określonych w art. 39 ust. 7a – 7f ustawy o drogach publicznych.
5. Art. 39 ust. 7a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, kanał technologiczny będzie:
OPIS INWESTYCJI
Celem inwestycji jest budowa drogi krajowej nr 52 na odcinku od węzła "Suchy Potok" w Bielsku Białej (województwo śląskie - km 0 + 555 "roboczy") do węzła "Głogoczów" (województwo małopolskie - km 64 + 522). Droga ta pod nazwą: "Beskidzka Droga Integracyjna (BDI)" projektowana jest w nowym korytarzu drogowym (w tym wariant "I" w większości zgodny z MPZP gmin), a jej długość wynosi około 64 km.
Dokumentacja projektowa dla BDI została opracowana w zakresie studium - techniczno - ekonomiczno - środowiskowego Etap II (STEŚ II), dla dwóch rekomendowanych przez Centralę GDDKiA wariantów trasy ("I" i "II"), dla których Inwestor złoży wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
Projektowana BDI charakteryzuje się następującymi parametrami technicznymi:
Początek opracowania BDI znajduje się w obszarze projektowanego skrzyżowania dróg ekspresowych S 1 i S 69 w Bielsku Białej, koniec opracowania na skrzyżowaniu dróg krajowych DK 52 i DK 7 w Głogoczowie. BDI przebiega po terenie 12 jednostek administracyjnych: Miasto i Gmina Bielsko Biała, Gmina Kozy, Gmina Porąbka, Miasto i Gmina Kęty, Miasto i Gmina Andrychów, Gmina Wieprz, Miasto i Gmina Wadowice, Gmina Lanckorona, Miasto i Gmina Kalwaria Zebrzydowska, Gmina Sułkowice, Gmina Skawina, Gmina Myślenice.
Sieć drogowa w pasie projektowanej BDI składa się z odcinków dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych, z którymi BDI tworzy skrzyżowania i węzły lub je przecina.
● drogi krajowe:
- DK 52 Bielsko Biała - Głogoczów
- DK 28 Zator - Wadowice - Sucha Beskidzka w Wadowicach
● drogi wojewódzkie:
- DW 948 relacji Oświęcim - Kęty - Kobiernice - Tresna - Oczków w m. Kęty
- DW 781 klasy G, relacji Chrzanów - Babice - Zator,
- DW 953 relacji Skawina - Kalwaria Zebrzydowska w m. Zebrzydowice
● drogi powiatowe:
- DP 7436 S klasy Z - ul. Krzemionki
- DP 4482 S klasy Z relacji Hałcnów - Kozy - Podlesie (ul. Jana III Sobieskiego, ul. Kęcka)
- DP 1818 K klasy Z - ul. Żeromskiego
- DP 4473 S klasy Z relacji Kęty - Podlesie - Kobiernice (ul. Kęcka, Tradycyjna, Centralna, Parkowa)
- DP 1858 K klasy L ul. Wojska Polskiego
- DP 1854 K klasy L ul. Bulowska - ul. Widok
- DP 1858 K klasy L ul. Wojska Polskiego
- DP 1817 K klasy L relacji Bulowice przez wieś - Czaniec (ul. Stara Droga, Zamkowa, Czaniecka)
- DP 1743 K klasy L relacji Andrychów - Nidek
- DP 1736 K klasy L relacji Frydrychowice - Inwałd - Kaczyna
- DP 1735 K klasy L relacji Wadowice(ul. Niwy) - Zawadka
- DP 1782 K klasy Z relacji Kalwaria (św. Floriana) - Brzeźnica
- DP 1785 K klasy L relacji Brody - stacja kolejowa Leńcze
- DP 1939 K klasy L relacji Bęczarka - Krzywaczka
- DP 1940 K klasy Z relacji Krzywaczka - Wola Radziszowska
● drogi krajowe:
- DK 52 Bielsko Biała - Głogoczów
- DK 28 Zator - Wadowice - Sucha Beskidzka w Wadowicach
● drogi wojewódzkie:
- DW 948 relacji Oświęcim - Kęty - Kobiernice - Tresna - Oczków w m. Kęty
- DW 781 klasy G relacji Chrzanów - Babice - Zator
- DW 953 relacji Skawina - Kalwaria Zebrzydowska w m. Zebrzydowice
● drogi powiatowe:
- DP 7409 S klasy Z - ul. Witosa
- DP 4473 S klasy Z relacji Kęty - Podlesie - Kobiernice (ul. Kęcka, Tradycyjna, Centralna, Parkowa)
- DP 1820 K klasy Z ul. Sobieskiego - ul. Partyzantów
- DP 1831 K klasy L - ul. Świętokrzyska
- DP 1846 K klasy Z - ul. Głowackiego - ul. Góry Północne
- DP 1743 K klasy L relacji Andrychów - Nidek
- DP 1736 K klasy L relacji Frydrychowice - Inwałd - Kaczyna
- DP 1735 K klasy L relacji Wadowice(ul. Niwy) - Zawadka
- DP 1782 K klasy Z relacji Kalwaria (św. Floriana) - Brzeźnica
- DP 1785 K klasy L relacji Brody - stacja kolejowa Leńcze
- DP 1939 K klasy Z relacji Krzywaczka - Wola Radziszowska
- DP 1940 K klasy Z relacji Krzywaczka - Radziszów.
Trasa przecina również szereg dróg gminnych i gospodarczych, służących do obsługi terenów rolnych. Ciągi komunikacyjne wykorzystujące w/w drogi zostaną zachowane poprzez budowę bezkolizyjnych przejazdów nad lub pod budowaną BDI. Drogi lokalne które krzyżują się bezkolizyjnie z BDI zostaną połączone projektowaną siecią dróg dojazdowych do obsługi terenów rolnych i leśnych po obu stronach BDI na odcinkach gdzie nie ma innej możliwości dojazdu.
W zakres rzeczowy opracowania wchodzi:
węzły - Wariant "I"
węzły - Wariant "II"
Informacja o kanale technologicznym