DK 52 BIELSKO-BIAŁA - GŁOGOCZÓW
KANAŁ TECHNOLOGICZNY DOSTĘPNY DLA CHĘTNYCH

W związku z planowaną przebudową dk 73 Bielsko-Biała - Głogoczów, GDDKiA w Krakowie informuje, że do 9 maja 2011 roku zainteresowani wykorzystaniem kanału technologicznego powinni składać pisemne wnioski.



KANAŁ TECHNOLOGICZNY - PROJEKTOWANY W OPARCIU O USTAWĘ O DROGACH PUBLICZNYCH Z DNIA 21 MARCA 1985 R. WRAZ Z NOWELIZACJĄ Z DNIA 07 MAJA 2010 R.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Krakowie, stosownie do art. 39 ust. 6a ustawy z dnia 21 marca 1985 o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r., Nr 19, poz. 115 ze zmianami) informuje, że zamierza uzyskać decyzję o środowisko-wych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla inwestycji p.n.:

Budowa drogi krajowej nr 52 na odcinku Bielsko-Biała - Głogoczów

(Beskidzka Droga Integracyjna - BDI)

i zawiadamia o możliwości zgłaszania zainteresowania udostępnieniem kanału technologicznego w pasie drogowym.

Ponadto GDDKiA O/Kraków informuje, że stosownie do:

1.  Art. 4 pkt 15 a z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych pod pojęciem kanału technologicznego rozumie się ciąg osłonowych elementów obudowy, studni kablowych oraz innych obiektów lub urządzeń służących umieszczeniu lub eksploatacji:

  • urządzeń infrastruktury technicznej związanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego
  • linii telekomunikacyjnych wraz z zasilaniem oraz linii energetycznych, niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.

2. Art. 39 ust. 6a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, zainteresowanie udostępnieniem kanału technologicznego można zgłaszać w terminie 60 dni od daty ogłoszenia przedmiotowej informacji. Zainteresowanie udostępnieniem kanału technologicznego należy zgłaszać w formie pisemnej na adres GDDKiA O/Kraków, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków, z dopiskiem "kanał technologiczny".

3.    Art. 39 ust. 6b ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, podmiot który zgłosi zainteresowanie udostępnieniem przez zarządcę drogi kanału technologicznego, a następnie po jego wybudowaniu nie złoży oferty, o której mowa w art. 39 ust. 7 ustawy o drogach publicznych jest zobowiązany zwrócić zarządcy drogi koszty wybudowania kanału technologicznego, o ile nie udostępniono tego kanału innym podmiotom.

4.    Art. 39 ust. 7 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, kanały technologiczne będą udostępniane za opłatą w drodze umowy dzierżawy lub najmu, na zasadach określonych w art. 39 ust. 7a – 7f ustawy o drogach publicznych.

5.    Art. 39 ust. 7a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, kanał technologiczny będzie:

  • zlokalizowany w pasie technologicznym, pomiędzy rowem a nawierzchnią pasa technologicznego, wykonanego z dwóch rzędów płyt betonowych
  • wykonany w formie 3 rur RHDPE ø 100 mm wraz ze studniami rewizyjnymi
  • zakres budowy kanału obejmować będzie 100% długości BDI i fragmenty dróg poprzecznych, jeśli zainteresowane podmioty wyrażą chęć udostępnienia takiego kanału.

OPIS INWESTYCJI

Celem inwestycji jest budowa drogi krajowej nr 52 na odcinku od węzła "Suchy Potok" w Bielsku Białej (województwo śląskie - km 0 + 555 "roboczy") do węzła "Głogoczów" (województwo małopolskie - km 64 + 522). Droga ta pod nazwą: "Beskidzka Droga Integracyjna (BDI)" projektowana jest w nowym korytarzu drogowym (w tym wariant "I" w większości zgodny z MPZP gmin), a jej długość wynosi około 64 km.

Dokumentacja projektowa dla BDI została opracowana w zakresie studium - techniczno - ekonomiczno - środowiskowego Etap II (STEŚ II), dla dwóch rekomendowanych przez Centralę GDDKiA wariantów trasy ("I" i "II"), dla których Inwestor złoży wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.

Projektowana BDI charakteryzuje się następującymi parametrami technicznymi:

  • Droga klasy GP (S)
  • Prędkość projektowa - 80 km/h
  • Szerokość jezdni - 2 x (2 x 3,50 m)
  • Szerokość pasa ruchu - 3,50 m
  • Szerokość pasa dzielącego - 5,00 m z opaskami  (4,00 m + 2 x 0,50 m)
  • Szerokość pobocza umocnionego (pasa awaryjnego) - 2,50 m
  • Szerokość pobocza ziemnego - 2,50 m

Początek opracowania BDI znajduje się w obszarze projektowanego skrzyżowania dróg ekspresowych S 1 i S 69 w Bielsku Białej, koniec opracowania na skrzyżowaniu dróg krajowych DK 52 i DK 7 w Głogoczowie. BDI przebiega po terenie 12 jednostek administracyjnych: Miasto i Gmina Bielsko Biała, Gmina Kozy, Gmina Porąbka, Miasto i Gmina Kęty, Miasto i Gmina Andrychów, Gmina Wieprz, Miasto i Gmina Wadowice, Gmina Lanckorona, Miasto i Gmina Kalwaria Zebrzydowska, Gmina Sułkowice, Gmina Skawina, Gmina Myślenice.

Sieć drogowa w pasie projektowanej BDI składa się z odcinków dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych, z którymi BDI tworzy skrzyżowania i węzły lub je przecina.

Wariant "I"

●   drogi krajowe:

- DK 52 Bielsko Biała - Głogoczów

- DK 28 Zator - Wadowice - Sucha Beskidzka w Wadowicach

●   drogi wojewódzkie:

-   DW 948 relacji  Oświęcim - Kęty - Kobiernice - Tresna - Oczków w m. Kęty

-   DW 781 klasy G, relacji Chrzanów - Babice - Zator,

-   DW 953 relacji  Skawina - Kalwaria Zebrzydowska w m. Zebrzydowice

●   drogi powiatowe:

-  DP 7436 S klasy Z - ul. Krzemionki

-   DP 4482 S klasy Z relacji Hałcnów - Kozy - Podlesie (ul. Jana III Sobieskiego, ul. Kęcka)

-   DP 1818 K klasy Z - ul. Żeromskiego

-   DP 4473 S klasy Z relacji Kęty - Podlesie - Kobiernice (ul. Kęcka, Tradycyjna, Centralna, Parkowa)

-   DP 1858 K klasy L ul. Wojska Polskiego

-   DP 1854 K klasy L ul. Bulowska - ul. Widok

-   DP 1858 K klasy L ul. Wojska Polskiego

-   DP 1817 K klasy L relacji Bulowice przez wieś - Czaniec (ul. Stara Droga, Zamkowa, Czaniecka)

-   DP 1743 K klasy L relacji Andrychów - Nidek

-   DP 1736 K klasy L relacji Frydrychowice - Inwałd - Kaczyna

-   DP 1735 K klasy L relacji Wadowice(ul. Niwy) - Zawadka

-   DP 1782 K klasy Z relacji Kalwaria (św. Floriana) - Brzeźnica

-   DP 1785 K klasy L relacji Brody - stacja kolejowa Leńcze

-   DP 1939 K klasy L relacji Bęczarka - Krzywaczka

-   DP 1940 K klasy Z relacji Krzywaczka - Wola Radziszowska

Wariant "II"

● drogi krajowe:

- DK 52 Bielsko Biała - Głogoczów

- DK 28 Zator - Wadowice - Sucha Beskidzka w Wadowicach

● drogi wojewódzkie:

-   DW 948 relacji Oświęcim - Kęty - Kobiernice - Tresna - Oczków w m. Kęty

-   DW 781 klasy G relacji Chrzanów - Babice - Zator

-   DW 953 relacji Skawina - Kalwaria Zebrzydowska w m. Zebrzydowice

● drogi powiatowe:

- DP 7409 S klasy Z - ul. Witosa

-   DP 4473 S klasy Z relacji Kęty - Podlesie - Kobiernice (ul. Kęcka, Tradycyjna, Centralna, Parkowa)

-   DP 1820 K klasy Z ul. Sobieskiego - ul. Partyzantów

-   DP 1831 K klasy L - ul. Świętokrzyska

-   DP 1846 K klasy Z - ul. Głowackiego - ul. Góry Północne

-   DP 1743 K klasy L relacji Andrychów - Nidek

-   DP 1736 K klasy L relacji Frydrychowice - Inwałd - Kaczyna

-   DP 1735 K klasy L relacji Wadowice(ul. Niwy) - Zawadka

-   DP 1782 K klasy Z relacji Kalwaria (św. Floriana) - Brzeźnica

-   DP 1785 K klasy L relacji Brody - stacja kolejowa Leńcze

-   DP 1939 K klasy Z relacji Krzywaczka - Wola Radziszowska

-   DP 1940 K klasy Z  relacji Krzywaczka - Radziszów.

 

Trasa przecina również szereg dróg  gminnych i gospodarczych, służących do obsługi terenów rolnych. Ciągi komunikacyjne wykorzystujące w/w drogi zostaną zachowane poprzez budowę bezkolizyjnych przejazdów nad lub pod budowaną BDI. Drogi lokalne które krzyżują się bezkolizyjnie z BDI zostaną połączone projektowaną siecią dróg dojazdowych do obsługi terenów rolnych i leśnych po obu stronach BDI na odcinkach gdzie nie ma innej możliwości dojazdu.

W zakres rzeczowy opracowania wchodzi:

  • budowa drogi klasy GP, (S) dwujezdniowej
  • budowa obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady, tunele, przepusty),
  • budowa dróg serwisowych i dojazdowych do obsługi przyległego terenu,
  • budowa urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, zbiorniki podczyszczające wody, zieleń ochronna, przejścia dla zwierząt, ogrodzenie drogi),
  • przebudowa i budowa urządzeń infrastruktury technicznej związanej z drogą
  • przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z drogą a kolidującej z projektowaną inwestycją
  • budowa kanału technologicznego
  • przebudowa i budowa skrzyżowań z drogami przecinającymi budowaną drogę w zakresie koniecznym dla prawidłowego funkcjonowania sieci drogowej,
  • budowa węzłów bezkolizyjnych na skrzyżowaniach z drogami krajowymi, wojewódzkimi i powiatowymi:

węzły - Wariant "I"

  1. "KOZY"                       - z drogą gminną DG 616045
  2. "KĘTY"                        - z drogą krajową DK 52
  3. "BULOWICE"              - z drogą krajową DK 52
  4. "ANDRYCHÓW"         - z drogą wojewódzką DW 781
  5. "INWAŁD"                    - z drogą powiatową DP 1736 K
  6. "CHOCZNIA"               - z drogą krajową DK 52
  7. "WADOWICE"             - z drogą krajową DK 28
  8. "JAROSZOWICE"       - z drogą krajową DK 52
  9. "KALWARIA PŁN."      - z drogą wojewódzką DW 953
  10. "KALWARIA WSCH."  - z drogą powiatową DP 1785 K
  11. "SKAWINA"                 - z drogą powiatową PD 1939 K
  12. "GŁOGOCZÓW"          - z drogą krajową DK 7

węzły - Wariant "II"

  1. "KOZY"                       - z drogą krajową DK 52
  2. "BUJAKÓW"               - z drogą krajową DK 52
  3. "KĘTY"                        - z drogą wojewódzką DW 948
  4. "BULOWICE"              - z drogą gminną DG 510040 K
  5. "WIEPRZ"                   - z drogą wojewódzką DW 781
  6. "ANDRYCHÓW"         - z drogą krajową DK 52
  7. "CHOCZNIA"               - z drogą powiatową DP 1736 K
  8. "WADOWICE"             - z drogą krajową DK 28
  9. "JAROSZOWICE"       - z drogą krajową DK 52
  10. "KALWARIA PŁN."      - z drogą wojewódzką DW 953
  11. "KALWARIA WSCH."  - z drogą powiatową DP 1785 K
  12. "SUŁKOWICE"            - z drogą krajową DK 52
  13. "SKAWINA"                 - z drogą powiatową PD 1939 K
  14. "GŁOGOCZÓW"          - z drogą krajową DK 7

Informacja o kanale technologicznym

Plan orientacyjny